Ideale voertijden (voor zindelijkheid 's nachts)

G
Gryff Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn Beagle-pup is 5,5 maand oud en weegt ongeveer 8,1 kg (het valt niet mee om een puppy te wegen die constant wiebelt op een onbetrouwbare weegschaal 😁).

Ik geef haar Purizon Puppy kip & vis, zo'n 220 tot 240 g per dag.

Eerst gaf ik haar 3 maaltijden per dag, maar 's ochtends en 's middags heeft ze niet echt trek; het duurde zeker een uur voordat haar bak leeg was. Om 8 uur 's ochtends slaapt ze liever en om 13 uur en 20 uur wil ze liever spelen. Bovendien moet ze nu regelmatig om 4 uur 's nachts poepen.

Ik probeer haar nu over te zetten op 2 maaltijden, maar ik weet niet zo goed welke tijden ik het beste kan aanhouden om die nachtelijke poepbeurt te verschuiven naar de avond voor het slapengaan. Dat ging op een gegeven moment juist zo goed: toen we nog op 3 maaltijden zaten, poepte ze 's ochtends, rond 17:30 en rond 22:30.

Ik moet wel zeggen dat ze met 2 maaltijden 's ochtends nog steeds heel weinig eet, maar om 19:00 uur valt ze echt aan op haar voerbak.

Dus: 2 of 3 maaltijden? Op welke tijden? En hoe lang zal ik de bak laten staan?

Fijne dag nog!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zoals ik al zei, kan het gewoon een gewoonte zijn die ze heeft aangeleerd.

Haal het plasmatje 's nachts weg.

Als ze 's nachts een ongelukje heeft, maak het dan schoon met schoonmaakazijn. Als het lukt, kun je haar 's nachts een keertje extra uitlaten... Verschuif dit elke keer met 10, 15 of 20 minuten totdat je op de tijd van de normale ochtendwandeling zit. Blijf natuurlijk wel binnen haar grens om het voor haar comfortabel te houden.

Dat is natuurlijk alleen als je de mogelijkheid hebt om naar buiten te gaan.

Als dat niet lukt, dan is het helaas niet anders en moet je gewoon schoonmaken.

Als ze eraan gewend is geraakt om op het matje te plassen, moet je dat herkenningspunt weghalen, ook al betekent dat dat de boel een paar nachten vies wordt... Wat ook helpt, is om de laatste wandeling voor het slapengaan wat later te doen, bijvoorbeeld om 23:00 uur... en dat dan geleidelijk te vervroegen naar 22:30, 22:00... afhankelijk van hoe het 's nachts gaat.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, je kunt gewoon met haar in je armen op de weegschaal gaan staan en dan je eigen gewicht aftrekken van het totaal. Wat de ontlasting 's nachts betreft, denk ik dat dat eerder een kwestie van zindelijkheidstraining is dan dat het aan de voertijden ligt.

Vertaald Frans
    G
    Gryff Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ze doet haar behoefte op een puppypad (er ligt parket) in de kamer van mijn dochter, dat is de plek waar ze in haar mandje slaapt.

Ze is een echte lekkerbek en lust eigenlijk alles, behalve haar brokken 's ochtends. Maar als ik haar om 08:00 en 18:30 te eten geef, eet ze wel alles in één keer op.

Vanochtend deed ze er zeker 30 minuten over.

Aan het einde van de middag maken we een grote wandeling met wat oefeningen (met beloningen) en tussen de middag doen we vooral spelletjes binnen en buiten. Op zaterdagochtend gaan we naar de hondenschool.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Uh, ik wilde nog even toevoegen dat je de maaltijdporties ook moet aanpassen aan de dagelijkse fysieke en mentale inspanning. Zo voorkom je overgewicht of een pup die zijn bak in één keer leegschrokt... 😉

Houd ook rekening met de snoepjes en kauwsnacks.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi

Twee maaltijden is volgens mij prima, zeker als ze 's ochtends niet zoveel eet... Waarom niet tussen 13:00 en 14:00 uur en 's avonds rond 21:30 of zelfs 22:00 uur...? Dat geeft haar genoeg tijd om alles rustig te verteren.

Je kunt ook een lichtere portie geven bij de eerste maaltijd en een grotere 's avonds. Ik zeg dit omdat ze overdag blijkbaar niet veel eet...

Is ze lekker actief? Rennen, spelen met andere honden? Training en spelletjes met jou?

Dat wekt de eetlust goed op.

Een paar minuutjes trainen voor de maaltijd is ook een goed idee om haar te motiveren. Het maakt het eten een stuk waardevoller en de hond vindt het dan extra fijn om haar beloning op te eten.

Zorg er alleen voor dat ze niet te druk is vlak voor en na het eten, dat is beter voor de spijsvertering.

Waar doet ze haar behoefte 's nachts?

Ik ben zelf geen fan van vaste tijden, dus ik heb het altijd zonder gedaan. Ik vraag me daarom af of het niet gewoon een gewoonte is die de jouwe heeft aangenomen? Door alleen al een paar kleine details te veranderen, en niet eens per se de voertijden zelf, verander je soms de hele situatie...

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer