Kruising Beauceron x Duitse herder
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Het is wel duidelijk dat je sommige honden maar beter niet in een appartement moet laten zitten vervelen, lol
De hond die bij mij in de buurt woont, bespaart zijn baasje volgens mij wel twee boerenknechten. Hij moet een enorme kudde in de gaten houden en het kleine weggetje dat het terrein in tweeën deelt is best druk, maar hij blijft altijd de rust zelve. Hij begroet ook de mensen die langskomen voor de verkoop van biologische melk aan huis; ik kan me voorstellen dat hij de eerste keer behoorlijk wat indruk maakt, maar mensen zien al snel dat het een echte goedzak is
Wat een geluk heb je! Ik ben er drie tegengekomen: de ene dacht dat hij een paard was, de andere wilde me opvreten en de laatste sloeg volledig door zodra hij begon te spelen en hapte naar alles wat bewoog (ik weet niet of het nou gewoon spelen was of niet). Het zal wel aan de honden, de baasjes en de plek liggen…
Ik kom eigenlijk alleen maar echt geweldige Beaucerons tegen, maar ik woon op het platteland en het zijn hier altijd werkhonden. Ik heb er altijd veel bewondering voor.
Persoonlijk vind ik dat Beaucerons niet zulke stabiele honden zijn en een Duitse herder kruisen met een hond die niet echt stabiel is, lijkt me geen heel goed idee, maar ik heb de kruising zelf nog nooit gezien.
Goedenavond, ik heb een uitgebreide gids voor je gevonden over de Beauceron kruising Duitse Herder. Je vindt er alle details over de kenmerken van dit ras, het karakter, de voedingsbehoeften en de aanbevolen beweging. Ik hoop echt dat deze gids al je vragen over dit fascinerende ras beantwoordt.
Als ik de berichten op Wamiz zo lees, loop je met een kruising niet meer risico dan met een rashond!!!
En ja, kruisingen blijven een gok. Ik heb zelf een kruising tussen een Labrador en een Staff gehad, en hoe lief hij ook was, zijn gedrag werd onhandelbaar naarmate hij ouder werd. Dat is precies wat me angstig maakt om opnieuw voor een kruising te kiezen.
Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed of hij meer het karakter van de Duitse herder of de Beauceron had, omdat ik beide rassen niet zo goed ken. En bij een kruising is het toch altijd een beetje een gokje; ze kunnen meer naar het ene ras trekken dan naar het andere, of een mix van beide zijn.
Het was een hond die in zijn kop nog echt een baby was, een beetje lomp tijdens het spelen...
Bedankt voor je reactie, maar het is vooral de kruising van deze twee rassen waar ik me wat zorgen over maak qua karakter. We wonen in een groot appartement met een heel groot terras en een grote tuin, dus ik denk dat het wel moet lukken 😊
Ik heb er een paar jaar geleden eentje gekend, een hele goede waakhond (niet echt handig in een flat), lekker druk, sportief, lief, speels... ik zou zeggen zoals bijna alle honden ^^’
10 reacties van 10