Mijn hond springt niet meer!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn hond was altijd gewend om op de bank en het bed te springen...

Maar sinds een tijdje lukt het haar niet meer! Het is me ook opgevallen dat ze enorm veel moeite heeft met traplopen en met een klein afstapje in mijn tuin... Toen ik haar bij haar achterhand probeerde op te tillen om haar te helpen, begon ze te piepen... Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn? Bedankt :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

9 antwoorden
Sorteren op:
  • Romeosenior
    Romeosenior Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Mijn hondje kan ineens niet meer op de bank of op het bed springen.

Het viel me op omdat hij begon te trillen.

Normaal gesproken springt hij 's ochtends altijd tegen me op, maar de afgelopen dagen kwispelt hij alleen nog maar.

Het is een Maltezer van 12 jaar oud.

Hij heeft al sinds zijn geboorte last van artrose.

Vertaald Frans
    A
    Alicia51 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb precies hetzelfde met mijn hond. Gisteren was er nog niets aan de hand, maar sinds vanmiddag merkte ik het toen ze bij me kwam. Normaal gesproken springt ze altijd uit zichzelf op mijn bed, maar nu wil ze niet meteen springen. Ze wacht een tijdje en als ze dan eindelijk springt, valt ze op het bed alsof ze pijn heeft aan haar achterpoten. Ik maak me echt zorgen, bedankt alvast voor jullie reacties.

Vertaald Frans
    Tonylyoss
    Tonylyoss Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Mijn beagle blijkt heupdysplasie te hebben, ondanks dat hij nog zo jong is (een bekend probleem bij beagles). Dus nu moet hij twee weken rust houden en krijgt hij de rest van zijn leven supplementen voor zijn gewrichten.

Vertaald Frans
    T
    Tichka Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, mijn herderkruising van 5 jaar heeft sinds een dag of 4, 5 ook dezelfde symptomen. We zijn naar de dichtstbijzijnde dierenarts gegaan; die heeft hem een ontstekingsremmende prik gegeven en we hebben ook tabletten meegekregen. Dat hielp een dagje en hij leek toen bijna weer de oude, maar sinds gisteravond heeft hij weer veel pijn en ademt hij heel snel.

Hoe is het nu met jouw hond? Is er al een diagnose gesteld?

Vertaald Frans
    Tonylyoss
    Tonylyoss Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Mijn beagle van 4 lijkt dezelfde symptomen te hebben. Ik ga morgen een afspraak maken bij de dierenarts, maar door de lockdown gaat het nog wel 2 à 3 dagen duren. Hoe zat het uiteindelijk bij jouw teefje? Alvast bedankt!

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Ik raad je aan om even langs je dierenarts te gaan, want het is heel waarschijnlijk dat acute rugpijn je hond belemmert bij het springen of ergens op klimmen. Als ze namelijk wel gewoon loopt, maar geen trap meer durft te lopen, wijst dat vaak op rugpijn die bijvoorbeeld door een hernia wordt veroorzaakt.

Artrose ontstaat meestal op de lange termijn, komt zelden plotseling opzetten en zorgt eigenlijk nooit voor zulke plotselinge, heftige pijn. Het is echt een typische 'oudehondenziekte' die heel geleidelijk ontstaat.

Je dierenarts kan, als dat nodig is, een röntgenfoto maken van de ruggengraat van je hond.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Karl

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Misschien heeft ze wel last van haar rug, je kunt het beste even met haar naar de dierenarts gaan. Mijn hond is 9 en heeft nog niet zo heel veel last van artrose, maar hij kon een keer opeens niet meer springen en dat bleek toen door zijn rug te komen. Maar goed, misschien zijn het bij jou wel de pootjes.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoe oud is je hond? Misschien artrose? Maar je kunt beter even naar de dierenarts gaan...

Mijn hond is 6 jaar oud, dat zei een vriendin van me ook al! Bedankt voor je reactie!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoe oud is je hond? Misschien artrose? Maar je kunt het beste even langs de dierenarts gaan...

Vertaald Frans
  • 9 reacties van 9

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!