Mijn hond heeft 8 vetbollen voor vogels gegeten inclusief de plastic netjes

A
Asphodele Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik was vanochtend 20 minuten van huis en had mijn Beauceron-kruising binnen gelaten, op de kleine benedenverdieping met twee kamers en een badkamer.

Bij thuiskomst ontdekte ik wat hij had uitgespookt.

Hij heeft 2 kleine chocolade-paaseitjes naar binnen gewerkt + 8 VETBOLLEN VOOR TUINVOGELS, inclusief de plastic NETJES!

Hij dacht zeker dat hij een vogel was.

Hij ziet er sindsdien helemaal versuft uit! Zou de lockdown hem in een gestoorde hond hebben veranderd?

Ik hou mijn hart vast voor wat er nog komt. Ik heb de dierenkliniek gebeld, maar er nam niemand op. Ondanks het bericht dat ik drie uur geleden heb achtergelaten, ben ik nog niet teruggebeld.

Ik laat hem vanavond en morgenochtend vasten, in de hoop dat hij het uitbraakt.

Wat kan ik nog meer doen?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

63 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • A
    Asphodele Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bij mij zijn het ook niet die 2 kleine eitjes waar ik me de meeste zorgen om maak, ook al zijn ze gevuld; ze zijn 3,5 cm hoog. Hoe ze op chocolade reageren, hangt echt van het beestje af.

Maar die ballen, ik hoop echt dat hij ze gaat uitspugen. Hij heeft ze vanochtend om 10 uur ingeslikt. Ik zie dat hij zich nu niet lekker voelt. Hij beweegt bijna niet, hij is ziek, dat is ook logisch.

Als hij ze niet uitspuugt, ben ik bang voor een serieus darmprobleem. Zo'n grote hoeveelheid, 8 ballen, kan ook andere organen blokkeren. **** zeg! Als ik de spoeddienst van de dierenarts moet bellen, welk nummer is dat?

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Over die paaseitjes zou ik me niet al te druk maken (als ze klein zijn, zal dat geen probleem zijn), maar die mezenbollen zijn een stuk serieuzer. Door al dat vet gaat-ie waarschijnlijk wel spugen, maar die netjes komen er niet zomaar uit. Sterker nog, hij loopt risico op een darmverstopping. Ik zou direct de spoeddierenarts bellen om even te overleggen.

Vertaald Frans
    L
    Lacurieuse Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als ik jou was, had ik meteen andere dierenartsen gebeld. Ik vind deze situatie ernstig en ik hoop dat het nog niet te laat is. Bel direct andere dierenartsen voor een spoedafspraak!

Vertaald Frans
  • 63 reacties van 63

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!