Hoelang kun je een hond maximaal in een pension laten?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi Sebastos
Er is nog een andere optie naast een pension zodat hij gewoon lekker thuis kan blijven: iemand die bij je in huis komt oppassen.
Kijk eens op de website www.nomador.com. Die site brengt house-sitters in contact met mensen die iemand zoeken om op hun honden, katten, enz. te passen.
Ik heb vorig jaar een advertentie geplaatst om een goede oppas voor die van mij te vinden. Ik kreeg echt veel reacties, waardoor ik de juiste persoon kon uitkiezen. Nou ja, door corona kon ze uiteindelijk helaas niet komen.
We hebben sindsdien nog steeds contact! Het is zeker de moeite waard om er eens een kijkje te nemen. Er staan beoordelingen van pet sitters op, de identiteiten zijn gecontroleerd en je hebt de mogelijkheid om de mensen te ontmoeten, in ieder geval eerst virtueel.
Ik weet niet waar je ergens woont, maar het is natuurlijk wel makkelijker om iemand te vinden als je op een leuke plek woont.
Ik heb die van mij deze zomer 4 maanden achtergelaten. Waren ze neerslachtig? Vast wel... Al kreeg ik wel regelmatig video's van ze terwijl ze lekker aan het spelen en rennen waren. Hebben ze me herkend? Jazeker, ze sprongen meteen tegen me op. Houden ze er iets aan over? Dat denk ik niet, ze maken het vandaag de dag hartstikke goed.
Als je de juiste persoon vindt, is dat misschien wel dé oplossing zodat hij gewoon lekker in zijn eigen huis kan blijven.
Succes!
Voor zo’n lange periode kun je echt beter kiezen voor opvang bij een gezin...
Of je de persoon nu kent of niet, zorg dat je de papieren goed op orde hebt. Een duidelijk contract voorkomt een hoop gedoe.
Zes maanden in een kennel heeft altijd een grote impact op een hond.
Een neef van me heeft zijn hond twee jaar bij vrienden achtergelaten omdat het gezin naar Cambodja vertrok. Ze hebben hem bij terugkomst weer opgehaald. Geen enkel probleem.
Aan de andere kant lijkt 6 maanden pension me echt ondenkbaar... 😲
Als je hem achterlaat bij iemand die hij goed kent, waar hij z'n eigen gewoontes heeft en die goed voor hem zorgt, is er geen reden waarom het niet goed zou gaan :)
Of komt de persoon die op je hond past bij jou in huis om op te passen?
Hij zal een beetje van slag zijn door de verandering en houd er rekening mee dat hij je bij terugkomst misschien even 'negeert'. Er zal een korte wenperiode zijn, maar dat is niet onoverkomelijk; het heeft gewoon even tijd nodig voordat de routine weer helemaal terug is.
5 reacties van 5