Mijn hond heeft de vetbol opgegeten

M
Miss45 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Mijn hond, een Berner Sennen-kruising, heeft net een vetbol zonder netje opgegeten en ik heb hem op heterdaad betrapt. Hij keek heel schuldbewust en ik heb hem nog op zijn kop gegeven, maar het was al te laat.

Kan dit kwaad? Het is namelijk niet de eerste keer dat die vetbollen op een vreemde manier verplaatst zijn. Ik heb hem nu al twee keer betrapt. Bedankt voor jullie hulp!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

22 kg. Wanneer er korreltjes in de ontlasting zitten, kun je daarna een kuurtje met probiotica doen..

Zoals Beneflora (verkrijgbaar bij de apotheek), gedurende 10 dagen een half zakje per dag.

Daar knapt je viervoeter weer helemaal van op..

🙂

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Bedankt! Dat is precies wat ik ben gaan doen, want hij gaat vaak even het terrein op om zich lekker uit te leven. Fijne dag!

Vertaald Frans
    D
    Del2244 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Hij is echt niet de eerste of de laatste die dit flikt 😉

Meestal zorgt het alleen voor wat zachte ontlasting, misschien een keertje overgeven of wat diarree. Na 24 tot 48 uur is alles meestal wel weer normaal.

Of je ze nu ergens binnen opbergt of ze buiten staan, zorg ervoor dat je ze buiten het bereik van die smulpaap houdt.

Tot snel!

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Hoi en bedankt.

Hij weegt 22 kg.

Zijn moeder is een Berner sennenhond. Zijn vader is een jachthond.

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Zonder het netje en gezien het ras zou het geen probleem moeten zijn, misschien krijgt hij alleen een beetje last van de zaden...

Je kunt hem wat vezelrijke groenten geven (bijvoorbeeld 1 of 2 kleine asperges uit een potje, het wit van een goed gekookte prei of wat in water gekookte pompoen...)

En neem wel even maatregelen zodat hij er niet meer van kan eten...

Te veel rauwe zaden met te veel vet kunnen namelijk voor problemen zorgen... mocht hij er meer van binnenkrijgen.

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!