Mijn puppy wil niet in zijn mand blijven
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
En sommige honden willen nooit in de mand...
Bedankt allemaal. Inderdaad, als hij op de grond slaapt is er niks aan de hand, maar ik dacht dat hij in zijn mandje wel wat lekkerder zou liggen!
Nu leg ik hem in zijn mand als hij in slaap valt en soms blijft hij dan ook liggen. Hij pikt het dus wel op. Maar hij is erg slim, dus dat komt wel goed. Of hij ligt toch liever op de grond, dat moet hij zelf weten ;)
Bedankt in ieder geval allemaal :)
Hoi!
We hebben onze pup nu een weekje en het gebeurt vaak dat hij op de grond slaapt, dan een beetje begint te piepen en daarna zijn mand in gaat.
De fokker had een stukje afgeknipt van het kleed waar de pups op sliepen en ik heb mijn eigen T-shirt in zijn mand gelegd.
De vloerkleden hebben we weggehaald, want hij vindt het geweldig om eraan te knabbelen lol
Ik denk dat het heel normaal is, het is nog veel te vroeg voor hem om echt zijn draai te vinden. Even geduld dus!!
In het begin liet ik alvast wat dekentjes voor de toekomstige pup achter bij de eigenaar van de moederhond. Toen ik mijn puppy ophaalde, rook haar nieuwe mand dus naar het nest. Wat lekkers in combinatie met het woord "mand" hielp ook goed, net als speeltjes...
Als je dat niet zo hebt kunnen voorbereiden, kun je ook proberen om er een kledingstuk met jouw geur in te leggen (een T-shirt of zo). En na een flinke speelsessie en een wandeling, wanneer je pup lekker moe is, kun je hem naar zijn mand brengen en hem daar een beetje "in slaap sussen".
Het is nog vroeg; hij is nu vooral bezig met het ontdekken van zijn nieuwe omgeving en zijn nieuwe baasjes. Later, met het aanleren van commando's – wat echt nodig is als je wilt dat je hond even niet in de weg loopt (zoals bij het schoonmaken of als er visite is) – komt dat vanzelf wel.
Maar weet je, ondanks al onze moeite houden sommige honden gewoon niet van manden, hoe zacht en knus ze ook zijn. Ze liggen liever direct op de vloer of op een simpel kleedje. En tot slot: is je mand niet te groot voor zijn puppy-formaat? Als de mand al op de groei is gekocht voor zijn volwassen grootte, kan hij zich er een beetje verloren in voelen. Sommige honden liggen graag opgerold in iets waar ze de randen goed voelen, zodat het als een veilig en geborgen nestje aanvoelt.
http://www.hondenmanden.nl/hoe-leer-je-je-hond-wennen-aan-zijn-mand/
Het is nog een baby, hij gaat echt niet in 5 dagen alle regels al begrijpen. Je moet volhouden en hem steeds weer het commando geven: 'In je mand'. Zet hem er ook zelf in. Als hij liever op de grond slaapt, is dat toch geen probleem? Wat zijn behoeftes betreft moet je hem echt regelmatig mee naar buiten nemen. Na elke maaltijd, elk dutje, zo laat mogelijk 's avonds en zo vroeg mogelijk in de ochtend.
Hij is nog jong en heeft gezelschap nodig; hij is net weg bij zijn moeder, broertjes en zusjes.
7 reacties van 7
- Snel ritueel voor liefdesbetovering. Tel +229 50 85 06 44
- Ritueel voor de onmiddellijke terugkeer van je geliefde. Tel +229 50 85 06 44