Hoi!
Ik zou graag wat meer informatie willen over de kruising tussen een Beagle en een Franse Bulldog, ook wel bekend als een Frengle.
Ik wil graag een jonge hond of een pup adopteren (ja, zeker niet kopen), maar ik heb totaal geen ervaring omdat ik nog nooit een hond heb gehad... Mijn partner daarentegen heeft van jongs af aan honden gehad. Hij is gek op Labradors en Goldens, maar ik heb liever wat kleinere honden zoals Jack Russells (Parson Russells ook, al zijn die wat groter) en Beagles.
Wat me bij Jack Russells tegenhoudt, is dat ze erg actief zijn en over het algemeen veel kattenkwaad uithalen... We zijn allebei dol op Beagles, maar op een dag stelde een gezamenlijke vriend zijn pup aan ons voor: een Frengle (reu). Hij is zo schattig met zijn fawn kleur en bruine ogen... We vonden hem echt geweldig... Die vriend vertelde wel dat zijn hond behoorlijk wat streken uithaalt, iedereen aflikt, zelfs vreemden (inclusief baby's en kinderen), en op het bed en de bank springt. Maar hij zei ook dat het zijn eigen schuld is, omdat hij vanaf het begin totaal niet consequent is geweest. (De hond was twee of drie maanden oud toen hij hem kreeg en is nu bijna 6 jaar).
Ik heb dus een paar vragen:
Lijkt een Frengle qua karakter en gedrag meer op een Beagle of op een Franse Bulldog?
Is het een actieve hond of eerder een luilak?
Als hij goed opgevoed is, haalt hij dan nog steeds veel kattenkwaad uit?
Kunnen we beter een pup (3, 4 maanden) of een jonge hond (2 jaar of ouder) adopteren?
Wat is beter: een reu (mannetje) of een teef (vrouwtje)?
Hebben jullie een Frengle (gehad) of kennen jullie er een?
Omdat mijn vriend liever niet wilde dat ik een foto van zijn hond plaatste, deel ik hier een foto van een Frengle die ik op internet heb gevonden en die heel erg op die van hem lijkt:

Alvast bedankt! 🙂