Een Frengle?

F
Frengle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik zou graag wat meer informatie willen over de kruising tussen een Beagle en een Franse Bulldog, ook wel bekend als een Frengle.

Ik wil graag een jonge hond of een pup adopteren (ja, zeker niet kopen), maar ik heb totaal geen ervaring omdat ik nog nooit een hond heb gehad... Mijn partner daarentegen heeft van jongs af aan honden gehad. Hij is gek op Labradors en Goldens, maar ik heb liever wat kleinere honden zoals Jack Russells (Parson Russells ook, al zijn die wat groter) en Beagles.

Wat me bij Jack Russells tegenhoudt, is dat ze erg actief zijn en over het algemeen veel kattenkwaad uithalen... We zijn allebei dol op Beagles, maar op een dag stelde een gezamenlijke vriend zijn pup aan ons voor: een Frengle (reu). Hij is zo schattig met zijn fawn kleur en bruine ogen... We vonden hem echt geweldig... Die vriend vertelde wel dat zijn hond behoorlijk wat streken uithaalt, iedereen aflikt, zelfs vreemden (inclusief baby's en kinderen), en op het bed en de bank springt. Maar hij zei ook dat het zijn eigen schuld is, omdat hij vanaf het begin totaal niet consequent is geweest. (De hond was twee of drie maanden oud toen hij hem kreeg en is nu bijna 6 jaar).

Ik heb dus een paar vragen:

Lijkt een Frengle qua karakter en gedrag meer op een Beagle of op een Franse Bulldog?

Is het een actieve hond of eerder een luilak?

Als hij goed opgevoed is, haalt hij dan nog steeds veel kattenkwaad uit?

Kunnen we beter een pup (3, 4 maanden) of een jonge hond (2 jaar of ouder) adopteren?

Wat is beter: een reu (mannetje) of een teef (vrouwtje)?

Hebben jullie een Frengle (gehad) of kennen jullie er een?

Omdat mijn vriend liever niet wilde dat ik een foto van zijn hond plaatste, deel ik hier een foto van een Frengle die ik op internet heb gevonden en die heel erg op die van hem lijkt:

Een Frengle?

Alvast bedankt! 🙂

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

31 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een Frengle... Dat is gewoon een marketing-kruising. Ik ga de discussie niet opnieuw oprakelen, de andere forumgebruikers hebben mijn gedachten over dit soort kruisingen al goed samengevat....

Nadat je je prioriteiten en verwachtingen voor je toekomstige maatje op een rijtje hebt gezet, nodig ik je van harte uit om hem hier voor te stellen en waarom geef je hem dan niet meteen een unieke rasnaam 😁 Een vriendin van me had twee kleine hondjes uit een kruising tussen een Foxterriër en een Poedel; het waren nestgenootjes, maar er was geen enkele gelijkenis te bekennen. We noemden ze "Foxpoedels", genoeg om alle voorbijgangers die zich afvroegen wat voor grappige vuilnisbakjes het waren, compleet in verwarring te brengen!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zoals Billy al zei: als je eenmaal op een rijtje hebt gezet hoe je leeft en wat je verwachtingen zijn, ga dan vooral bij verschillende asielen kijken. Kies geen hond uit medelijden als hij niet bij jouw energieniveau past! Dat is superbelangrijk, want zoals je zelf al zei, is het voor een jaar of twaalf. Ik heb zelf drie asielen bezocht en bij de derde vond ik mijn droomhond. 👌

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi

Ter info frengel

Een bastaard is een kruising waarbij je ten minste het ras van de vader of de moeder kent

Een vuilnisbakje is een kruising van onbekende herkomst

Vertaald Frans
    B
    Billy34 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Ik sluit me aan bij de reacties hierboven: het gaat om een kruising of een vuilnisbakkie, net welke term je voorkeur heeft. Precies zoals mijn kleine Billy, het resultaat van een kruising tussen een Yorkie en een Bichon (??) of een Westie (?)

Maar dat maakt niet uit! Omdat je niet wilt kopen maar juist wilt adopteren (en daar geef ik je een groot compliment voor ✌), doe zoals zovelen van ons: ga naar een asiel zonder vooroordelen, maar denk eerst goed na over je levensstijl en je verwachtingen. Neem de tijd om de honden te bekijken, praat met de mensen daar en bezoek indien nodig meerdere asielen. Ik weet zeker dat je op slag verliefd wordt op een van de bewoners. Het maakt niet uit wat voor ras of kruising het is: het belangrijkste is dat je de hond vindt die echt bij je past.

Veel succes! 😁

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je moet eerst goed je eigen levensstijl in kaart brengen, zodat de mensen van het asiel honden kunnen voorstellen die echt passen bij jouw energieniveau en de tijd die je hebt. Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt!

Vertaald Frans
    F
    Rapporteren

Oké, bedankt voor jullie reacties.

Ik ben niet specifiek op zoek naar een kruising, of zelfs een rashond. Een vuilnisbakkie is voor mij ook helemaal prima. Ik noemde een Frengle, nou ja een bastaardje dus, omdat ik dat een leuk hondje vind.

Ik ga eens praten met de mensen van het asiel om te kijken welk ras en vooral welke pup of hond het beste bij mijn partner en mij past. Ik hoop dat we een gezamenlijke klik hebben... In ieder geval gaan we er heel goed over nadenken voordat we er een adopteren, want we weten dondersgoed dat als je een hond neemt, dat voor zijn hele leven is en van wegdoen is natuurlijk absoluut geen sprake...

Bedankt allemaal voor jullie reacties. :)

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Frengle komt vast van "french" (Franse bulldog) + "beagle".

Het is echt een ontzettend stomme loterij.

Een jachthond die een enorme wegloper is en veel te gulzig + een hond met een zwakke gezondheid die veel te eigenwijs is; je moet echt enorm veel geluk hebben als daar een hanteerbaar resultaat uitkomt.

Amerikanen zijn vaak bereid om de gekste nieuwe rages te bedenken,

maar Fransen zijn genoeg dierenvrienden om niet in dit soort stomme "brouwsels" te trappen.

Aangezien je een kruising wilt, kies er dan eentje uit het asiel die niet zo'n grote kans op problemen heeft!

Vertaald Frans
    F
    Rapporteren

Ik weet niet hoeveel hij ervoor heeft betaald, eigenlijk zei ik dat hij hem had geadopteerd maar ik weet niet eens of hij hem heeft geadopteerd of gekocht... Ik weet alleen dat hij zijn hond als puppy in de VS heeft gekregen. :)

Vertaald Frans
    F
    Rapporteren

Goedenavond en bedankt voor je reactie.

Oké, ik wist niet dat dat een vuilnisbakkenras werd genoemd. Ik moet erbij zeggen dat de vriend die deze hond heeft Engelstalig is en momenteel in de VS woont, waar hij de hond ook heeft geadopteerd... dus het zal wel de Engelse benaming voor een vuilnisbakkenras zijn, vermoed ik. (Zijn hond haalt weleens kattenkwaad uit, maar is ook heel vaak lui en ligt dan de hele middag op de bank te maffen). (En qua uiterlijk lijkt hij sprekend op een Beagle en bijna niet op een Bulldog). Hoe dan ook, zoals ik al schreef, wil ik echt adopteren en niet kopen. Ik was van plan om naar het asiel hier in de buurt te gaan, maar een kleinere opvang is ook prima.

Ik wil wel even benadrukken dat als ik een puppy of een schattige hond zoek, niet alleen het uiterlijk telt, maar ook het karakter en het gedrag van de hond. (Een speelse hond die ook rustig kan zijn en vooral een aanhankelijke hond). Verder maakt het me echt niet uit of het een bastaardje of een rashond is. ;)

Fijne avond! :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik sluit me aan bij Kikaah... liever een trotse vuilnisbak dan al die zogenaamde nieuwe rassen! Wat was het ook alweer vorige week?

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 31

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!