Slijmerige afscheiding bij de vulva van mijn teefje
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Dat lijkt heel erg op de afscheiding die mijn hond (niet drachtig) een tijdje geleden had.
De uitslag: een vagina-ontsteking die na een antibioticakuur volledig is genezen.
Laat je ons weten hoe het met je hond gaat? 🙂
Vandaag is er geen afscheiding meer te zien. Het was met het blote oog echt slijmerig en behoorlijk helder (op de foto kwam het natuurlijk niet zo over als in het echt).
De afscheiding is dus verdwenen, maar er is inmiddels een afspraak bij de dierenarts gemaakt om er zeker van te zijn dat alles goed is.
Hoi,
Als je teef minder dan 2 maanden geleden gedekt is, zit ze in de diestrus-fase en is deze afscheiding niet normaal. Afscheiding die kort na de loopheid zwartachtig van kleur is, is namelijk normaal (het afvoeren van resterend bloed van de loopheid), net als afscheiding tijdens de bevalling (het loslaten van de placenta), maar andere soorten niet. In dat geval moet je naar de dierenarts gaan.
De enige uitzondering waarbij vaginale afscheiding wel normaal kan zijn, is als deze helder en doorzichtig is. In dat geval is het waarschijnlijk vaginaal slijm en kan dit duiden op een dracht (al geeft dit geen 100% zekerheid over de dracht).
Afwijkende afscheiding kan komen door vaginitis (een schedesteking), wat niet ongebruikelijk is bij honden en waarbij de vooruitzichten meestal goed zijn. In ernstigere gevallen kan het gaan om pyometra (een baarmoederontsteking), wat levensbedreigend kan zijn voor het dier.
Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen,
Anais
Baarmoederontsteking is helaas veel erger dan dat, het is echt niet te vergelijken.
Je kunt het beste even de dierenarts bellen... bij een drachtige teef weet ik het niet, maar bij een teef die niet drachtig is kan het een baarmoederontsteking zijn.
Als je dierenarts heeft bevestigd dat je hond drachtig is, bel hem dan even om het te vragen of mail de foto alvast door, nog voor je volgende bezoek. Hopelijk kan hij je ongerustheid wegnemen zonder dat je speciaal langs hoeft te komen. Veel succes verder!
6 reacties van 6