Mijn twee teven gedekt door de hond van de buren: juridische stappen??

Aloha71
Aloha71 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik heb twee teven, Zoé (1,5 jaar) en Bidouille (7 jaar), niet gesteriliseerd, die vastzitten op mijn binnenplaats (de huisbazen willen geen kosten maken om een poort te installeren).

Ik woon in een klein dorpje van 50 inwoners en sinds een tijdje loopt er een reu (waarschijnlijk een spaniël) los op straat zonder dat zijn eigenaren (die zo'n 500 meter verderop wonen) hem binnenhouden.

Nu is Zoé op dit moment loops.

Gisteren is die reu dus de hele dag bezig geweest met het dekken van mijn hond (wel 10 tot 15 keer op een dag). Telkens als ik hem weg wilde jagen, was het kwaad al geschied!

Daarna zag ik hem ook nog Bidouille dekken, een kleine Beagle!!

Nu ben ik bang dat mijn beide honden een nestje krijgen waar ik niet voor kan zorgen.

Ik weet het adres en de naam van de eigenaar, maar ik wil eerst informatie inwinnen over mogelijke juridische stappen voordat ik naar hem toe ga.

Kan ik aangifte doen? Wie is er verantwoordelijk in het geval van een nestje?

Wat moet ik doen als ze drachtig zijn? Een abortus laten doen of de pups aan de eigenaren van de reu geven? Kan hij de kosten voor de abortus betalen?? enz....

Ik heb juist twee vrouwtjes genomen om geen gedoe te krijgen en ze zitten nog vast ook, dus ik ben behoorlijk kwaad. Als ik nu naar die eigenaren toe ga, ben ik bang dat ik uit mijn slof schiet en dat de boel escaleert.

Dus als je info hebt, hoor ik het graag!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

105 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

""Ik denk niet dat het feit dat mijn honden worden nagezeten ze ongelukkig maakt."" Nou nee, je hebt gelijk, net zoals ze het vast geweldig vinden om hun leven te riskeren voor een mogelijke bevalling... wat een onzin.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Gwash, je weet net als ik dat er goede en slechte fokkers zijn. Dat bleek wel uit die post van onlangs over die puppy's met problemen, of andere berichten over slechte fokkers...

Dus het is heel begrijpelijk wat ze zegt

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als je het over fokken hebt, moet je het eerst over verantwoordelijkheid hebben. Fokken is niet iets wat je zomaar even doet; je moet veel kennis hebben en jezelf de juiste vragen stellen. Je moet ook denken aan alles wat erbij komt kijken voor het geluk van de pups.

Ja mimi, ik ben het met je eens, maar je moet misschien niet iedereen over één kam scheren. Er zijn echt wel mensen die hier goed over hebben nagedacht! Zeker de mensen op dit forum, die meelezen, weten hoe het zit en zich goed informeren..

Ik scheer niet iedereen over één kam, want er zijn zeker particulieren die alles uitzoeken en die begaan zijn met de veiligheid en het geluk van hun honden. Maar het spijt me, in dit specifieke verhaal is er geen sprake van verantwoordelijkheid en ik zie niet in hoe deze honden veilig en gelukkig kunnen zijn.

Alleen al het feit dat ze de hele dag vastzitten en aan de genade van iedereen zijn overgeleverd, is verre van verantwoordelijk.

Een hond moet zich kunnen uitleven en niet vastgeketend zitten.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, hoe dan ook aloha! Ik hoor heel graag weer van je als je bij de dierenarts bent geweest om te kijken of het is gelukt, en natuurlijk over hoe dit verhaal verder afloopt, want dat is tenslotte waar dit topic over gaat. En ja, het klopt dat als je van plan bent om te verhuizen, dat echt beter zou zijn voor je meiden!

Veel succes verder!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat heeft dat met fokkers te maken?

Een serieuze fokker controleert de dekkingen, selecteert de reuen en teven en heeft de kennis in huis over nestjes en alles wat daarbij komt kijken. Bovendien zijn het niet de rashonden die je in het asiel vindt, maar types en kruisingen. Jouw situatie kun je dus echt niet vergelijken met die van een fokkerij.

Vertaald Frans
    Aloha71
    Rapporteren

Mimi Jessi, ik accepteer niet dat je zegt dat ik niet het beste voor mijn honden wil! Stop met je kinderachtige oordelen!

Ik denk niet dat het feit dat er achter mijn honden wordt aangerend ze ongelukkig maakt, integendeel. Maar het hoort niet te gebeuren en ik probeer uit te vinden hoe ik dit probleem op kan lossen. PUNT.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als je het over fokken hebt, moet je het eerst over verantwoordelijkheid hebben. Fokken is niet iets wat je zomaar even doet; je moet veel kennis hebben en ook jezelf de juiste vragen stellen. Je moet vervolgens denken aan alles wat erbij komt kijken voor het geluk van de puppy's.

Ja mimi, ik ben het met je eens, maar we moeten misschien niet iedereen over één kam scheren. Er zijn ook mensen die hier wel goed over hebben nagedacht! Zeker de mensen hier op het forum, die meelezen, zich bewust zijn van de situatie en informatie opzoeken..

Vertaald Frans
    Aloha71
    Rapporteren

Als ik het goed begrijp, mis je dus alleen de poort, toch? In het ergste geval kun je misschien iets proberen met een stuk gaas... Als dat je een veiliger gevoel geeft... Want volgens mij boeit het die eigenaar helemaal niks als die hond zo losloopt, en zul je bij hem toch weinig gedaan krijgen..

Maak je geen zorgen, ik begrijp je wel, mijn honden zijn ook mijn alles. Ik heb eens de fout gemaakt om te praten over fokken met mijn Rottweiler zonder stamboom, nou, ik ben echt voor alles en nog wat uitgemaakt. Er was zelfs een post waarin tegen die gast werd gezegd dat 'ie dood kon vallen en naar de hel kon lopen! Het gaat echt heel ver! Dus ...

Jeetje, da's nogal wat...

Ja, daar heb ik al aan gedacht, maar ik moet even uitzoeken hoe ik dat aanpak. Aan de ene kant heb ik de muur van het huis en aan de andere kant een laag muurtje, dus om daar nou gaas aan vast te maken..

😧 Heftig! Ik ben sowieso van plan om te verhuizen...

En wat dat hele fok-verhaal betreft: ze kunnen zich beter druk maken om al die broodfokkers die overal als paddenstoelen uit de grond schieten....

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Elke keer begin je weer met dezelfde constatering: "Een hond mag absoluut niet alleen rondzwerven en is bij anderen het terrein op gegaan." Als dat eerste punt nou eens werd nageleefd, zou er geen enkel probleem zijn.

Dat is alles!

Voor de rest doet het er niet toe en ik heb nergens om gevraagd.

Nou, dan zijn we snel uitgepraat. Er valt toch niets te doen om je probleem op te lossen en aangezien je blijkbaar totaal geen zin hebt om je druk te maken over het geluk van je honden, laat dit topic dan maar gewoon rusten. Ik denk dat je inmiddels wel genoeg antwoorden hebt gehad.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als ik het goed begrijp, mis je alleen de poort, toch? In het ergste geval, als dat het enige is, kun je misschien iets regelen met een stuk gaas... Als je je daar prettiger bij voelt... Want volgens mij kan het die eigenaar echt niets schelen als die hond losloopt, en zul je weinig van hem gedaan krijgen.

Maak je geen zorgen, ik begrijp je wel, mijn honden zijn ook mijn alles. Ik heb eens de fout gemaakt om over fokken te praten met mijn Rottweiler zonder stamboom, nou, ik werd voor alles en nog wat uitgemaakt! Er was zelfs een post waarin tegen een kerel werd gezegd dat hij dood kon vallen, dat hij naar de hel kon lopen! Het gaat echt ver! Dus ...

Om over fokken te praten, moet je het eerst over verantwoordelijkheid hebben. Fokken is niet iets wat je zomaar even doet, je moet veel kennis hebben en jezelf de juiste vragen stellen. Je moet vervolgens denken aan alles wat erbij komt kijken voor het geluk van de puppy's.

Vertaald Frans
  • 40 reacties van 105

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!