Groeicurve van mijn Beauceron teefje
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, ik wilde even weten: in juni laat ik mijn Beauceron keuren voor de officiële stamboombevestiging. Hij weegt 36 kg, wordt hij hiermee goedgekeurd of niet? Bedankt!
Bedankt UXXAR. Geweldig, die groeicurves en goede info.
Ik had een artikel van een dierenarts gelezen waarin stond dat je als statistiek het gewicht bij 4 maanden moet pakken en dat keer 2,2 moet doen.
Ze woog 18,50 kg, dus x 2,2 = 40,70 kg. Persoonlijk geloof ik niet dat ze dat gewicht gaat halen, als ik zo naar haar bouw en groeisnelheid kijk. Maar 35 tot 37 kg lijkt me waarschijnlijker.
En wat betreft je opmerking over hoe klein ze als jonkie was: het klopt inderdaad dat ze de kleinste van het nest was!
Die van mij is een jaar oud en weegt bijna 40 kilo :)
Mijn bescheiden bijdrage

Volgens de gemiddelde gegevens zou ze als volwassene rond de 37 kg kunnen wegen.
En dat is volgens deze curve heel normaal!!

Conclusie:
Je beauceron zit op de middelste curve voor honden van grote rassen, wat volgens mij precies de juiste plek is. De eerste maanden was hij wat magertjes, zoals je wel vaker ziet bij sommige pups uit een nest, maar daarna is hij weer netjes naar het gemiddelde gegroeid. Voor mij ziet dat er perfect uit.
Succes verder!

Kijk eens!
Een fotootje?
8 reacties van 8
- Gratis liefdesterugkeer. Tel +22951544168
- Uitleg over hoe je de echte magische portemonnee krijgt +229 0160492000