Groeicurve van mijn Beauceron teefje

Jador
Jador Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi Beauceron-baasjes!

Ter informatie voor mezelf en ook als richtlijn voor anderen: hebben jullie de groei van je Beauceron bijgehouden? Het liefst van een teefje natuurlijk.

Ik zou graag een idee krijgen van de groeicurve van mijn hond om zo haar voeding (Orijen) te kunnen beoordelen.

Op het oog lijken de verhoudingen goed, ze heeft geen overgewicht en je ziet de ribben net een klein beetje onder de huid.

Ik denk niet dat ze een echt 'fors model' gaat worden.

De cijfers: 2,5 maand / 9,6 kg - 4 maanden / 18,5 kg - 6 maanden / 25,5 kg - 10 maanden / 33 kg / 64 cm.

Bedankt allemaal!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • R
    Rsbeauceron59 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Die van mij is 6,5 maand oud (geboren op de 4e) en ze weegt 30 kg.
    Vertaald Frans
    R
    Rsbeauceron59 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Die van mij is 6,5 maand oud (geboren op de 4e) en ze weegt 30 kg.
    Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik wilde even weten: in juni laat ik mijn Beauceron keuren voor de officiële stamboombevestiging. Hij weegt 36 kg, wordt hij hiermee goedgekeurd of niet? Bedankt!

Vertaald Frans
    Jador
    Jador Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bedankt UXXAR. Geweldig, die groeicurves en goede info.

Ik had een artikel van een dierenarts gelezen waarin stond dat je als statistiek het gewicht bij 4 maanden moet pakken en dat keer 2,2 moet doen.

Ze woog 18,50 kg, dus x 2,2 = 40,70 kg. Persoonlijk geloof ik niet dat ze dat gewicht gaat halen, als ik zo naar haar bouw en groeisnelheid kijk. Maar 35 tot 37 kg lijkt me waarschijnlijker.

En wat betreft je opmerking over hoe klein ze als jonkie was: het klopt inderdaad dat ze de kleinste van het nest was!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Die van mij is een jaar oud en weegt bijna 40 kilo :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn bescheiden bijdrage

Volgens de gemiddelde gegevens zou ze als volwassene rond de 37 kg kunnen wegen.

En dat is volgens deze curve heel normaal!!

Conclusie:

Je beauceron zit op de middelste curve voor honden van grote rassen, wat volgens mij precies de juiste plek is. De eerste maanden was hij wat magertjes, zoals je wel vaker ziet bij sommige pups uit een nest, maar daarna is hij weer netjes naar het gemiddelde gegroeid. Voor mij ziet dat er perfect uit.

Succes verder!

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!