Snuit zwelt abnormaal op, wat moet ik doen tot ik bij de dierenarts terecht kan?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Afgelopen zomer kwam mijn hond de tuin uitlopen met een lip zo dik als een tennisbal.
Ik heb toen mijn dierenarts gebeld en die zei dat ik het de komende uren gewoon even in de gaten moest houden tot de zwelling begon af te nemen. Als je hond zich niet lekker begint te voelen, moet je direct naar de kliniek gaan, maar anders is het niet nodig.
Bij mijn hond was het na een uur of vier geloof ik weer geslonken, dus ik hoefde er uiteindelijk niet naartoe.
Een kennis van me heeft blijkbaar iets vergelijkbaars meegemaakt met haar buldog; er was een grasaar binnengedrongen die operatief verwijderd moest worden. Volgens de dierenarts komt het dit jaar blijkbaar erg vaak voor door de droogte...
Je moet echt direct een spoedafspraak maken bij de dierenarts, en laat ons snel even weten hoe het gaat.
Steek of beet! Zat dat litteken er al? In ieder geval: meteen naar de dierenarts! Geen tijd verspillen op het forum!
Hoi!
Misschien is het een allergie, heeft ze ergens tegenaan geschuurd of is ze gestoken door een beestje.
Ik heb dit zelf ook eens meegemaakt op een zondag en toen heb ik de spoeddierenarts gebeld.
Ik hoop dat je inmiddels al een dierenarts hebt kunnen bezoeken voor je hond.
Als het inderdaad een allergie is, dan zou de zwelling na een injectie met corticosteroïden en een paar dagen tabletjes snel weer moeten afnemen.
😲
Als het mijn hond was, zou ik direct naar de spoeddierenarts zijn gegaan! Of bel hem op z'n minst even om de situatie uit te leggen; maakt niet uit of je hem wakker maakt, dat is z'n werk.
Ik heb pas geleden ongeveer hetzelfde meegemaakt met mijn puppy (4 maanden, 30 kg). Hij begon in de nacht van zondag op maandag ineens flink te manken met zijn linkervoorpoot. Maandag was het gewricht opgezwollen --> diezelfde dag naar de dierenarts, foto's laten maken enz... (€ 130...)
Dinsdag was de hele poot dik, zelfs z'n schouder! De dierenarts begreep er niks van. Ondanks de behandeling, blablabla... heel vreemd...
Ik had de volgende dag, woensdag, weer een afspraak, maar de zwelling was gelukkig al afgenomen.
Als een hond net zo erg opzwelt als de mijne, maar dan in z'n gezicht... Dat is doodeng en hartstikke gevaarlijk!
Allergische reactie??? Je moet hem echt goed in de gaten houden!
6 reacties van 6