Zorgwekkend bruin vlekje in het oog van mijn hond
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Als we het nog steeds hebben over de bruine vlek of verkleuring in het wit van het oog en niet over een verwonding, een krasje of wat dan ook,
Dan is het nog steeds niets bijzonders. Het komt en het gaat; ik heb ergens gelezen dat het een verkleuring is door blootstelling aan de zon. Een soort licht "tintje".
Er is niets wat je kunt doen om het weg te krijgen, behalve gewoon afwachten.
En ik heb het dus echt over de vlek zoals op de eerste foto van dit topic, en niet over een wondje of krasje in het oog.
Ik heb dit vaker gezien bij honden en mensen die ik tegenkom, ze lijken er helemaal geen last van te hebben. Volgens mij is het gewoon iets wat komt en gaat. (Dit is trouwens wel maar de mening van iemand die er verder geen verstand van heeft hoor!)
Mijn pup heeft ook zo'n zelfde plekje dat er eerst niet zat. Zijn er manieren om dit weg te krijgen met druppels of iets anders? Ik denk dat het door een klein wondje komt dat is ontstaan toen hij door het gras of iets dergelijks rende.
Voor mij nog steeds hetzelfde antwoord als een jaar geleden: het is niets... En het kan prima wachten tot je afspraak bij de dierenarts over 3 dagen, dat is geen probleem.
Hij kan je dan geruststellen 🙂
Hoi,
Ik weet dat dit topic al een jaar oud is, maar mijn pup heeft nu precies hetzelfde. Heb je uiteindelijk nog problemen gehad met die vlekjes? Wat zei je dierenarts? Ik ga maandag naar de mijne. Alvast bedankt!
Oké, ja dat klopt, ik heb het inderdaad over die bruine tint! Bedankt
Even in de gaten houden, maar net als Bangdji maak ik me nog geen zorgen.
Check dus wel even of het niet verandert.
Wat mij betreft is het helemaal niks hoor. Die kleine bruine kleurnuances in het wit (dat is waar je het over hebt, toch?) lijken me volkomen normaal.
Sommige honden (van de honden die ik heb gehad of heb gekend) hebben dat meer dan andere (en sommige helemaal niet) en soms verandert het ook met de tijd.
Ik hoop dat ik geen onzin uitkraam, maar ik zou me er in ieder geval geen zorgen over maken.
8 reacties van 8