Hond glijdt uit op de tegels

Skyzette
Skyzette Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik vroeg me af of er handige tips zijn om te voorkomen dat mijn hond uitglijdt op de tegels. Als hij over de vloer loopt, glijdt hij naar mijn smaak iets te veel uit en ik denk niet dat dit goed is voor zijn gewrichten :/.

In ons vorige appartement hadden we vloerbedekking neergelegd zodat hij als puppy niet te veel zou uitglijden, maar die hebben we weggegooid omdat er helemaal op gekauwd was en hij vol vlekken zat :/.

Ik zou best weer wat goedkope kleden neer willen leggen, maar mijn boef vindt het heerlijk om eraan te knabbelen (we hebben er naast de vloerbedekking al twee weg moeten gooien...).

Ik heb wat rondgekeken en gelezen dat je of de haren tussen de voetzooltjes kunt bijknippen, een soort balsem kunt smeren of hem sokjes kunt aandoen? Wat denken jullie dat het beste is?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • Skyzette
    Rapporteren

Solenneb: ja, ik houd je op de hoogte zodra ik het binnen heb :)

en Lgrand: is goed, ik zal hem in de gaten houden zodat hij niet gaat likken, bedankt voor de tip. En ja, ik denk dat hij die sokjes niet echt gewaardeerd zou hebben :p

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het merk I love test niet op dieren, daarom raad ik het aan! ;)

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Doe hem in ieder geval geen sokken aan hoor, daar hebben dieren echt een hekel aan. :)

Als zijn voetzooltjes te droog zijn, raad ik je aan om Solipat te gebruiken (een herstellende vloeistof).

Ik ken de "I love pet"-crème niet, maar als het werkt, des te beter...

Masseer het in ieder geval goed in totdat het middel volledig is ingetrokken. Je kunt je hond ook beter niet direct na het aanbrengen aan zijn poten laten likken (wacht minstens 15 minuten), want dat is nooit echt goed.

Succes!

Vertaald Frans
    Skyzette
    Rapporteren

Oké bedankt! Ik heb hem net gevonden op Zooplus :)

Vertaald Frans
    Solenneb
    Rapporteren
    Een crème van het merk I Love Pet (niet op dieren getest) met sheaboter geloof ik! Ik smeer het er 1 keer per week op...
    Vertaald Frans
    Skyzette
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie, ik heb al wat haar tussen de kussentjes weggeknipt maar dat valt nog niet mee! Welke crème heb je bij hem gesmeerd?

Vertaald Frans
    Solenneb
    Rapporteren

Hoi!

Ik heb hetzelfde probleem met mijn sint-bernard! Daarom knip ik de haren tussen zijn voetzooltjes kort en smeer ik er wat crème op als hij slaapt. Zo voorkom ik dat de zooltjes te droog worden en hij minder snel uitglijdt... Dat werkt best goed!

En inderdaad, bij reuzenrassen moet je echt goed oppassen met dit soort problemen... De Berner sennenhond is er daar één van, dus het is heel goed dat je zo alert bent!

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!