Osteosarcoom
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Ik begrijp je verdriet en je vragen na deze diagnose heel goed. Weet echter dat er nieuwe oplossingen zijn voor de behandeling van osteosarcomen (botkanker) bij honden die effectief, snel en minimaal invasief zijn, zoals cementoplastiek. Voor meer informatie over deze procedure kun je terecht op de website bonecancer.dog.
Nog een fijne dag.
Ik betwijfel of het wel zo zinvol is om na zo'n lange tijd nog te reageren.
Zou je alsjeblieft kunnen stoppen met het omhoog halen van die oude topics? Op deze manier wordt het forum eerder onoverzichtelijk dan dat je er mensen mee helpt die hier waarschijnlijk niet eens meer komen. Er is een vrij simpele manier om te zien of een gesprek nog actief is: kijk even naar de datum van het laatste geplaatste bericht.
Hoi,
Ik begrijp je verdriet en je vragen na deze diagnose heel goed. Weet dat er tegenwoordig nieuwe behandelingen zijn voor osteosarcomen bij honden die effectief, snel en minimaal invasief zijn, zoals cementoplastiek. Voor meer informatie over deze ingreep kun je terecht op de website bonecancer.dog.
Nog een fijne dag.
Misanthrope nee, je bent niet te hard... het is de trieste realiteit, osteosarcoom is echt een rotziekte... Je moet de werkelijkheid onder ogen zien, ook al zijn er geen zichtbare uitzaaiingen. Debi 40 zegt dat haar hond Isa geen pijn lijkt te hebben... helaas liet Colly ook geen uiterlijke pijn zien, maar eigenlijk moet het vreselijk zijn geweest. Hij is nu aan het herstellen van de amputatie, maar ik weet dat het maar een tijdelijke oplossing is... Ik lijd met hem mee, want hem verliezen zal echt vreselijk voor me zijn...
Debo40... Mijn hond Colly van 7 jaar is net drie weken geleden geamputeerd aan zijn rechterachterpoot... ook al is zijn levensverwachting op de lange termijn onzeker... de amputatie neemt de pijn weg... osteosarcomen veroorzaken onhoudbare pijn... pijnstillers helpen dan niks meer... dus als je hem wilt helpen en er voor hem wilt zijn, aarzel dan niet... die chemo moet je zelf even zien... de ene dierenarts raadt het aan, de andere niet... de ziekenhuisopname en de amputatie hebben me 741 € gekost... maar Colly leeft nog, hij gaat lekker zwemmen, hij loopt en hij heeft geen pijn meer... het is zwaar en ik ben er kapot van... maar ik hou zoveel van hem dat ik liever in zijn plaats zou lijden... ik huil elke dag... maar hij is tenminste nog bij me... op 3 poten... hij redt zich prima... ik wil gewoon het beste voor hem doen... heel veel sterkte... ik begrijp je zo goed... en ik herhaal het: de amputatie neemt de pijn weg, het is het echt waard... om aan zijn zijde te kunnen staan wanneer het gevreesde moment uiteindelijk komt...
ik zie de reactie nu pas.. liep een beetje achter op het forum..
Ik leef echt met jullie mee, voor jou en je kinderen.
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik hou ontzettend veel van m'n hond en hij is ook nog eens superlief voor m'n kinderen. Het probleem is alleen dat ik die 1000 euro niet heb. Als deze operatie zijn leven echt voor een paar jaar zou redden, dan zou ik het wel bij de bank aanvragen, maar ik heb twee jonge kinderen en het is niet altijd makkelijk.
Echt super bedankt voor al jullie reacties. Ik hou ontzettend veel van mijn hond en hij is ook nog eens superlief voor mijn kinderen. Het probleem is alleen dat ik die 1000 euro niet heb. Als deze operatie zijn leven echt voor een paar jaar zou redden, dan zou ik het aan de bank vragen, maar ik heb twee jonge kinderen en het is niet altijd even makkelijk.
Helaas ben ik het met Misanthrope eens, botkanker is zo agressief... het komt vooral voor bij grote rassen... die longfoto is belangrijk om te weten of er geen uitzaaiingen zijn...
Je hond loopt mank! Dus ik denk oprecht dat ze pijn heeft en dat je Boubou het "niet laat merken".
Is haar eetlust niet afgenomen? Is de massa voelbaar of zichtbaar op haar poot? Ze vertoont geen tekenen van prikkelbaarheid, dat is al heel wat!!
Stel je dierenarts goede vragen, vraag als het kan om een second opinion... over palliatieve zorg... en voor haar kwaliteit van leven.
Het is zo ontzettend zwaar om te moeten beslissen wat je moet doen...
Het spijt me echt enorm voor je hondje.
Even een vraagje, ik bedoel het niet verkeerd, maar hoe weet ik of wat je zegt klopt?
Vat het alsjeblieft niet verkeerd op.
Ik ben gewoon heel erg bang en daarom stel ik al deze vragen.