Mijn hond heeft 8 vetbollen voor vogels gegeten inclusief de plastic netjes

A
Asphodele Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik was vanochtend 20 minuten van huis en had mijn Beauceron-kruising binnen gelaten, op de kleine benedenverdieping met twee kamers en een badkamer.

Bij thuiskomst ontdekte ik wat hij had uitgespookt.

Hij heeft 2 kleine chocolade-paaseitjes naar binnen gewerkt + 8 VETBOLLEN VOOR TUINVOGELS, inclusief de plastic NETJES!

Hij dacht zeker dat hij een vogel was.

Hij ziet er sindsdien helemaal versuft uit! Zou de lockdown hem in een gestoorde hond hebben veranderd?

Ik hou mijn hart vast voor wat er nog komt. Ik heb de dierenkliniek gebeld, maar er nam niemand op. Ondanks het bericht dat ik drie uur geleden heb achtergelaten, ben ik nog niet teruggebeld.

Ik laat hem vanavond en morgenochtend vasten, in de hoop dat hij het uitbraakt.

Wat kan ik nog meer doen?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

63 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Y
    Yann-shadow Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Misschien maak ik me onnodig zorgen, maar gezien wat je hond heeft ingeslikt en omdat je zelf al aangeeft dat hij zich niet lekker voelt... Zou het niet verstandiger zijn om vanavond nog met spoed naar de dierenarts te gaan?

Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zelfde vraag als Kikaah, want het lijkt me toch wel belangrijk.

Ik begrijp de angst voor een verkeerde diagnose wel, maar dit is niet niks. Je kunt echt beter het advies van een professional vragen dan afwachten en kijken wat er gebeurt (en misschien wel het ergste riskeren).

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Heb je al naar de spoeddierenarts gebeld om te vragen of het tot morgen kan wachten of niet?

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Ik wacht tot morgen. Ik zou zo graag willen dat zijn eigen dierenarts hem helpt. Als de kliniek om 9:00 uur niet opneemt, ga ik er meteen zelf heen.

Na alles wat ik heb meegemaakt met mijn huidige hond en mijn vorige honden, heb ik er gewoon geen vertrouwen meer in. Er zijn te vaak verkeerde diagnoses gesteld.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Misschien maak ik me druk om niks, maar gezien wat je hond heeft ingeslikt en omdat je zelf zegt dat hij zich niet lekker voelt... zou het dan niet verstandiger zijn om vanavond nog met spoed naar de dierenarts te gaan?

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Ik weet niet of dat wel verstandig is. Ik heb ook gelezen dat hem laten braken voor meer of minder ernstige complicaties kan zorgen.

Ik wacht tot morgenochtend af, ik heb liever dat hij uit zichzelf overgeeft.

Vertaald Frans
    Ratonlaveur
    Ratonlaveur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik geloof dat zout water erom bekendstaat dat het braken opwekt. Je vindt vast wel een protocol hiervoor op internet.

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Ik maakte me niet meteen zorgen. Ik heb eerst gekeken of hij ze niet gewoon ergens anders neergelegd had.

Het drong niet meteen tot me door, ik vond het zo onwerkelijk dat ik niet direct wist hoe ik moest reageren.

Ik heb contact opgenomen met een paar bekenden die ook honden hebben en we hebben even overlegd.

Daarna heb ik de drie kamers helemaal uitgekamd, in de hoop die balletjes alsnog terug te vinden, of in ieder geval een paar ervan.

Pas om 16:00 uur heb ik de kliniek van onze dierenarts gebeld. Daarna heb ik gewacht tot ik zou worden teruggebeld; ik wist zeker dat ze wel zouden bellen. Maar niks. Onze dierenarts zit 40 km verderop.

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Die van mij heeft nog niet zo lang geleden een halve mezenbol met het netje gegeten.

Die halve bol is helemaal verteerd en het netje kwam er aan het einde van de rit weer ongeschonden uit...

Maar dat was wel maar een halve bol...

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

En heb je sinds 10:00 uur nog geen contact kunnen krijgen met een dierenarts of erheen kunnen gaan?

Ik heb net even gekeken; bel de spoeddienst en zij geven je de gegevens van een spoeddierenarts bij jou in de buurt.

Vertaald Frans
  • 60 reacties van 63

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!