Mijn hond heeft 8 vetbollen voor vogels gegeten inclusief de plastic netjes

A
Asphodele Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik was vanochtend 20 minuten van huis en had mijn Beauceron-kruising binnen gelaten, op de kleine benedenverdieping met twee kamers en een badkamer.

Bij thuiskomst ontdekte ik wat hij had uitgespookt.

Hij heeft 2 kleine chocolade-paaseitjes naar binnen gewerkt + 8 VETBOLLEN VOOR TUINVOGELS, inclusief de plastic NETJES!

Hij dacht zeker dat hij een vogel was.

Hij ziet er sindsdien helemaal versuft uit! Zou de lockdown hem in een gestoorde hond hebben veranderd?

Ik hou mijn hart vast voor wat er nog komt. Ik heb de dierenkliniek gebeld, maar er nam niemand op. Ondanks het bericht dat ik drie uur geleden heb achtergelaten, ben ik nog niet teruggebeld.

Ik laat hem vanavond en morgenochtend vasten, in de hoop dat hij het uitbraakt.

Wat kan ik nog meer doen?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

63 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • M
    Mike64 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hij heeft vast de overlevingsgids voor honden gelezen toen hij nog klein was...😉

Gelukkig ben je weer thuis

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Zakje openen, hap erin, makkelijker kan niet!

Ik vond de rest van het kapotgescheurde zakje met de 2 overgebleven balletjes er nog netjes in. Daarnaast het opengehaalde minidoosje met 6 chocolade-paaseitjes, waarbij de 4 resterende eitjes nog keurig op hun plek lagen. Alles lag op zijn kussen. Hij had zijn prooi gewoon mee naar zijn eigen plekje genomen!

(Ik heb zijn buit even op de tegels gelegd, op een lichtere plek voor de foto)

Of hij zat te vol van het eten, of hij hoorde me aankomen.

Ik gok eerder op dat laatste!

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Nou nou, hij had wel héél erg zin in die boules max... Je bent vergeten:

- het zakje open te maken

Uiteindelijk had hij er wel 10 kunnen opeten 🙂 en dan was je nu aan het vissen naar die 3.

Ongelooflijk

Fijne dag nog

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Ik hoop nog steeds dat ik het 8e netje vind.

Ik voeg toch nog even de context toe die niet in mijn eerste bericht stond, omdat het voor het onderwerp toen geen prioriteit had.

Max was gewoon binnen in huis.

Aan het begin van de vorige winter had ik op een keukenplank, op zo’n 1,40 m hoogte, een gloednieuw en dus nog dicht zakje met 10 vetbollen voor in de tuin neergelegd. Ik had het nog niet gebruikt.

Maar ik had echt nooit gedacht dat Max:

- ten eerste, dat zakje zou pakken, aangezien het er al maanden lag en hij er nooit naar had omgekeken.

- ten tweede, dat hij blijkbaar op het aanrecht moest springen om bij die plank te kunnen komen.

- ten derde, die bollen zou opeten, want ik wist niet eens dat een hond dat lekker vindt en zou eten.

- ten vierde, dat een hond er wel 8 van op zou eten.

Dat zijn nogal wat factoren bij elkaar waardoor ik er op dat moment totaal niet bij stil heb gestaan om de plastic netjes te verwijderen!

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Misschien voortaan de netjes van de vetbollen halen... dat scheelt weer een paar dagen vissen naar dat netje... 😝

Blij dat het zo goed is afgelopen

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Fijn om goed nieuws te horen over je lieverd! 😉

Vertaald Frans
    L
    Lacurieuse Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat een opluchting om goed nieuws te horen over je hondje!

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Het gaat de goede kant op met Max.

Gisteren heeft hij helemaal niet gepoept.

Maar vanmiddag vond ik er een paar op dezelfde plek die er blijkbaar tegelijk uitgekomen zijn, netjes achter elkaar: 7 netjes.

Er mist er nu nog maar eentje, de boef, maar volgens mij is hij er wel doorheen, pff!

Bedankt aan iedereen hier die me zo lief heeft gesteund, Ulthiakoda, Ratonlaveur, Kikaah, Lacurieuse, Yann-Shabow, Mike64, Aggie19 en Emla, nogmaals bedankt!

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Nee hoor, morgenochtend is het pas 48 uur geleden. Hij heeft die bollen gisterochtend om 10:00 uur opgegeten.

Oké, even concreet: toen ik een uurtje geleden een rondje door de tuin liep, vond ik een drol. Hij zag er best goed uit en begon alweer een beetje vorm te krijgen. Het was eigenlijk één grote massa zaden in een gele brij. Er moet voor zeker drie vetbollen aan materiaal in hebben gezeten, maar helaas geen netje te bekennen, balen.

Ik heb het in een zakje gedaan en morgen ga ik eens goed uitpluizen of er niet toch ergens een netje tussen zit, maar ik denk het niet.

Ik heb hem een handje brokjes gegeven met wat stukjes gekookte asperges erbij.

Vertaald Frans
  • 40 reacties van 63

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!