Mechelaar samen met een kat?

C
Chachalolo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik denk dat we een Mechelaar gaan nemen, maar ik heb al een poes van een jaar oud. Is dit een probleem?

Bedankt voor je antwoord :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

9 antwoorden
Sorteren op:
  • C
    Rapporteren

Sky,

Bedankt, dat is wat ik ga doen :) ik hoop dat alles goed gaat ^^

Zou het kunnen dat mijn kat met de pup gaat spelen? ^^

Bedankt voor alles in ieder geval :)

Vertaald Frans
     Sky
    sky Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is een pup, dus de kans is groot dat hij in het begin nog wat onstuimig is, ook al is het maar om te spelen. Maar naarmate hij ouder wordt, zal dat wel bijtrekken wanneer hij eenmaal doorheeft hoe de kat in elkaar steekt en de kat ook snapt dat hij het niet kwaad bedoelt (zeker omdat de kat het vast wel duidelijk laat merken als hij er genoeg van heeft :p).

Er zijn hier vast wel mensen met zat goede, beproefde tips (die waarschijnlijk ook wat uitgebreider zijn dan die van mij, want behalve die van de buren heb ik zelf geen kat :p). Als je naar hen luistert, moet het wel lukken, vooral door consequent, geduldig en rustig te blijven :)

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Hoi Lumaziis,

Bedankt voor je reactie :)

Fijn om te zien dat het goed kan gaan :)

Hoe heb je de kennismaking aangepakt? Had je de hond aan de lijn? En mochten de katten gewoon hun eigen gang gaan?

Dus telkens als de hond te lomp was tegen ze, moet je hem corrigeren? Ik stel een hoop vragen omdat dit onze eerste hond wordt en ik wil graag dat alles soepel verloopt :)

Mijn kat is echt een kleintje; ze heeft veel gezondheidsproblemen gehad toen ze klein was, dus ze is nog steeds best wel 'fragiel'.

Ze houdt van spelen, maar soms wil ze ook gewoon met rust gelaten worden. Respecteert de hond dat een beetje? lol^^

Ik hoop dat het bij ons net zo goed gaat als bij jou :)

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Hoi Lo2505,

Ik hoop dat het goed gaat. Anders kunnen we de hond en de kat vasthouden zodat ze aan elkaar kunnen "snuffelen", dan kunnen we ze bij de minste of geringste "aanval" snel uit elkaar halen.

Ik heb ook gelezen dat de hond binnen heel goed met de kat kan opschieten, maar dat het in de tuin oorlog is. Hoe ga je daar mee om??

Mijn kat is een jaar oud, is dat misschien minder lastig dan met een kitten?

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik woon samen met 4 katten en een Mechelse herder, en dat gaat echt supergoed.

Mijn Mechelaar kwam bij ons toen hij 5 maanden oud was. Hij had nog nooit katten gezien, dus we hebben hem voorgesteld aan de 4 katten in huis (9 jaar, 6 jaar, 5 jaar en 7 maanden oud), te beginnen met de pittigste: de Maine Coon van 5 jaar. Zij vond het helemaal niks, maar omdat de Mechelaar nog jong was, reageerde hij er niet op.

We hebben de kennismakingen gedaan terwijl we de hond aan de lijn hielden, om te voorkomen dat hij op de katten af zou stormen. Daarna hielden we hem altijd goed in de gaten; hij was alleen in dezelfde ruimte als de katten als wij er ook bij waren.

We gaven hem een standje als hij te lomp tegen ze was, en uiteindelijk begreep hij dat zij zijn maatjes zijn. Nu gaat alles hartstikke goed, ze spelen en slapen zelfs samen. De Maine Coon doet nog steeds weleens kattig tegen hem, maar hij reageert daar niet op en blijft meestal gewoon bij haar uit de buurt.

Voor de zekerheid laten we ze nooit in dezelfde kamer als ze alleen thuis zijn, maar als wij erbij zijn, kan iedereen het prima met elkaar vinden!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb een Mechelse herder en een kat (niet van mijzelf, maar van mijn familie). Ze komen bij elkaar over de vloer; mijn Mechelaar vindt het geweldig om te spelen, maar vanuit het kitten gezien klikt het niet echt. Het zal waarschijnlijk eerder lastig worden vanuit de kat dan vanuit de hond. Voor het introduceren is er niets bijzonders nodig, behalve dat je het contact niet moet forceren, anders riskeer je een paar krabben. Laat het gewoon op zijn beloop en houd een oogje in het zeil. En als je kat je hond krabt, houd de wond dan goed in de gaten. Een krab of beet van een kat raakt namelijk heel snel en makkelijk ontstoken. :)

Verder kan het samenwonen normaal gesproken zonder problemen verlopen hoor! :)

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Hoi,

Ze heeft nog nooit met een hond samengewoond, maar de buren hebben honden, dus als ze in hun tuin is en de hond blaft, gaat ze er vandoor.

Hoe kan ik haar het beste aan de puppy voorstellen? Zijn er bepaalde methodes voor?

Ik hoop dat het goed zal gaan.

Heb jij ook een Mechelse herder en een kat?

Vertaald Frans
     Sky
    sky Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik denk niet dat het een probleem is, het hangt af van de leeftijd van de kat (1 jaar is nog jong, dus dat lijkt me prima te doen), haar ervaring met honden en hoe ze aan de pup wordt voorgesteld. Het is belangrijk dat hij haar niet als speelgoed ziet of als een gevaarlijk dier, zodat hij niet achter haar aan gaat jagen of juist te bang voor haar is...

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Even ter verduidelijking: de Mechelse herder (een teefje) is een pup die net gespeend is.

Vertaald Frans
  • 9 reacties van 9

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!