Een Frengle?

F
Frengle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik zou graag wat meer informatie willen over de kruising tussen een Beagle en een Franse Bulldog, ook wel bekend als een Frengle.

Ik wil graag een jonge hond of een pup adopteren (ja, zeker niet kopen), maar ik heb totaal geen ervaring omdat ik nog nooit een hond heb gehad... Mijn partner daarentegen heeft van jongs af aan honden gehad. Hij is gek op Labradors en Goldens, maar ik heb liever wat kleinere honden zoals Jack Russells (Parson Russells ook, al zijn die wat groter) en Beagles.

Wat me bij Jack Russells tegenhoudt, is dat ze erg actief zijn en over het algemeen veel kattenkwaad uithalen... We zijn allebei dol op Beagles, maar op een dag stelde een gezamenlijke vriend zijn pup aan ons voor: een Frengle (reu). Hij is zo schattig met zijn fawn kleur en bruine ogen... We vonden hem echt geweldig... Die vriend vertelde wel dat zijn hond behoorlijk wat streken uithaalt, iedereen aflikt, zelfs vreemden (inclusief baby's en kinderen), en op het bed en de bank springt. Maar hij zei ook dat het zijn eigen schuld is, omdat hij vanaf het begin totaal niet consequent is geweest. (De hond was twee of drie maanden oud toen hij hem kreeg en is nu bijna 6 jaar).

Ik heb dus een paar vragen:

Lijkt een Frengle qua karakter en gedrag meer op een Beagle of op een Franse Bulldog?

Is het een actieve hond of eerder een luilak?

Als hij goed opgevoed is, haalt hij dan nog steeds veel kattenkwaad uit?

Kunnen we beter een pup (3, 4 maanden) of een jonge hond (2 jaar of ouder) adopteren?

Wat is beter: een reu (mannetje) of een teef (vrouwtje)?

Hebben jullie een Frengle (gehad) of kennen jullie er een?

Omdat mijn vriend liever niet wilde dat ik een foto van zijn hond plaatste, deel ik hier een foto van een Frengle die ik op internet heb gevonden en die heel erg op die van hem lijkt:

Een Frengle?

Alvast bedankt! 🙂

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

31 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Gezocht: Chihuahua met stamboom voor dekking van een Pyrenese Berghond-teef met stamboom (trapje meegeleverd). 😈

Een miniatuur Pyrenese Berghond, dat moet echt schattig zijn! Nou ja, het zou een soort bichon worden, en niet echt effectief om de kudde te beschermen; de wolven zouden zich kapotlachen ^^

Vertaald Frans
    Rodents
    Rodents Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja @Wiegehts, ik zou nooit een dier afwijzen, wat voor een het ook is. Sterker nog, ik hoop ooit een kruising te adopteren via een stichting... Ooit misschien wel 😁

Van die rassen had ik wel eens gehoord via social media, zoals op FB over de "mini-husky" waar mensen dan reageren met "ik wil hem echtttttt hartje hartje hartje", maar ik had echt nooit gedacht dat er blijkbaar gewoon fokkers voor zijn 😯 En helaas zijn die fokkers zo gewild dat er zelfs lange wachtlijsten zijn... Dat mensen serieus duizenden euro's neertellen voor een kruising... Het gaat alleen maar om de poen, zoals je al zei...

@Kikaah, ik kan het echt niet geloven 😯 En een mix van verschillende hippe rassen kost dan zeker meteen 6000 euro als we toch bezig zijn? 😯

@Patou, ik weet zeker dat als je een advertentie plaatst, je superveel aanbiedingen krijgt voor de mooiste chihuahua-mannetjes. Ik moet er niet aan denken hoe die pups eruit gaan zien 👎

In ieder geval hoop ik dat de poster van dit bericht een leuk maatje vindt in het asiel!

Vertaald Frans
    C
    Ceylia2804 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Je kunt echt beter een volwassen hond adopteren, of zelfs een senior! Vooral als je niet altijd thuis bent (door werk ofzo). Denk erom: een volwassen hond is vaak al zindelijk en maakt niks meer kapot. En een oudere hond is misschien niet meer zo'n jonge wildebras die door het hele huis sjeest, maar daar krijg je een hoop wijsheid en ervaring voor terug! Vergeet niet dat een puppy van 6 weken echt elke 2 uur naar buiten moet!

Een hond is een levend wezen dat jarenlang meegaat. Neem een hond dus niet alleen op basis van een eerste impuls! Ga bij verschillende asielen en fokkers kijken als je wilt adopteren. Je adopteert een hond niet omdat-ie zo schattig is, maar omdat je er zeker van bent dat hij bij jou gelukkig wordt. Wat er ook gebeurt, hij mag nooit meer terug naar het asiel hoeven omdat je spijt krijgt van je eigen keuze. Een asielhond heeft vaak een rugzakje, maar dat kan hij achter zich laten als je hem de liefde geeft waar hij zo van droomt! Denk voor jezelf en voor de hond echt goed na over je keuze en je toekomst.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi allemaal, ik wip even snel langs omdat dit bericht me nieuwsgierig maakte of er in Frankrijk ook Labradoodle- en Pomsky-fokkers bestaan... Ik word er echt niet goed van... Wie wil er een kruising voor 3000 piek? (Geen zorgen hoor, de husky en de dwergkees hebben een stamboom, dus de kwaliteit van het product is gegarandeerd). Ik kan het echt niet geloven, ik had nooit gedacht dat ik dit zou vinden 😯

Het zorgde ervoor dat ik even op de Franse Marktplaats wilde kijken, en over de pomsky gesproken, ik citeer:

« De Pomsky of mini-husky is zo'n tien jaar geleden door de Amerikanen gecreëerd…

het zijn designer dogs, oftewel een kruising tussen twee rashonden.

Ze komen in Frankrijk nog niet veel voor en blijven zeldzaam, wat hun hoge prijs rechtvaardigt. »

Laat maar zitten hoor, het is gewoon een kruising. Als je het zo bekijkt, is elk vuilnisbakje 3000 euro waard 😅

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

@Rodents, het is echt een hype om kruisingen tussen twee erkende rassen aan te bieden. De VS waren een van de eersten die met dit soort uitwassen kwamen.

De auteur van de post was gelukkig heel realistisch over het eigenlijke probleem. Honden die worden gekruist zonder naar hun oorspronkelijke karakter te kijken, wat kan leiden tot gedragsproblemen of gezondheidskwalen. We hebben al genoeg gedoe met bepaalde rassen die erg kwetsbaar zijn geworden, dus dan is het bewust creëren van kruisingen echt waanzin.

Dat er bastaards, vuilnisbakjes of kruisingen worden geboren, is één ding. Dat is vaak ongepland en de eigenaren gaan daar min of meer goed mee om (al doen sommigen er echt alles voor, lees maar eens het verhaal van @Lorna toen ze haar hond adopteerde!). Dat verschilt per geval, en we moeten deze honden zeker niet afwijzen. Waar het echter een beetje vies wordt, is als mensen er flink aan willen verdienen door bewust kruisingen te fokken en ze voor de hoofdprijs te verkopen. En dan ook nog eens doen alsof ze zo zeldzaam zijn...

Vertaald Frans
    Rodents
    Rodents Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik kom even snel binnenwaaien omdat dit bericht me nieuwsgierig maakte of er in Frankrijk ook Labradoodle- en Pomsky-fokkers bestaan... Ik word er echt misselijk van... Wie wil er een kleine kruising voor 3000 euro? (geen zorgen, de husky en de dwergkees hebben een stamboom, dus de kwaliteit van het product is gegarandeerd) Ik kan het echt niet geloven, ik had nooit gedacht dat ik dit zou tegenkomen 😯

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wij hebben hier een Boxterrier ;-) Een superzeldzaam ras.
    Hmm, "ik wil er ook één!" 😁 Om lekker van die Duitse worstelpartijtjes in de modder te houden! Zijn er nog meer liefhebbers van dit soort grappige mixjes??
    Er zijn er ook bij waar ik echt niet om kan lachen, zoals een advertentie die ik laatst zag van een professionele verkoper: Malamute x Tsjecho-Slowaakse Wolfhond.

Dat is eerder triest dan grappig... Een "MalaTsjech"?? Als winstbejag en nalatigheid elkaar ontmoeten...

Een paar jaar geleden zag ik ook zo'n advertentie: een kruising tussen een Staff x Wolfhond x ? aangeboden door een hondentrainer die maar wat blij was dat hij dit soort tikkende tijdbommen kon verkopen...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wij hebben hier een Boxterrier ;-) Een superzeldzaam ras.

Hm, "ik wil er ook één!" 😁 om lekker te gaan modderworstelen met die Germanen!

Zijn er nog meer liefhebbers van dit soort grappige mixjes??

Vertaald Frans
     Sky
    sky Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hier hebben we een Boxterrier ;-) Een superzeldzaam ras.

En wat is die gewild onder de forumleden! 😏

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hier hebben we een Boxterrier ;-)

Een superzeldzaam ras.

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 31

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!