Mechelse herder overdag alleen

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Over 2 weken halen we onze pup op, een prachtige Mechelse herder.

We hebben alles geregeld om hem een goede start te geven.

Het punt is alleen dat we allebei doordeweeks werken (mijn vriend van maandag tot vrijdag, ik ook, maar ik heb om de week een vrije ADV-dag op vrijdag).

De hond krijgt dus 's ochtends en 's avonds een wandeling, en soms tussen de middag als mijn vriend thuis kan komen om te eten. Hij zal dan van 8:00 tot 17:00 alleen zijn. Nu vertelden vrienden en familie ons dat Belgische herders geen honden zijn die alleen kunnen blijven...

Denken jullie dat het mogelijk is om een Mechelaar te leren alleen te zijn?

Wanneer we hem ophalen hebben we 4 dagen vrij, daarna een week werken, en dan weer een week vakantie. Denken jullie dat we hem in die tijd kunnen leren alleen te blijven, zonder dat hij de boel sloopt?

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • Tiffzen
    Tiffzen Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik kreeg mijn Mechelaar toen hij 2 maanden oud was en hij heeft heel goed geleerd om alleen te zijn. Ik werk zelf ook overdag, net als vele anderen. Je moet het wel goed compenseren op de momenten dat je er wel bent door lekker te wandelen, aandacht te geven en te spelen. Hij was binnen 2 weken zindelijk en inmiddels is hij ruim een jaar oud. Hij vindt het prima om alleen te zijn; hij heeft zijn eigen plekje om te slapen en speeltjes om zich te vermaken. Soms verstop ik wat lekkers voor zoekspelletjes.

Als je de mogelijkheid hebt om naar een hondenschool te gaan of hem in contact te brengen met gevaccineerde honden en pups, is dat ook heel goed!

Succes =)

Vertaald Frans
    Keris
    Keris Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

pas op met de wandelingen, het blijft een puppy, dus hij heeft nog niet veel kracht in zijn pootjes en het kraakbeen is nog volop in de groei.

die van mij is vaak alleen door ons werkrooster, maar hij was er snel aan gewend. ik kom vaak tussen de middag even naar huis, maar hij heeft de tuin en zijn speeltjes om zich te vermaken.

het belangrijkste is dat je genoeg water en een goedgevulde bak voer voor hem neerzet.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké, bedankt allemaal! Voor de wandelingen gaan we dus inderdaad uit van minimaal anderhalf uur per dag: 30 minuten 's ochtends, minstens een uur 's avonds en als het lukt ook nog even tussen de middag.

We gaan proberen er zoveel mogelijk voor hem te zijn. Gelukkig vallen er wat feestdagen en hebben we in mei wat vrije dagen, zodat we hem kunnen laten wennen aan het feit dat we overdag weg zijn... Maar het is wel zo dat we niet altijd tussen de middag naar huis kunnen komen of al voor 17:00 uur thuis kunnen zijn...

Vertaald Frans
    Le Saint-Paul
    Le saint-paul Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Naar mijn mening is van 8:00 tot 17:00 uur wel erg lang voor een jonge pup. Die van mij moet ongeveer even lang alleen blijven vanwege mijn lessen, maar hij bleef pas 9 uur achter elkaar alleen toen hij 6 maanden oud was. We waren er constant bij tot hij 3,5 maand oud was, daarna bleef hij alleen in de ochtend van 8:00 tot 14:00 uur en uiteindelijk van 8:00 tot 17:00 uur vanaf 6 maanden tot nu.

Het was trouwens niet echt zo gepland, het liep gewoon zo door de roosters van het gezin. Sommige mensen laten hun pup de hele dag alleen, maar dat wordt niet echt aangeraden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik zou zeggen ongeveer 30 min in de ochtend,

's Middags hangt het van mijn vriend af of hij naar huis kan komen of niet; op de dagen dat hij naar huis komt, wandelen we ongeveer 20 min

En 's avonds kan het wat langer zijn, afhankelijk van het weer tussen de 30 min en een uur, of zelfs langer als dat nodig is.

En in het weekend kunnen we wat langere wandelingen maken + de puppycursus

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!