Een Frengle?

F
Frengle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik zou graag wat meer informatie willen over de kruising tussen een Beagle en een Franse Bulldog, ook wel bekend als een Frengle.

Ik wil graag een jonge hond of een pup adopteren (ja, zeker niet kopen), maar ik heb totaal geen ervaring omdat ik nog nooit een hond heb gehad... Mijn partner daarentegen heeft van jongs af aan honden gehad. Hij is gek op Labradors en Goldens, maar ik heb liever wat kleinere honden zoals Jack Russells (Parson Russells ook, al zijn die wat groter) en Beagles.

Wat me bij Jack Russells tegenhoudt, is dat ze erg actief zijn en over het algemeen veel kattenkwaad uithalen... We zijn allebei dol op Beagles, maar op een dag stelde een gezamenlijke vriend zijn pup aan ons voor: een Frengle (reu). Hij is zo schattig met zijn fawn kleur en bruine ogen... We vonden hem echt geweldig... Die vriend vertelde wel dat zijn hond behoorlijk wat streken uithaalt, iedereen aflikt, zelfs vreemden (inclusief baby's en kinderen), en op het bed en de bank springt. Maar hij zei ook dat het zijn eigen schuld is, omdat hij vanaf het begin totaal niet consequent is geweest. (De hond was twee of drie maanden oud toen hij hem kreeg en is nu bijna 6 jaar).

Ik heb dus een paar vragen:

Lijkt een Frengle qua karakter en gedrag meer op een Beagle of op een Franse Bulldog?

Is het een actieve hond of eerder een luilak?

Als hij goed opgevoed is, haalt hij dan nog steeds veel kattenkwaad uit?

Kunnen we beter een pup (3, 4 maanden) of een jonge hond (2 jaar of ouder) adopteren?

Wat is beter: een reu (mannetje) of een teef (vrouwtje)?

Hebben jullie een Frengle (gehad) of kennen jullie er een?

Omdat mijn vriend liever niet wilde dat ik een foto van zijn hond plaatste, deel ik hier een foto van een Frengle die ik op internet heb gevonden en die heel erg op die van hem lijkt:

Een Frengle?

Alvast bedankt! 🙂

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

31 antwoorden
Sorteren op:
  • Megalex
    Megalex Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb zelf een herderkruising gekocht via Marktplaats; hij is nu 14 en het gaat hartstikke goed met hem. Ook heb ik een teefje uit het asiel dat van het eiland Réunion komt, ook een herderkruising. Ze is 5 jaar oud en met haar gaat het ook prima. Onlangs heb ik nog een hondje bij een fokker gekocht: een 'Frengle', een kruising tussen een Franse bulldog en een beagle, en dat gaat ook super. Ik snap het probleem niet zo, wat maakt het uit waar een hond vandaan komt? Zolang je er van begin tot eind voor ze bent en ze veel liefde geeft, daar gaat het om. Luister niet naar die moraalridders die je vertellen wat goed of slecht is. Dat weet je zelf allang. Volg gewoon je hart en dat is het. We gaan de wereld toch niet redden, we gaan er uiteindelijk allemaal aan, dat is een feit. Die nieuwe Frengle-kruisingen zijn echt schatjes ❤️ Vergeet niet dat alle honden van de wolf afstammen en dat rassen door de mens zijn gemaakt, dus waarom dit ras dan niet? 😘

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik vind het echt geweldig dat dit een bericht is van een Franstalige die zich voordoet als een Amerikaanse!!! 😂

Vertaald Frans
    M
    Missyamericaine Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb een Frengle (een Franse bulldog x Beagle) en hij is echt geweldig! We hebben hem gered van de verdrinkingsdood door een Franse boer, in FRANKRIJK! Praat alsjeblieft niet slecht over Amerikanen; SOMMIGE Fransen hebben altijd de meest stomme vooroordelen over Amerikanen zonder ze ook maar te kennen. Hoe dan ook, we willen onze Frengle laten dekken, het is een mannetje van 4 jaar oud. Hij is heel lief, aanhankelijk en sociaal, en heeft nooit medische problemen gehad. Stuur me een berichtje als je interesse hebt en houd je bevooroordeelde reacties alsjeblieft voor je. Bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

@Frengle, geen enkel probleem, echt een goed initiatief en heel realistisch van je! Laat vooral weer van je horen zodra je je verwachtingen op een rijtje hebt. Veel succes met de adoptie van de kat en super dat je er zo goed over hebt nagedacht! 👍

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

15 dagen geleden gezien op een "puppybeurs"

Vertaald Frans
    F
    Frengle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi en echt superbedankt voor jullie advies en de reacties.

Mijn vriend en ik hebben er goed over nagedacht en we gaan nu toch niet meteen een puppy of een hond adopteren.

Je moet weten dat we allebei heel verschillend zijn: hij is sportleraar en dus super sportief... Ik ben zelf niet zo'n sporter, ik fiets alleen wat, maar ik ben wel veel thuis omdat ik op dit moment geen werk heb, al hoop ik natuurlijk snel een baan te vinden...

Dus tja, ik heb nog nooit van m'n leven huisdieren gehad (ja, dat kan echt!), maar hij heeft altijd al katten, honden, konijnen en andere dieren gehad.

Als eerste huisdier samen denken we er nu toch aan om een kat te nemen. Dat is waarschijnlijk verstandiger dan een hond qua tijd en ruimte, want we wonen in een appartement met twee binnenplaatsjes, eentje voor en eentje achter. We wachten dus liever tot we een huis of een veel groter appartement hebben, liefst met een tuin, voordat we een hond nemen. We houden er dan ook rekening mee dat we een hond nodig hebben die goed met kinderen overweg kan, voor het geval we ooit kinderen krijgen...

Kortom, voor de kat gaan we naar een klein asiel. Het wordt waarschijnlijk een gewone huis-tuin-en-keukenkat of een Europese korthaar... Ik weet eigenlijk het verschil niet zo goed, behalve dat de Europese korthaar echt een specifiek ras is. Hoewel we geen haast hebben, twijfelen we nog tussen een kitten of een volwassen kat (maar dan wel een jonge) en tussen een katertje of een poesje. We zien wel over een paar maanden!!!

Bedankt allemaal, ik had niet verwacht dat ik zoveel reacties zou krijgen lol!

Fijne avond!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, het is beter om een volwassen hond te adopteren! Of zelfs een senior! Zeker als je niet vaak beschikbaar bent (door werk enzo). Denk aan een volwassen hond die al zindelijk is en niks kapotmaakt... En een oudere hond is misschien niet meer zo’n jonge druktemaker die door het hele huis rent, maar hij heeft wel weer andere kwaliteiten, zoals rust en ervaring! Vergeet niet dat een puppy van 6 weken elke 2 uur naar buiten moet! Een hond is een levend wezen dat nog jarenlang bij je zal zijn! Neem een hond niet alleen op basis van een bevlieging! Je moet je goed laten informeren bij verschillende asielen en fokkers als je wilt adopteren. Je adopteert een hond niet omdat hij zo schattig is, maar omdat je er zeker van bent dat hij bij jou gelukkig wordt en dat hij, wat er ook gebeurt, niet terug hoeft naar het asiel omdat je spijt hebt van je eigen keuze! Een hond uit het asiel heeft vaak een moeilijk verleden, maar dat kan hij vergeten als je hem de liefde geeft die hij nodig heeft en waar hij van droomt! Denk voor je eigen bestwil en dat van je hond goed na over je keuze en je toekomst! Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen! Groetjes

Ook al is een verblijf in het asiel voor een hond een heftige ervaring, toch hebben niet alle asielhonden per se een moeilijk verleden. Gelukkig zijn het echt niet alleen maar 'probleemhonden'!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 31

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!