Mijn hond springt tegen me op en bijt in mijn kleding tijdens het wandelen

Yoannwm
Yoannwm Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik kom even bij jullie aankloppen omdat ik een klein probleempje heb met mijn Mechelaar van 4 maanden oud, \/p>

\/p>

Wanneer ik haar mee uit wandelen neem en haar aan de lijn heb, springt ze tegen me op en grijpt en verscheurt ze mijn kleding. Het is duidelijk geen spelletje meer, ze is bijna agressief en de wandelingen worden zo echt onuitstaanbaar.\/p>

Natuurlijk neem ik haar elke keer mee naar natuurparken, hondenlosloopgebieden en het bos (daar laat ik haar los en dan doet ze het bijna nooit), maar we moeten natuurlijk wel een stukje lopen om bij de plekken te komen waar ze los mag. Juist die stukjes (vooral de heenweg) zijn het probleem.\/p>

\/p>

Ik heb al geprobeerd om duidelijk 'Nee' te zeggen en aan de riem te trekken, ik heb geprobeerd haar te negeren en mijn rug naar haar toe te keren, maar niets helpt. Ik begin langzaam mijn geduld te verliezen, ze sloopt zowat een T-shirt per wandeling...\/p>

\/p>

Wat zouden jullie me aanraden? :)\/p>

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

9 antwoorden
Sorteren op:
  • Leeleebijou
    Leeleebijou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, volgens mij is het de opwinding van de wandeling en het vooruitzicht dat ze los mag waardoor ze zich zo gedraagt. Springt ze tegen je op als je de riem pakt?
    Nee, dat is alleen als we buiten zijn

Zodra ze dit ongewenste gedrag vertoont, moet je meteen stoppen en pas weer verder lopen als ze rustig is. Geef haar dan een complimentje: “rustig, goed zo”

Vertaald Frans
    Yoannwm
    Rapporteren

Je puppy is pas 4 maanden oud en je zegt dat je al verschillende methodes hebt geprobeerd, misschien zit daar de fout wel. Om ervoor te zorgen dat de hond het begrijpt, moet je één aanpak kiezen en daar echt bij blijven! Als je elke week van aanpak wisselt, zul je geen resultaat zien. Bij een drukke, enthousiaste puppy zou ik proberen hem te blokkeren door de riem kort en laag te houden om te voorkomen dat hij springt. Voeg daar ook 'rustmomenten' aan toe. Maar je moet die rust ook al van tevoren thuis oefenen, zodat de pup het begrijpt. Maar het allerbelangrijkste: doe altijd hetzelfde en gebruik dezelfde commando's! En vergeet nooit te belonen als de pup zich goed gedraagt!! Met snoepjes, een aai of spel (natuurlijk geen spelletje als beloning als je hem vraagt om rustig te blijven).

Bedankt voor je reactie, ik ga het proberen

Vertaald Frans
    Yoannwm
    Rapporteren

Zodra je het volgen aan de voet hebt getraind, zal het een stuk beter gaan. Varieer in de tussentijd (ze is immers nog heel jong) je wandeltempo: ren een stukje, loop weer wat langzamer en verras haar af en toe. Zo zorg je ervoor dat ze zich meer gaat focussen op wat je de komende seconden gaat doen.

Helaas is het nog erger als ik met haar aan de lijn ren; ze springt dan tegen me op en trekt elke keer aan m'n kleren (en soms bijt ze me zelfs).

Vertaald Frans
    Yoannwm
    Rapporteren

Hoi, volgens mij is het de opwinding voor de wandeling en het vooruitzicht dat ze los mag lopen waardoor ze zich zo gedraagt. Springt ze tegen je op als je de riem pakt?

Nee, dat doet ze alleen als we buiten zijn.

Vertaald Frans
    M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je pup is nog maar 4 maanden oud en je geeft aan dat je al verschillende methodes hebt geprobeerd; misschien zit daar de fout wel.

Om ervoor te zorgen dat je hond het begrijpt, moet je één aanpak kiezen en daar ook echt aan vasthouden! Als je elke week van methode wisselt, zul je geen resultaat zien.

Bij een drukke, enthousiaste pup zou ik proberen hem te blokkeren door de riem kort en laag te houden, zodat hij niet kan springen. Combineer dit met pauzes om even 'tot rust te komen'. Maar je moet die rust ook vooraf al oefenen, gewoon thuis, zodat je pup het begrijpt. Maar vooral: doe altijd hetzelfde en gebruik dezelfde commando's! En vergeet nooit te belonen als je pup zich goed gedraagt!! Dat kan met snoepjes, aaien of spel (al is spelen natuurlijk geen handige beloning als je juist van je pup vraagt om rustig te blijven).

Vertaald Frans
    P
    Papayouuu Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Vandaag kwam ik iemand tegen die hondentrainer is geweest. Zij had twee honden bij zich en ik eentje.

Toen de drie honden wat druk werden, maar niet op een goede manier, strooide ze drie kleine hoopjes brokjes in het gras. Dat kalmeert de honden en zorgt ervoor dat ze hun neus gebruiken en moeten nadenken...

Geven jullie je hond meestal te eten vóór of na de wandeling?

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zodra je het volgen aan de voet hebt getraind, zal het een stuk beter gaan.

In de tussentijd (want ze is nog erg jong): wissel je looptempo af, ren een stukje, loop weer langzamer en verras haar met onverwachte bewegingen. Zo zorg je dat ze zich meer gaat focussen op wat jij de komende seconden gaat doen.

Vertaald Frans
    M
    Maelle_vig Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik denk ook dat het opwinding is, probeer haar af te leiden met een speeltje zodra ze dat doet.

Vertaald Frans
    Leeleebijou
    Leeleebijou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Volgens mij is het de opwinding van de wandeling en het vooruitzicht dat ze los mag waardoor ze zich zo gedraagt.

Springt ze tegen je op als je de riem pakt?

Vertaald Frans
  • 9 reacties van 9

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!