Twee mannetjes samen?

Ska48
Ska48 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Is het mogelijk om twee mannetjes samen te houden of is dat alleen maar gedoe?

Ik heb momenteel een jong mannetje in huis en ik overweeg om er nog eentje te adopteren, een gecastreerde van twee jaar oud... maar ik vraag me af of dat wel verstandig is. Hoe gaat dat bij jullie?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

51 antwoorden
Sorteren op:
  • Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Twee mannetjes die samenwonen in beeld...

Ik had dit ook kunnen posten bij het bericht van Rose over de slaaptijd 😂😂😂

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja hoor, de Fox zeker weten. Die staan er echt om bekend! 😁

Vertaald Frans
    Balista
    Balista Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Natuurlijk zijn de beten 'minder erg' bij een kleine hond, maar het blijft een fel beestje (dat niet beseft dat een grotere hond hem rauw lust, ik heb het zelf meegemaakt! Zo zie je maar dat honden echt dom kunnen zijn!)
    Helaas is het vaak een gebrek aan ervaring en het totaal niet sturen door het baasje dat ervoor zorgt dat die kleine keffertjes zichzelf zo in gevaar brengen...

Er zijn toch echt wel rassen van kleine hondjes die dat felle in hun genen hebben zitten. Mijn schoonouders, die hiervoor al andere honden hadden zonder problemen, hadden een draadhaar Foxterriër. Een ongecastreerde reu. Hij was heel levendig en superintelligent (dat zag je aan zijn blik), ook heel speels en een echte clown... maar hij was zo fel als wat, dat kreng... die eigenwijze drol liet nooit los. Hij hield zich zonder blikken of blozen staande tegenover Duitse herders en molossers. Hij had er schijt aan. Je moest ook echt niet onuitgenodigd bij hen binnenkomen. Hij is 16 geworden, maar je wilt niet weten hoe vaak ze met hem naar de dierenarts moesten voor verwondingen na een vechtpartij. Hij heeft er nooit van geleerd... 😅

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

HAHA... ECHT NOOIT 😁 Hij is echt super fel en totaal geobsedeerd, hij is de hele tijd de piemels van mijn honden aan het aflikken, echt een drama. Ik heb bij zijn baasje al het idee van een chemisch castratie-implantaat laten vallen, aangezien hij zijn ballen er toch nooit af wil laten halen... wordt vervolgd.

Tja... dat gaat nog een hele kluif worden 🥷

Vertaald Frans
    Kainate
    Kainate Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

HAHA... ECHT NOOIT 😁

Hij is supervenijnig en totaal geobsedeerd, hij loopt de hele tijd de piemel van mijn honden af te likken, echt een drama. Ik heb bij zijn baasje het idee van een chemisch castratie-implantaat laten vallen, aangezien hij zijn ballen er toch nooit af wil laten halen... wordt vervolgd.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

@Kainate, misschien moet je deze Franse Bulldog wel adopteren... onze volgende trektocht in de Cantal zal dan alleen wel beperkt blijven tot 2 km.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Tuurlijk, de beten van een kleine hond zijn "minder erg", maar het blijft een vals beestje (dat niet doorheeft dat een grotere hond hem rauw lust, ik heb het zelf meegemaakt! Zo zie je maar weer dat een hond echt dom kan zijn!)

Helaas is het vaak door een gebrek aan ervaring en het feit dat het baasje totaal geen controle heeft, dat die kleine keffertjes zichzelf zo in gevaar brengen...

Vertaald Frans
    Kainate
    Kainate Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hier ook hoor, de kleinste is de felste 😁

De grootte is inderdaad een interessant punt. Om de hiërarchie soepel te laten verlopen, zou je er eigenlijk vanuit moeten gaan dat de nieuwkomer een wat zachter karakter heeft, jonger is en minder kracht heeft. Kortom, zorg ervoor dat de 'oude' hond zich niet bedreigd voelt.

In mijn geval heb ik precies het tegenovergestelde gedaan (ik had me er duidelijk niet genoeg in verdiept voordat ik eraan begon). De tweede hond die erbij kwam was weliswaar jonger en had van nature een zachter karakter, maar hij is wel sterker en hij is langer ongecastreerd gebleven. Dat heeft hem behoorlijk wat zelfvertrouwen gegeven en hij bijt nu goed van zich af. Daar komen denk ik de problemen vandaan waar ik nu tegenaan loop (hoewel het beperkt blijft, de laatste knokpartij was in juli en sindsdien zijn ze echt dikke maatjes, maar toch blijft de angst er dagelijks een beetje inzitten – zeker als ik mijn honden ergens anders onderbreng. Dat gun ik niemand). Dat is echt een fout die ik nooit meer zou maken!

Maar goed, als ik kijk naar een maatje van me van het hondenpark...

1e hond: een volwassen, ongecastreerde Dogue de Bordeaux (DDB).

2e hond: een Franse Bulldog-pup, ook niet gecastreerd... Dus in principe, ook al heb je het gedoe met hetzelfde geslacht, is dit de perfecte situatie qua volgorde, leeftijd en grootte... Alleen heeft die Franse Bulldog een pittig karakter en wordt hij nogal geprikkeld door zijn hormonen, dus uiteindelijk is hij degene die de DDB aanvalt. De DDB doet nog niet echt wat terug... voor nu. Maar ik ben bang dat dit weleens slecht af zou kunnen lopen.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Natuurlijk vallen de beten wel mee bij een klein hondje, maar het blijft een nijdige hond (die niet doorheeft dat een grotere hem met huid en haar kan opeten, ik heb het zelf meegemaakt! Zo zie je maar dat een hond echt dom kan zijn!)

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 51

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!