Mijn hond is flauwgevallen

M
Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

De titel zegt het eigenlijk al: in de nacht van woensdag op donderdag is mijn hond letterlijk neergevallen.

Hij stond op uit zijn stoel, liep naar de deur en daar zakte hij zomaar in elkaar. Hij bleef even liggen, was helemaal van de kaart, maar daarna deed hij weer normaal.

Dit is de tweede keer dat hij zo'n aanval heeft gehad.

De eerste keer (twee maanden geleden) maakte ik me nog niet meteen zorgen, want na vijf minuten was alles weer oké. Een flauwte kan gebeuren, net als bij ons. Maar nu is het dus al de tweede keer...

Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?

Even voor de duidelijkheid: ik zoek natuurlijk geen diagnose, maar gewoon wat mogelijke oorzaken. Ik heb uiteraard al contact opgenomen met de dierenarts voordat ik dit hier plaatste; we hebben morgen om 16:30 uur een afspraak.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

70 antwoorden
Sorteren op:
  • Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Mel1

Het is waar, ik ga liever naar de dierenarts, zelfs bij twijfel, als het mijn honden kan helpen. Wat Volka betreft zal ik er mijn hele leven spijt van hebben dat ik die 1000 km niet heb gereden om naar haar eigen dierenarts te gaan.

Omdat ik hier bij een stel prutsers ben geweest, zal ik altijd de spijt houden dat mijn hond en wij alleen maar als melkkoe hebben gediend voor die twee klinieken.

Bedankt voor Fidji, haar vacht was echt prachtig met die mooie zilveren gloed, nuances van grijs en beige met zwart en een dikke, zijdezachte vacht... In de wind bovenop de rotsen was ze echt majestueus... Ik zou die foto eens moeten opzoeken...

Toen we Volka net hadden, had ik in het begin het gevoel alsof ik met een poedel aan de lijn liep

😁

Wat de film betreft, je moet het einde echt niet overslaan ;-) Ja, hij verliest Hooch, maar... echt niet doen hoor...

Ik dacht zelfs dat er een vervolg op die film zou komen...

maar nee.

Hihi, die Odin van je doet me aan Fidji denken op het terrein van mijn ouders voordat er een hek stond... ze had haar grenzen (de brievenbus, de elektriciteitspaal bij de oprit)... Zodra een vreemde die grens overkwam, hield ze die persoon of hond als een echte waakster in de gaten.

Een vreemde kon gewoon naar binnen komen, zonder geblaf, een ontvangst met de nodige flair... en die onbekende kon ook weer weg, mits wij erbij waren... (als een waakzame begeleidster).

Waren mijn ouders of ik er niet, dan was het een heel andere hond. Een onbekende (of zelfs iemand die ze de dag ervoor nog had gezien en geaccepteerd) kon dan wel naar binnen, ze liep er dan gewoon naast als een vriendelijke lobbes... maar het was "onmogelijk" om weer weg te gaan; ze blokkeerde de weg en verbood de vreemde om te vertrekken. Indrukwekkend...

We moesten echt wachten tot we terugkwamen en hup, ze werd weer helemaal relaxed...

Dat heeft ze haar hele leven zo gedaan (zelfs na de hondentrainer).

In de auto precies hetzelfde gedrag van een hond die over haar baasjes waakt, over haar roedel.

Zelfs op een plek die niet van haar was, na een paar minuten (bijv. een tankstation langs de snelweg), hield ze de mensen die binnenkwamen in de gaten. Iedereen die haar niet aanstond, hield ze nauwlettend in het oog... (op openbare plekken of op straat waren er mensen die ze totaal negeerde, alsof ze onzichtbaar waren, terwijl ze anderen met een indringende blik bleef volgen...)

Zonder training was ze een echte waakster.

Een Charpla.

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Misanthrope, hè balen, nu heb ik meteen minder zin om te kijken. Ik hou er ook niet van. Anders zap ik het einde wel door.

Haha, rondvliegend kwijl! 😂

Het doet me denken aan een dag met veel wind, toen ik met de Duitse dog van mijn ouders in de stad liep. Die hond was echt een kwijlfontein lol

Op een gegeven moment schudt hij z'n kop en zie ik die kwijlslierten zo door de wind worden meegenomen 😂😂😂

Het voordeel met dit soort honden is dat zelfs als een voorbijganger achter je een kwijlsliert vangt, ze je niet durven af te snauwen 😅

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

@Beaujabote arme Bordeauxdog op de camping, hij moet zich echt verloren hebben gevoeld :(

Dat doet me denken aan een video van een Bordeauxdog-redding die ik op YouTube zag. Het baasje van de hond had zelfmoord gepleegd en die dog was helemaal doorgedraaid, hij viel iedereen aan. Maar zodra ze hem eruit haalden, werd hij weer rustig en een paar dagen later was hij weer gelukkig, tenminste, zo zag het eruit op de video's.

@Lacurieuse dat is precies wat het is, bij iemand die hij niet kent is hij afstandelijk, maar zodra hij diegene kent is het groot feest! En hij heeft echt zijn favorieten! Mijn neefjes van 3 en 20, mijn schoonzus en de gehandicapte dochter van een vriendin, hij is zo blij als hij hen ziet.

@Doudou wat was je Fidgi mooi, met al dat haar erbij moet ze wel gigantisch hebben geleken!

Het is echt zo dat ik alleen maar kleine hondjes tegenkom en ze zijn ook nog eens allemaal knettergek lol

Ik had straks een beetje hoop om een maatje voor Odin te vinden toen ik een Staffie in een park zag spelen. Nou, deze keer was ik degene die naar de overkant van de straat ging... Toen die meid me zag, lijnde ze hem aan en hij deed echt hysterisch, springen en blaffen, ze kon hem bijna niet houden.

Het klopt dat ik een goede dierenarts heb, maar aangezien hij mijn hond behandelt, heeft hij er alle belang bij om vriendjes met hem te worden gezien zijn formaat. Want bij een klein hondje kun je het je veroorloven om wat meer kracht te gebruiken (ook al is dat natuurlijk niet goed), maar met zo'n beer als de mijne of die van @misanthrope... Nou, dan is het maar beter dat de dierenarts een vriend is ;)

@Wiegehts35 de dierenartskosten zijn niet eens wat me het meest dwarszit, ik zou direct het dubbele betalen als dat al zijn problemen zou oplossen. Maar eigenlijk denk ik dat mijn hond gewoon een enorme pechvogel is lol

Deze zomer is hij gestoken door een insect (vermoeden we), zijn poot zwol op tot aan zijn schouder! Dus hup naar de dokter, röntgenfoto's, enzovoort... En dat allemaal zodat hij me Metacam kon voorschrijven, wat ik dus gewoon al in huis had lol

Die van mij houdt er ook niet van als mensen vooroverbuigen, daar raakt hij van in de stress. En dat is meestal precies de reflex van mensen als ik iemand in mijn dorp tegenkom, want hij is bang voor de mensen hier, dus bukken ze om hem "gerust te stellen", maar dat maakt het alleen maar erger...

Ik denk dat het typisch is voor molossers om heel zen en een beetje een lobbes te zijn, maar in een monster te veranderen bij gevaar (echt of niet). Van de week zat ik met Odin in de auto en een vent keek lachend naar de hond: "hij kijkt vanuit zijn ooghoek" lol. Hij hoorde de soundtrack "GrrRRRrrrrrrRRRRRRrrrrr" er niet bij, maar hij begreep het wel toen er een "woef" kwam. Ik geef toe dat ik dat stiekem wel leuk vond :) want ik ben een enorme paranoïde wat mijn hond betreft, ik ben altijd bang dat ze hem stelen als ik hem in de auto laat. Nu weet ik dat hij de auto verdedigt, dat stelt me gerust.

Vertaald Frans
    L
    Lacurieuse Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De Gers, het land van D'Artagnan... Zijn standbeeld bovenaan de trap... een mooie streek.

Ja, dat is echt vlak bij mijn opa en oma! Zijn nakomelingen hebben een bos dat grenst aan dat van mijn opa en oma... Het is de legende van de streek.

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

De Gers, het land van d'Artagnan.. Zijn standbeeld bovenaan de trap..

Mooie streek.

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

😁 Omgeving Parijs ^^ super voor je studie! En de Landes vind ik ook erg leuk, het zuidwesten van Frankrijk is echt fijn. Misschien een beetje té rustig... ja, ze zouden als kangoeroes spelen ^^ althans Oxane, die nu in die fase zit van: "Mama, ik kan bij je schouders, wil je een kusje?" 😁

Ja, het is echt top. Ik zit nu in m'n eerste jaar en daardoor kon ik gewoon bij mijn ouders blijven wonen. Ik zit trouwens niet op de universiteit in Parijs zelf, want dan zou de reistijd echt veel te lang zijn!

Ja, ik vind het er heerlijk. Bovendien heb ik familie (mijn grootouders en m'n tante) in de Gers wonen, dus dat is maar 2 uurtjes rijden, en we hebben daar ook vrienden in de buurt... Mijn ouders zouden er zelf ook wel heen willen, maar dan moeten ze eerst met pensioen. En ja, de mijne gedraagt zich ook als een kangoeroe, afhankelijk van wie er is. Ze doet het alleen bij mensen met wie ze echt een klik heeft!

Beaujabote: voel je niet schuldig hoor! Ik heb een heel goede band met mijn ouders en ik ben volgens mij best makkelijk in de omgang, dus het samenwonen gaat perfect!

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

vooral die scène waarin die hond op Turner afstormt met wapperende flabberlippen en rondvliegend kwijl

ja, dat is echt een topmoment uit die film! dat kwijl.. ^^ dat rondvliegt ..

Bij Disney-films kunnen ze het niet laten om de ouders te vermoorden, de moeder of de vader, aan het begin of aan het einde ...

of weesje ...weeskind..

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

😁

De regio Parijs ^^

super voor je studie!

en de Landes, daar hou ik echt van, het zuidwesten van Frankrijk is heerlijk.

misschien wel te rustig ..

ja, ze zouden spelen als kangoeroes ^^ tenminste Oxane, die in de fase zit van: "Mama, ik kan bij je schouders, wil je een kusje?"

😁

Vertaald Frans
    Beaujabote
    Beaujabote Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nou, ik kom vast over als een ontaarde moeder🙂 maar ik kan eigenlijk niet wachten tot mijn kroost een beetje uitvliegt - ik ben dat "wat eten we?" en "ik heb geen schone sokken meer" echt helemaal zat. Ik duim dat mijn oudste, die in september naar de vierde gaat, wordt aangenomen op het internaat😁

En wat de film betreft, ik was helemaal vergeten dat de hond doodgaat - ik herinner me vooral die scène waarin de hond op Turner afstormt met wapperende flappers en rondvliegend kwijl

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

😁 Loslaten... JAAAA, ik begrijp je ouders wel. Mijn dochter is 12 en ik wil me het moment dat ze het huis uitgaat echt nog niet voorstellen... 😞 Voor Vava zou het ideaal zijn om niet te ver weg te gaan of naar de andere kant van de wereld ;-) Ik heb een keer onze dochter en onze Volka bij mijn ouders moeten laten (voor het werk van mijn man, heel ver weg). Dat was bijna een maand zonder hen (zonder mijn meiden). Ik heb een kerst met hen gemist (die kerst was, ook al was ik bij mijn man, best wel een beetje sip). Dikke knuffels voor je kleine Bulldozer, die zou het vast naar haar zin hebben met Oxane 😁

Ja, ik ben 18, maar het is hetzelfde. Al woon ik in de regio Parijs, dus ik zou niet te veel hoeven te verhuizen, tenzij het me lukt om na mijn studie naar de Landes te gaan (dus over een jaar of 4 à 5). Ja, ik kan het me voorstellen, je familie verlaten is echt lastig, vooral tijdens de feestdagen...

Ja, ik zie ze ook al helemaal samen spelen 😂 hier in de buurt zijn geen labs en al helemaal geen jonge, maar ik kan me voorstellen dat die speelsessies echt geweldig moeten zijn!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 70

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!