Eerste hond... Is een Beagle een goed idee?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik ben een jonge meid van 21.

Al een paar jaar twijfelen mijn ouders, mijn broertje en ik of we een hond zullen nemen. Omdat mijn ouders allebei met honden zijn opgegroeid, hadden ze nogal wat vragen over hoe serieus onze inzet zou zijn.

Dit jaar mag ik van hen, met hun toestemming dus, mijn eerste hond adopteren. Natuurlijk moet ik hem dan wel meenemen als ik op mezelf ga wonen.

Daarom zit ik nu met een heleboel vragen!

Zou een Beagle, een ras waar ik echt een zwak voor heb, een goede keuze zijn als eerste hond?

Is het wel een goed idee om er nu een te nemen, terwijl hij over een jaar of anderhalf waarschijnlijk naar een andere omgeving moet verhuizen?

Kun je beter een reu of een teefje nemen (of is dat puur een kwestie van smaak)?

Zou hij samen kunnen leven met twee cavia's?

Ik heb me natuurlijk al ingelezen over het ras en ik weet dat je er veel mee naar buiten moet en dat ze eventueel in een appartement kunnen wonen (ik woon nu trouwens in een huis met een tuin). Maar ik zou graag wat echte meningen van jullie horen ^^

Alvast bedankt! 0/

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

35 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • L
    Lacurieuse Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het probleem is dat de beagle een echte jager is, dus je kleine cavia's lopen dan echt gevaar. Je kunt beter kijken naar een ras dat goed overweg kan met andere dieren => dus duidelijk geen jachthond. Als je zegt dat je bereid bent om actief met hem bezig te zijn, over hoeveel uur per dag heb je het dan precies?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik had niet verwacht dat de meningen zo negatief zouden zijn. Tot nu toe had ik er alleen maar goede dingen over gehoord en veel sites raadden het aan, dus ik ben een beetje verrast...

Wat mijn situatie betreft: ik woon momenteel bij mijn ouders. Normaal gesproken werk ik in de verkoop, maar mijn laatste contract liep begin januari af. Ik maak nu van de tijd gebruik om aan mijn rijbewijs en mijn toekomstplannen te werken. Samen met mijn vriend ben ik van plan om eind 2018 of begin 2019 te gaan samenwonen en dan een klein huisje met een tuin te zoeken. We hebben ook twee cavia's die nog vrij jong zijn. Dat is dus een beetje hoe ik er nu voor sta.

Wat de hond zelf betreft, zou een aanhankelijk maatje ideaal zijn. Als het een sportieve hond is, zal ik er alles aan doen om ervoor te zorgen dat hij zijn energie helemaal kwijt kan. Het enige "probleem", voor zover je dat zo kunt noemen, is dat ik de hond een beetje moet "opdringen" aan mijn ouders. Daarom moet ik voor een hond kiezen die niet te groot is, aangezien ik nu nog bij hen woon.

Ik dacht eerst aan een Shiba Inu, maar dat werd me sterk afgeraden als eerste hond. Daarom ben ik gaan kijken naar de Beagle, wat mijn tweede grote favoriet was.

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je moet even aangeven wat je smaak en je levensstijl zijn, en ook wat je plannen zijn, zodat de ideeën echt bij je passen

en ik kan je bevestigen: zo'n schattige beagle maakt je de rest van zijn leven tot zijn slaaf, op jouw leeftijd is dat echt geen goed plan

Vertaald Frans
    L
    Lacurieuse Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Een hond van ongeveer dezelfde grootte die heel geschikt is als eerste hond en een ontzettend schattig koppie heeft, is de Shetland Sheepdog. Hij is sportief, maar kan ook goed zijn rust vinden en is dol op knuffelen! In ieder geval een betere keuze dan de beagle, zoals Lorna al heel terecht zei. Naar wat voor eigenschappen ben je precies op zoek in een hond?
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nee hoor, echt een heel slecht idee.

Je vindt hier genoeg topics over de Beagle en de uitdagingen waar je tegenaan loopt als je hem als gezinshond houdt. Het grootste probleem kwam vanochtend nog ter sprake: het is een hond met een enorme bewegingsbehoefte, maar het is bijna onmogelijk om hem los te laten lopen omdat hij niet meer naar je luistert zodra hij een spoor in zijn neus heeft...

Het resultaat: of je hebt een hond die je arm uit de kom trekt omdat hij zo aan de lijn sleurt (en die trouwens ook niet echt gelukkig is), of je hebt een hond die er in de natuur vandoor gaat zonder naar je te luisteren. Behalve aan een jager zou ik een Beagle aan niemand aanraden.

Vertaald Frans
  • 35 reacties van 35

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!