Hoi, sinds een paar dagen ademt mijn hond veel zwaarder dan normaal als hij slaapt. Hij heeft een hartruis en door zijn hoge leeftijd heeft hij veel last van de hitte. De hele zomer heeft hij al flink gehijgd; dat ziet er heftig uit, maar uiteindelijk krijgt hij zijn temperatuur wel weer onder controle. Hij heeft een koelmat en slaapt graag in de kelder of op de tegels. Hij heeft altijd al veel gesnurkt, maar nu is het geluid echt vier keer zo hard. Natuurlijk maakte ik me zorgen over longoedeem, maar hij hoest niet. Hij eet goed, maar lijkt gewoon wat vermoeider (al is dat altijd zo als het warm is...). Omdat ik niet zo'n hoge pet op heb van dierenartsen die nogal snel chemische pillen voorschrijven die de situatie vaak verergeren: heeft iemand een idee waar die luidruchtige ademhaling vandaan komt? Alvast bedankt aan iedereen die de tijd neemt om te reageren!
Snelle ademhaling bij oude hond
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Het blijft lastig om je een goed antwoord te geven zonder de juiste hulpmiddelen en de kennis om hem te kunnen onderzoeken.
Het zou ook zonde zijn om je misschien onnodig ongerust te maken.
Je hebt er waarschijnlijk zelf al naar gekeken, maar ik deel het toch even met je: kijk of je hem wat meer comfort kunt bieden met de tips die hier staan (van de Franse site Assuropoil) :)
http://www.assuropoil.fr/chien/sante/mon-chien-ronfle/#1487845615967-5f6c0789-42b1
Hoi
Net als Be Cool al zegt... de dierenarts... dat zou echt het beste zijn...
Heb je al geprobeerd om je oor tegen een van zijn flanken (bij de longen) te leggen om te luisteren?
Een heel zacht geluid, een beetje als kleine belletjes (bij de ademhaling, een heel snelle ademhaling...)
Dat is wat mijn labrador Volka ook had in haar laatste nacht...
Door een tekenbeet kunnen ze dit soort griepverschijnselen krijgen...
Hopelijk horen we snel weer wat over Snoopy
Weet je Enicia, gezien de leeftijd van Snoopy en dit soort symptomen, zou een bezoekje aan je homeopathische dierenarts geen overbodige luxe zijn (probeer te filmen waar je je zorgen over maakt voordat je naar de afspraak gaat).
En ja, er heersen op dit moment van die nare, hééél besmettelijke verkoudheden. Wij zitten vast aan 10 dagen antibiotica + ontstekingsremmers (en *** weet dat ik, net als jij, niet van dat soort middelen houd, maar we hadden nu helaas weinig keus). Volgens de dierenarts hebben we zo een secundaire infectie voorkomen, want dat gebeurt bij dit soort klachten nogal snel.
Ik zal proberen een filmpje te maken om het aan jullie te laten zien, want misschien maak ik me wel zorgen om niets...
Mijn hond hoest nooit, hij hijgt alleen flink als het warm is en hij snurkt bijvoorbeeld steeds harder. Kan er een neusgang verstopt zitten en is er een manier om dat te checken? Kunnen honden eigenlijk verkouden worden...? Misschien heb ik het in mijn bericht niet helemaal goed uitgelegd, maar dit is de uitleg waar ik op hoopte.... In plaats van een precieze diagnose.
Hoi Mel, ja natuurlijk, ik begrijp heel goed dat een diagnose niet via een simpel berichtje gesteld kan worden. Ik vroeg me alleen af of er mensen zijn die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt en ideeën hebben over de verschillende symptomen, zodat ik die geluiden die plotseling erger zijn geworden beter kan begrijpen. Mijn hond heeft een vergiftiging opgelopen door een chemisch medicijn en is toen bijna doodgegaan. Daarom ben ik tegenwoordig nogal wantrouwend tegenover dierenartsen hier in de buurt, die vaak alleen maar op geld uit lijken te zijn. Ik ben toen naar een homeopathische dierenarts gegaan die op anderhalf uur rijden van mijn huis zit; die heeft hem heel goed geholpen en ik aarzel niet om daar weer naartoe te gaan als de situatie verslechtert. Maar omdat het misschien wel meevalt aangezien hij nog heel goed eet, wilde ik gewoon graag wat andere tips dan altijd maar 'ga naar de dierenarts'... Omdat mijn hond uit het asiel komt, weet ik zijn leeftijd niet precies, waarschijnlijk is hij tussen de 11 en 15 jaar. Sinds kort is hij veel dikker geworden en hij is gebeten door een teek, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een mogelijk verband... Hoe ben jij erachter gekomen dat je hond een hartprobleem had?
Als je je dierenarts niet vertrouwt, ga dan naar een andere, of naar een paar anderen.
Als ze allemaal dezelfde diagnose stellen, hebben ze misschien wel gelijk. Die pillen zijn niet per definitie slecht.
Hoe oud is hij? Het kan zijn dat zijn hartje wat zwakker wordt en dat er vocht in de longen komt. In dat geval hoest hij niet de hele tijd, maar heeft hij hoestbuien om de longen 'leeg' te krijgen.
Wij hebben een hondje met hartproblemen en vocht in de longen. Zij heeft ook van die hoestbuien. Ze krijgt daar medicijnen voor die we geven als ze een aanval heeft, en dat werkt hartstikke goed.
In ieder geval kan alleen een dierenarts die jouw hond echt onderzoekt een goede diagnose stellen. Symptomen kunnen nou eenmaal niet beoordeeld worden via een berichtje op een forum.
17 reacties van 17
- STAPPENPLAN OM DE MAGISCHE PORTEMONNEE TE KRIJGEN +229 01 55885119
- Gratis liefdesterugkeer. Tel +22951544168