Hoelang kun je een hond maximaal in een pension laten?

S
Sebastos Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Wat vinden jullie, hoelang kun je je hond bij anderen of in een pension laten?

Vanwege mijn werk moet ik voor 6 maanden weg en ik kan hem helaas niet meenemen. De vorige keer dat ik 6 maanden weg was ging hij met me mee, maar nu is dat onmogelijk.

Is het te doen om hem meerdere maanden ergens anders te laten logeren? Zal hij depressief worden, me niet meer herkennen, ziek worden of iets dergelijks?

Ik heb gelezen dat het voor een langere periode ergens anders onderbrengen van je hond een negatieve psychologische impact op hem kan hebben.

Bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Sebastos

Er is nog een andere optie naast een pension zodat hij gewoon lekker thuis kan blijven: iemand die bij je in huis komt oppassen.

Kijk eens op de website www.nomador.com. Die site brengt house-sitters in contact met mensen die iemand zoeken om op hun honden, katten, enz. te passen.

Ik heb vorig jaar een advertentie geplaatst om een goede oppas voor die van mij te vinden. Ik kreeg echt veel reacties, waardoor ik de juiste persoon kon uitkiezen. Nou ja, door corona kon ze uiteindelijk helaas niet komen.

We hebben sindsdien nog steeds contact! Het is zeker de moeite waard om er eens een kijkje te nemen. Er staan beoordelingen van pet sitters op, de identiteiten zijn gecontroleerd en je hebt de mogelijkheid om de mensen te ontmoeten, in ieder geval eerst virtueel.

Ik weet niet waar je ergens woont, maar het is natuurlijk wel makkelijker om iemand te vinden als je op een leuke plek woont.

Ik heb die van mij deze zomer 4 maanden achtergelaten. Waren ze neerslachtig? Vast wel... Al kreeg ik wel regelmatig video's van ze terwijl ze lekker aan het spelen en rennen waren. Hebben ze me herkend? Jazeker, ze sprongen meteen tegen me op. Houden ze er iets aan over? Dat denk ik niet, ze maken het vandaag de dag hartstikke goed.

Als je de juiste persoon vindt, is dat misschien wel dé oplossing zodat hij gewoon lekker in zijn eigen huis kan blijven.

Succes!

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Voor zo’n lange periode kun je echt beter kiezen voor opvang bij een gezin...

Of je de persoon nu kent of niet, zorg dat je de papieren goed op orde hebt. Een duidelijk contract voorkomt een hoop gedoe.

Zes maanden in een kennel heeft altijd een grote impact op een hond.

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een neef van me heeft zijn hond twee jaar bij vrienden achtergelaten omdat het gezin naar Cambodja vertrok. Ze hebben hem bij terugkomst weer opgehaald. Geen enkel probleem.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Aan de andere kant lijkt 6 maanden pension me echt ondenkbaar... 😲

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als je hem achterlaat bij iemand die hij goed kent, waar hij z'n eigen gewoontes heeft en die goed voor hem zorgt, is er geen reden waarom het niet goed zou gaan :)

Of komt de persoon die op je hond past bij jou in huis om op te passen?

Hij zal een beetje van slag zijn door de verandering en houd er rekening mee dat hij je bij terugkomst misschien even 'negeert'. Er zal een korte wenperiode zijn, maar dat is niet onoverkomelijk; het heeft gewoon even tijd nodig voordat de routine weer helemaal terug is.

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!