@Beaujabote arme Bordeauxdog op de camping, hij moet zich echt verloren hebben gevoeld :(
Dat doet me denken aan een video van een Bordeauxdog-redding die ik op YouTube zag. Het baasje van de hond had zelfmoord gepleegd en die dog was helemaal doorgedraaid, hij viel iedereen aan. Maar zodra ze hem eruit haalden, werd hij weer rustig en een paar dagen later was hij weer gelukkig, tenminste, zo zag het eruit op de video's.
@Lacurieuse dat is precies wat het is, bij iemand die hij niet kent is hij afstandelijk, maar zodra hij diegene kent is het groot feest! En hij heeft echt zijn favorieten! Mijn neefjes van 3 en 20, mijn schoonzus en de gehandicapte dochter van een vriendin, hij is zo blij als hij hen ziet.
@Doudou wat was je Fidgi mooi, met al dat haar erbij moet ze wel gigantisch hebben geleken!
Het is echt zo dat ik alleen maar kleine hondjes tegenkom en ze zijn ook nog eens allemaal knettergek lol
Ik had straks een beetje hoop om een maatje voor Odin te vinden toen ik een Staffie in een park zag spelen. Nou, deze keer was ik degene die naar de overkant van de straat ging... Toen die meid me zag, lijnde ze hem aan en hij deed echt hysterisch, springen en blaffen, ze kon hem bijna niet houden.
Het klopt dat ik een goede dierenarts heb, maar aangezien hij mijn hond behandelt, heeft hij er alle belang bij om vriendjes met hem te worden gezien zijn formaat. Want bij een klein hondje kun je het je veroorloven om wat meer kracht te gebruiken (ook al is dat natuurlijk niet goed), maar met zo'n beer als de mijne of die van @misanthrope... Nou, dan is het maar beter dat de dierenarts een vriend is ;)
@Wiegehts35 de dierenartskosten zijn niet eens wat me het meest dwarszit, ik zou direct het dubbele betalen als dat al zijn problemen zou oplossen. Maar eigenlijk denk ik dat mijn hond gewoon een enorme pechvogel is lol
Deze zomer is hij gestoken door een insect (vermoeden we), zijn poot zwol op tot aan zijn schouder! Dus hup naar de dokter, röntgenfoto's, enzovoort... En dat allemaal zodat hij me Metacam kon voorschrijven, wat ik dus gewoon al in huis had lol
Die van mij houdt er ook niet van als mensen vooroverbuigen, daar raakt hij van in de stress. En dat is meestal precies de reflex van mensen als ik iemand in mijn dorp tegenkom, want hij is bang voor de mensen hier, dus bukken ze om hem "gerust te stellen", maar dat maakt het alleen maar erger...
Ik denk dat het typisch is voor molossers om heel zen en een beetje een lobbes te zijn, maar in een monster te veranderen bij gevaar (echt of niet). Van de week zat ik met Odin in de auto en een vent keek lachend naar de hond: "hij kijkt vanuit zijn ooghoek" lol. Hij hoorde de soundtrack "GrrRRRrrrrrrRRRRRRrrrrr" er niet bij, maar hij begreep het wel toen er een "woef" kwam. Ik geef toe dat ik dat stiekem wel leuk vond :) want ik ben een enorme paranoïde wat mijn hond betreft, ik ben altijd bang dat ze hem stelen als ik hem in de auto laat. Nu weet ik dat hij de auto verdedigt, dat stelt me gerust.