Hoi iedereen!
Ik weet dat er al ontzettend veel topics zijn over deze twee rassen, maar ik twijfel simpelweg tussen de Beauceron of de Mechelse herder, de titel zegt het eigenlijk al!
Ik woon samen met mijn vrouw in een huis met een tuin, op dit moment hebben we nog geen kinderen maar die willen we later wel.
Wat betreft de Mechelaar: die heeft echt heel veel actie nodig, toch? Zou 3 uur sporten per dag voldoende zijn? Is hij echt ZO hyper dat hij NOOIT eens rustig kan gaan liggen? Dit zou mijn eerste hond worden, is de Mechelaar moeilijker dan de Beauceron? Zou een van deze rassen geschikt kunnen zijn als eerste hond?
En de Beauceron, is die echt rustiger? Ik wil heel graag een sportieve hond, dus is hij dat ook echt? Heeft hij minder uitdaging nodig dan de Mechelaar? Is hij makkelijker op te voeden? Als hij zijn energie eenmaal goed kwijt is, kan hij dan rustig zijn en ontspannen? Zo ja, meer dan de Mechelaar? Wat raden jullie aan qua tijd voor sport en mentale uitdaging voor beide rassen?
Dat zijn mijn vragen! Voor mij is het belangrijkste dat ik een sportieve hond heb die ook rustig kan zijn. Ik zoek een hond die een beetje waaks is, maar ook weer niet paranoïde... Op basis van wat ik heb gelezen, denk ik dat de Beauceron beter bij mijn plaatje past.
En o ja, kan een Beauceron ook mee op lange wandelingen en dat soort dingen???
Alvast bedankt!