Mijn hond heeft 8 vetbollen voor vogels gegeten inclusief de plastic netjes

A
Asphodele Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik was vanochtend 20 minuten van huis en had mijn Beauceron-kruising binnen gelaten, op de kleine benedenverdieping met twee kamers en een badkamer.

Bij thuiskomst ontdekte ik wat hij had uitgespookt.

Hij heeft 2 kleine chocolade-paaseitjes naar binnen gewerkt + 8 VETBOLLEN VOOR TUINVOGELS, inclusief de plastic NETJES!

Hij dacht zeker dat hij een vogel was.

Hij ziet er sindsdien helemaal versuft uit! Zou de lockdown hem in een gestoorde hond hebben veranderd?

Ik hou mijn hart vast voor wat er nog komt. Ik heb de dierenkliniek gebeld, maar er nam niemand op. Ondanks het bericht dat ik drie uur geleden heb achtergelaten, ben ik nog niet teruggebeld.

Ik laat hem vanavond en morgenochtend vasten, in de hoop dat hij het uitbraakt.

Wat kan ik nog meer doen?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

63 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Soms reageren de baasjes niet...

Maar met de gegevens van de chipregistratie kun je op de website zien hoe vaak er een eigenaarswissel is doorgegeven... en ook of het dier in het asiel is geweest, mits het dier natuurlijk al gechipt was...

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Ja, ik heb gezien dat de Duitse Pinscher ongeveer 20 tot 25 kg weegt. Max weegt 40 kg en hij is heel groot en lang.

Zijn verleden is een compleet mysterie.

Ondanks mijn specifieke en herhaalde vragen aan de medewerker van het asiel die hem heeft binnengebracht, zelfs na de adoptie via de mail, ben ik niets wijzer geworden. Het enige wat ik weet is dat de man die hem kwam brengen (met zijn vaccinatieboekje keurig bijgehouden vanaf zijn geboorte) in een bestelwagen reed, en dat hij volgens het asiel en de meneer in een vrachtwagen woonde samen met een kat.

Ik heb altijd mijn twijfels gehad bij het asiel. Zo'n summier dossier voor een hond die is weggebracht door "zijn baasje die hem al 4 jaar had", dat is moeilijk te geloven. Zou het asiel hem echt hebben aangenomen zonder vragen te stellen aan de eigenaar?

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wauw, Max ziet er echt goed uit! Hij lijkt inderdaad meer op een Beauceron, hij is wat vierkanter en steviger gebouwd. Norkham weegt maar zo'n 22/23 kg. Ken je de achtergrond van deze knapperd een beetje?

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Ja, Norkam lijkt inderdaad een echte pinscher. Ik heb gisteren nog door een heleboel foto's van pinschers zitten scrollen op internet. Een paar jaar geleden kende ik een man die alleen maar Dobermanns had. Hij haalde ze uit de Verenigde Staten.

Hoe kan ik hier eigenlijk foto's van Max plaatsen?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dit is een foto van Norkham:

en dit is een foto van een Duitse pinscher:

Ze lijken echt sprekend op elkaar!

Fijn dat Max eindelijk dat 8e netje heeft uitgepoept!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nee, ik had het over de foto's van de pinscher die echt als twee druppels water op Norkham lijken. Ik laat het je wel even zien...

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Emla, ja, lachen na een schok helpt om het trauma te verwerken.

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Heb je ergens foto's van Max op internet gevonden? Waar precies? Kun je de link hier plaatsen?

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 63

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!