Hoi, sinds een paar dagen ademt mijn hond veel zwaarder dan normaal als hij slaapt. Hij heeft een hartruis en door zijn hoge leeftijd heeft hij veel last van de hitte. De hele zomer heeft hij al flink gehijgd; dat ziet er heftig uit, maar uiteindelijk krijgt hij zijn temperatuur wel weer onder controle. Hij heeft een koelmat en slaapt graag in de kelder of op de tegels. Hij heeft altijd al veel gesnurkt, maar nu is het geluid echt vier keer zo hard. Natuurlijk maakte ik me zorgen over longoedeem, maar hij hoest niet. Hij eet goed, maar lijkt gewoon wat vermoeider (al is dat altijd zo als het warm is...). Omdat ik niet zo'n hoge pet op heb van dierenartsen die nogal snel chemische pillen voorschrijven die de situatie vaak verergeren: heeft iemand een idee waar die luidruchtige ademhaling vandaan komt? Alvast bedankt aan iedereen die de tijd neemt om te reageren!
Snelle ademhaling bij oude hond
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Goedenavond,
Bij mensen moet je volgens mij bij leverproblemen oppassen met dierlijke eiwitten.
Ik hoop dat het vanaf maandag weer wat beter gaat met je hond 3
Hoi!
Dat is alvast wat informatie! En ik ben echt blij om te horen dat Snoopy’s hartje nog helemaal in orde is...
Op
http://www.b-a-r-f.com
is er een rubriek over de gezondheid van de lever, daar staat veel info... en er zijn ook andere leden die ditzelfde probleem hebben met hun viervoeter...
Je moet vooral kijken naar voeding waar zo min mogelijk fosfor in zit...
Gebruiker Sati gaf in 2014 de porties en doseringen door...
http://www.b-a-r-f.com/forum/Sante-chiens/Problemes-de-sante-chiens/268-Insuffisance-renale.html
Er loopt daar inderdaad een discussie over...
Tot snel!
Rust allebei maar lekker uit na alle emoties van vandaag.
Slaap lekker!
Als er mensen zijn met voedingstips voor lever- en nierfalen, dan hoor ik het heel graag. Ik heb het idee dat er minder vleesbotten in moeten en dat ik juist goed doorgekookte koolhydraten moet toevoegen (mijn hond zit de hele tijd van het kippenvoer te snoepen, ik vraag me af of hij dat stiekem niet gewoon nodig had). Verder denk ik aan vuile pens, groenten, vel en hüttenkäse. Maar hebben jullie nog andere aanbevelingen? Het is best lastig om tussen alle informatie door het juiste menu te vinden.
Echt heel erg bedankt! Ik heb heel voorzichtig geprobeerd naar z'n longen te luisteren en ik hoorde geen geborrel. Ik heb de dierenarts al even aan de telefoon gehad; niet de homeopaat, maar een nieuwe hier in de buurt waar ik veel goede verhalen over heb gehoord. Op basis van de symptomen heeft hij een grasaar in de neus al uitgesloten en denkt hij eerder aan een hartprobleem of een luchtpijpontsteking... Blijkbaar is het een stuk ernstiger als de hond met de bek open heel zwaar ademt, maar Snoopy houdt z'n bekje gewoon dicht... Het is eigenlijk een veearts die dit er 's avonds bij doet; omdat hij merkte hoe wanhopig mensen waren door het gebrek aan goede dierenartsen in de buurt, hebben de boeren hem vanwege zijn passie voor dieren en zijn deskundigheid zo aangemoedigd dat hij uiteindelijk overstag is gegaan! Het enige minpuntje is dat hij geen apparatuur heeft voor röntgenfoto's of bloedonderzoek... Maar hij zei dat hij door hem goed te onderzoeken de oorzaak van het gesnurk zou moeten kunnen vinden en kan zien of alles goed is.. Kortom, ik houd jullie op de hoogte 👌 ik hoop maar dat ik me om niets zorgen maak.....
Hoi Enicia
Tot vanavond voor de updates.
Het is beter om te weten waarom hij zo moe is..
Tot straks
Dikke knuffels voor je kleine man
Veel sterkte Enicia! Dit is het beste wat je voor hem en voor jezelf kunt doen!
Super bedankt voor jullie reacties, ik ga vanavond naar de dierenarts voor een check-up... We zullen zien wat daaruit komt....
Wij kwamen erachter omdat ze het soms benauwd krijgt, begint te hoesten en dan een soort water uitspuugt. Het lijkt eigenlijk een beetje alsof ze een doorzichtige vloeistof overgeeft, maar ze geeft niet echt over, ze maakt haar longen leeg.
Die van ons heeft dit al sinds de geboorte.
- Gratis liefdesterugkeer. Tel +22951544168
- Uitleg over hoe je de echte magische portemonnee krijgt +229 0160492000