Ik vind de video echt geweldig, het is precies dat! Die beagle die blaft of eigenlijk meer een soort 'woehoeoeoeoe' laat horen zonder reden en die in huis nooit blaft. Dat is bij mij precies hetzelfde. Mensen zeggen vaak tegen me: 'Wat fijn dat hij niet blaft', maar dat is totdat ze hem 's avonds buiten zien, want bij mij blaft hij eigenlijk bijna alleen 's avonds op die manier, nooit tijdens het wandelen... Ik vind die beagle-kruising aan de lijn ook prachtig, je ziet dat hij trekt als een malle. Tegelijkertijd ziet die hond die losloopt er nog jong uit, te jong om ervandoor te gaan, en een uur is best netjes als hij nog jong is, toch? Hij is superdruk met snuffelen, echt een beagle in al zijn glorie. Ik vind zulke video's om mythes te ontkrachten erg interessant, ik kan niet wachten om er meer te zien. Maar sorry @énergie solaire, ik vind dat deze beagles juist heel representatief zijn voor de kenmerken van het ras.
Tja, we proberen het wel, maar we zijn er nog lang niet LOL
Trouwens, die hond die losloopt is minstens 4 jaar oud, ik zou eerder zeggen 5, als ik het me goed herinner had ik dat een tijdje terug gevraagd. Best bizar, toch?
Eerlijk gezegd ben ik er tot nu toe 8 tegengekomen waar ik genoeg contact mee heb gehad om een goed beeld te vormen. Drie daarvan, Neptune, Elvis en deze (waarvan ik de naam even kwijt ben), kwam ik tegen bij Summit, dus allemaal loslopend. Van dat groepje heb ik de baasjes van Neptune en Elvis gesproken (naast die mevrouw).
Elvis heeft zijn baasje flink laten zweten, maar het is een beetje alsof niemand haar ooit had uitgelegd dat deze hond dat niet kon. Dus zij hield vol. Hij is nu net de 3 jaar gepasseerd en hij gedraagt zich supergoed als hij losloopt. Typisch poedel. Neptune heeft als baasje een man van in de 50, een heel flegmatieke man. Hij heeft een deel van zijn leven in Zuid-Afrika gewoond. Daar was het precies hetzelfde verhaal. Hij beweegt wat meer, loopt wat verder weg. Maar dit baasje vond het geen probleem om hem 's avonds in het donker uit te laten.
Ik ben niet echt kapot van de honden die ons omheinde hondenpark bezoeken. En die hond die vlakbij mij woont, drie huizen verderop, die blaft thuis sowieso. Maar zijn baasje zorgt niet goed voor hem, hij is een beetje neurotisch. De laatste, dat is deze:
[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=utufF3FlQek]
En jemig, wat trok hij aan de lijn (toen hij 6 maanden was op die beelden). Maar hij zal nu vast niet meer trekken, want de baasjes zijn doorgegaan met de hondencursus. Ze zitten op het juiste adres. Volgens mij is het nu wel opgelost. Maar het is een hoop werk.