Blaft een beagle veel? Kan hij in een appartement wonen?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Zou een beagle geschikt zijn voor op een appartement, mits hij natuurlijk zijn regelmatige wandelingen krijgt (2-3 keer per dag)?

Blaffen ze veel?

(Heel belangrijk voor een goede verstandhouding met de buren ^^)

Ik had een programma gezien waarin ze zeiden van wel... :S

En wat is precies het verschil tussen de beagle en de beagle-harrier?

Bedankt! :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

10 antwoorden
Sorteren op:
  • Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb een beagle en 5 katten in mijn appartement. Ik heb haar pas een week en hiervoor woonde ze in een huis. Sinds een paar dagen jankt ze en krabt ze aan het raam. Hoe komt dit? Bedankt voor jullie reacties.

Je had beter je eigen topic kunnen openen...

Een beagle is een hond die altijd omringd moet zijn door verschillende geuren, met sporen om eindeloos te volgen. Het is echt een hond voor baasjes die heel actief zijn en veel tijd voor ze hebben.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! Ik heb een beagle en 5 katten in mijn appartement. Ik heb haar net een weekje. Hiervoor woonde ze in een woonhuis en sinds een paar dagen piept ze en krabt ze aan het raam. Hoe kan dat eigenlijk? Bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, persoonlijk heb ik geen problemen gehad met mijn beagle die eind juli drie wordt. Bij ons moest hij juist leren blaffen, want we hebben in twee appartementen in de Savoie gewoond en hij gaf geen krimp!! Alleen als hij een andere hond zag om mee te spelen blafte hij wel wat, maar daar bleef het bij! Nu wonen we in een kleiner appartement in de Elzas (we zijn een jong stel) en we laten hem vaak uit zodat hij lekker de pootjes kan strekken ^^ Niet alle beagles zijn hetzelfde, alles hangt natuurlijk af van het karakter, de leeftijd, etc. ....

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

We laten haar een uurtje uit en dat vindt ze helemaal prima, zeker met de hitte is ze het snel zat en gaat ze buiten liggen. Alle beagles die ik ken kunnen daar prima mee uit de voeten.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, 2 of 3 wandelingen is echt niet genoeg. Zoals al gezegd is het een behoorlijk actieve hond die echt z'n energie kwijt moet, en het is een jachthond.

En wat het blaffen betreft: je moet hem leren om niet om alles te blaffen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Die van mij is een echte waakhond en ze doet die jachthuil, de bekende "ahoouuuuuuuu".

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je kunt niet echt zeggen dat de Beagle bekendstaat als een echte blaffer. Hij zal wel waarschuwen, maar daar blijft het bij; het is geen waakhond. Die van ons is een herplaatser uit een laboratorium. We hebben haar nu een jaar en ze is twee jaar oud, maar we hebben haar pas twee keer horen blaffen. Ze gromt wel als het nodig is, maar ze blaft nooit. In huis is ze een heel relaxte, zen-hond die geen lawaai maakt. Buiten is ze juist heel sportief, maar ook daar doet ze alles in stilte. Als een andere hond tegen haar blaft, kijkt ze hem even aan en loopt ze gewoon weer door! Het specifieke gehuil van een Beagle is heel bijzonder. We hebben die van ons nog niet zo gehoord, maar tijdens het wandelen hoor je andere Beagles soms wel zo blaffen. Het is echt een heel ander geluid dan dat van andere honden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Ik heb zelf een beagle en we wonen in een appartement. Dat gaat hartstikke goed, zolang je hem maar om de 2 of 3 uur uitlaat. Die van mij blaft trouwens niet veel.

Wat het verschil tussen de twee soorten beagles is, zou ik je niet kunnen vertellen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Een beagle kan zeker wel blaffen, maar het is aan jou om hem te leren dat hij niet om het minste of geringste aanslaat. Of het nu een puppy is of niet, 2 of zelfs 3 wandelingen per dag zijn echt niet genoeg. Het is een jachthond, dus hij heeft superveel energie en moet echt zijn ei kwijt kunnen, zodat hij binnen lekker zijn rust pakt.

Eigenlijk kan elke hond wel in een appartement wonen, zolang je hem maar genoeg uitlaat.

Wat het verschil tussen een beagle en een beagle-harrier is, daar kan ik je helaas niet bij helpen.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 10

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!