Hoi allemaal!
Ik heb twee teven, Zoé (1,5 jaar) en Bidouille (7 jaar), niet gesteriliseerd, die vastzitten op mijn binnenplaats (de huisbazen willen geen kosten maken om een poort te installeren).
Ik woon in een klein dorpje van 50 inwoners en sinds een tijdje loopt er een reu (waarschijnlijk een spaniël) los op straat zonder dat zijn eigenaren (die zo'n 500 meter verderop wonen) hem binnenhouden.
Nu is Zoé op dit moment loops.
Gisteren is die reu dus de hele dag bezig geweest met het dekken van mijn hond (wel 10 tot 15 keer op een dag). Telkens als ik hem weg wilde jagen, was het kwaad al geschied!
Daarna zag ik hem ook nog Bidouille dekken, een kleine Beagle!!
Nu ben ik bang dat mijn beide honden een nestje krijgen waar ik niet voor kan zorgen.
Ik weet het adres en de naam van de eigenaar, maar ik wil eerst informatie inwinnen over mogelijke juridische stappen voordat ik naar hem toe ga.
Kan ik aangifte doen? Wie is er verantwoordelijk in het geval van een nestje?
Wat moet ik doen als ze drachtig zijn? Een abortus laten doen of de pups aan de eigenaren van de reu geven? Kan hij de kosten voor de abortus betalen?? enz....
Ik heb juist twee vrouwtjes genomen om geen gedoe te krijgen en ze zitten nog vast ook, dus ik ben behoorlijk kwaad. Als ik nu naar die eigenaren toe ga, ben ik bang dat ik uit mijn slof schiet en dat de boel escaleert.
Dus als je info hebt, hoor ik het graag!
Alvast bedankt voor jullie reacties!