Gescheurde nagel
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi!
Als de nagel tot in het leven is gescheurd, moet deze verwijderd worden zodat hij weer goed terug kan groeien. Je dierenarts kan dit onder narcose doen.
Anders is de kans groot dat de nagel verzwakt terugkomt en steeds weer opnieuw inscheurt.
Staat genoteerd!
bedankt
Ik ga z'n gedrag goed in de gaten houden....
Vanmorgen heb ik hem uitgelaten; hij was wel onrustig, maar heeft niet te veel kattenkwaad uitgehaald.
Bedankt voor jullie tips!
Let op! Het is misschien maar een klein wondje dat onschuldig lijkt, maar je moet toch echt goed opletten: afgelopen zomer bezeerde Gandy zich aan een van zijn wolfsklauwen. Het zag er niet ernstig uit en ik dacht dat een beetje ontsmettingsmiddel wel genoeg zou zijn... uiteindelijk kreeg hij echter tetanus en moest hij 10 dagen in de kliniek blijven, gevolgd door een behandeling van een maand om weer normaal te kunnen bewegen. In het begin gaf de dierenarts hem zelfs maar 50% kans om erdoorheen te komen omdat de tetanus al te ver gevorderd was, en zelfs als hij het zou redden, was het nog maar de vraag of hij er geen blijvend letsel aan over zou houden... 😔
Het stelt dus misschien niks voor, zeker als het goed ontsmet is en er geen vuil of aarde in is gekomen... maar hou het gedrag van je hondje de komende dagen voor de zekerheid toch maar goed in de gaten... 🙄
Bedankt voor jullie reacties! :)
Ik heb net even wat foto's van zijn nagel gemaakt, de kwaliteit is niet zo best omdat hij de hele tijd beweegt. Op de foto zit er nog wat zand op het 'leven', ik heb geen nieuwe foto kunnen maken na het schoonmaken omdat hij te onrustig was...

Nog een klein vraagje: moet ik het wandelen een paar dagen stopzetten? Want gisteravond en vanochtend heb ik niet met hem gewandeld en hij is echt heel onrustig.
Jango had hetzelfde,
Het is heel goed wat je doet... Blijf gewoon ontsmetten en volgens mij hoef je je geen zorgen te maken :-)
Zeker omdat het niet heeft gebloed :-)
Hoi,
Toen mijn labrador nog klein was, was zijn wolfsklauw in beide richtingen gespleten. De arme stakker had veel pijn, maar ik kon er verder weinig aan doen. Behalve dan goed ontsmetten, en uiteindelijk is het vanzelf weer genezen.
7 reacties van 7