Hulp nodig: mijn hond heeft een hese blaf

C
Clacla83 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, mijn Mechelse herder van 8 maanden heeft sinds een paar dagen een hese blaf. Maar het valt me op dat het niet de hele tijd is... meestal is het tijdens en na de wandelingen overdag. Ik heb geen idee waar dit vandaan zou kunnen komen. Ik heb gisteren de dierenarts gebeld en de situatie uitgelegd, maar die zei dat het niet heel verontrustend is en dat ik het in de gaten moet houden of het aanhoudt. Ik heb zelf ook al wat op internet gezocht, maar ik kon niet echt antwoorden vinden... Ik zou jullie advies goed kunnen gebruiken, vooral omdat het in deze lockdown lastig is om ergens heen te gaan.

Alvast bedankt!

Fijne avond!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • C
    Rapporteren

Maar die van mij blaft toch niet zo veel ... 😬

Vertaald Frans
    J
    Jazz17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met mijn vorige hond, ook een Belgische herder (Tervuerense) die een schorre stem kreeg als hij te veel blafte...

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Bedankt voor al jullie reacties,

hij hijgt heel erg als we naar buiten gaan, dus ik ga proberen een flesje water voor hem mee te nemen zodat hij tijdens de wandeling kan drinken. Hij trekt inderdaad flink aan de lijn. Mijn trainster raadde een tuigje af om geen machtsstrijd met mijn hond te krijgen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er nu toch eentje ga aanschaffen. Ik vind het namelijk vreselijk om te zien hoe hij zichzelf zowat wurgt... Als hij blaft, klinkt hij net als een eend; hij is echt heel schor. Ik vind het lastig te omschrijven, maar het is net als wanneer wij een schorre stem hebben door een keelontsteking of een verkoudheid. Soms lijkt het bijna alsof hij zijn stem op bepaalde momenten helemaal kwijtraakt...

Vertaald Frans
    Ratonlaveur
    Ratonlaveur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Trekt hij veel aan de riem met een halsband om? Ik weet niet of dat dit soort dingen kan veroorzaken.

Vertaald Frans
    B
    Bangdji Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als je zegt "kapot", bedoel je dan dat zijn stem schor of hees klinkt? Of begint hij bijvoorbeeld te blaffen en slaat zijn blaf halverwege over?

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Misschien krijgt hij wel een droge keel tijdens het wandelen....

Als hij te enthousiast of blij is om naar buiten te gaan, hijgt hij misschien wel veel en daardoor drogen zijn stembanden uit.

Het is echt maar een simpel vermoeden hoor...

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Ja, hij drinkt veel, net als na elke wandeling.

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Meestal gebeurt dat als ze te veel hebben geblaft, maar dat is hier blijkbaar niet de oorzaak....

Drinkt hij als hij thuiskomt?

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer