Welke maat halsband voor een Aussie van 8 weken!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Over een paar dagen krijg ik een Aussie, hij is dan 8 weken oud... Ik heb het internet al afgestruind naar tips om hem een leven te bieden dat past bij zijn grootte en karakter, en ik heb alle benodigde spullen al in huis, inclusief materiaal voor een positieve training.

De enige vraag waar ik online geen antwoord op kon vinden, is welke maat halsband ik voor hem moet kopen...

Omdat ik het niet precies weet en hij de eerste weken natuurlijk razendsnel groeit, wil ik een verstelbare nylon halsband voor hem zoeken (zoals hieronder). Het enige punt is: naar welke maat moet ik volgens jullie kijken: 20-25 cm, 25-30 cm, 30-35 cm of 35-40 cm?

Welke maat halsband voor een Aussie van 8 weken!

Zodra hij zijn definitieve grootte heeft bereikt, koop ik spullen van betere kwaliteit, zoals een Julius-K9 tuigje en een leren halsband van Heim, maar voor nu is dit model zeker voldoende.

Bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

20 antwoorden
Sorteren op:
  • Amandine Sv
    Amandine sv Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Die nylon halsband in maat M lijkt me echt heel groot. Ik had die halsband zelf ook in maat M gekocht voor mijn hond (een husky van inmiddels 11 maanden) en hij is echt te groot voor haar. Dus voor een pup... kun je beter maat S nemen. Of anders, ik had zelf een nylon riem waar ik een soort "lasso" van had gemaakt (ik haalde de lijn door de lus en paste hem aan haar nek aan) puur om haar op te halen. Zo kon ik daarna naar een dierenwinkel gaan om er eentje in de juiste maat uit te zoeken 😋

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Echt super schattig, die Duitse herder van je! Ik heb zelf een mini-Duitse herder; als die volwassen is, is hij ongeveer even groot als die van jou nu als pup.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt allemaal voor de tips :-) Ik heb bijna alles wat jullie zeiden al in huis, de opvouwbare voerbak en de Kongs zouden elk moment binnen moeten komen. Het enige wat nog ontbreekt is een tekentang en een hertengewei, dus die ga ik nog even regelen :-)

Bedankt voor de tip over de hondenpenning, ik dacht dat de dierenarts die gaf. Het is al zo lang geleden dat ik het me niet meer goed herinnerde, dus ik ga er eentje laten maken :-)

De halsband is gekocht, ik heb gekozen voor een nylon exemplaar. Hopelijk past hij goed en anders zoek ik een andere... over een paar weken stap ik dan over op een tuigje, als hij wat groter is en ik de tijd heb gehad om een goede te vinden.

Ik heb nog een vraag die ik ook aan de fokker ga stellen, maar ik hoor graag de mening van meerdere mensen: stel dat de fokker hem natvoer geeft, hoe pak ik de overgang naar brokken dan aan? Moet ik de twee mengen en dan de hoeveelheid natvoer steeds verder afbouwen terwijl ik de hoeveelheid brokken verhoog?

En dan de vlooienband (ik vond Seresto altijd erg effectief bij mijn vorige hond): kan ik die al omdoen zodra hij er is, of moet ik wachten tot hij wat groter is?

Nogmaals bedankt voor alles! De komst van een puppy is zo’n belangrijke gebeurtenis en er is zoveel om aan te denken. Jullie hulp was en is in de toekomst vast nog steeds ontzettend waardevol 👍

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Tekentang inderdaad, maar eigenlijk is voorkomen beter dan genezen! Dus zet vlooien- en tekenmiddel en een ontwormingskuur ook maar op het lijstje. Zo'n hertengewei kan echt geen kwaad hoor! Je kunt beter hebben dat de pup zich daarop uitleeft dan op stenen of wat dan ook. Groetjes aan iedereen.

Vertaald Frans
    Bobkat
    Bobkat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mag ik nog iets toevoegen aan de lijst? :)

Een opvouwbaar drinkbakje om mee te nemen tijdens het wandelen. Stel dat het warm is, dan is het wel zo fijn om iets bij je te hebben waar je hem uit kunt laten drinken.

Ik heb er zelf eentje van siliconen die je kunt uitschuiven, maar ik heb niet het idee dat dat de beste optie is, want hij begint een beetje te scheuren. Ik heb er twee en de kleinste is wel stevig. Maar er zijn ook andere opvouwbare systemen die heel handig zijn.

Wat betreft de Betadine vroeg ik me af of er ook ampullen bestaan, en die zijn er inderdaad. Het lijkt op die kleine flesjes fysiologisch zout voor de ogen. Het is superhandig om die in je tas te hebben, zodat je niet de hele tijd die grote fles mee hoeft te sjouwen.

En een tekentang!

Vertaald Frans
    Tityswood
    Tityswood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Misanthrope (hoi trouwens :) ): misschien is het een idee om het hertengewei doormidden te zagen? Als ik zie hoe hard dat spul is, denk ik dat het voor een puppy met die kleine tandjes echt te hard is om op te kluiven...

Sorry als ik het mis heb hoor, maar dat is wat er meteen in me opkwam toen ik dit las!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

HET VERWELKOMEN VAN JE PUP:

- Hoogwaardige brokken zonder granen, suiker of vet, met een eiwitgehalte van minimaal 40%.

- Een in hoogte verstelbare voerstandaard met twee bakken. Het is veel beter dat je hond niet vanaf de grond eet om zijn rug te ontzien.

- Een transportbench, onmisbaar voor veilige autoritten, inclusief een kussen.

- Een grote mand met een stevig, onverwoestbaar maar wasbaar kussen.

- Eén of twee knuffels zonder oogjes of kleine onderdelen die los kunnen raken.

- Eén of twee Kong-speeltjes die je kunt vullen met lekkers.

- Hertengewei van 20 cm.

- Een tuigje, een halsband (of een retrieverlijn), een lange lijn, een korte lijn en een sleeplijn van zes meter.

- Een Furminator-borstel voor kort of lang haar.

- Een nageltang om de nagels te knippen.

- Seboderm-shampoo (alleen verkrijgbaar bij je dierenarts).

- Een opblaasbare beschermkraag voor het geval van een wondje of jeuk.

- Een tondeuse.

- Zelfklevend verband.

- Betadine (povidonjodium).

- Gaasjes.

- Een oorreiniger.

- Een flexibele thermometer.

- Ampullen fysiologisch zout om de ogen schoon te maken of korenbloemwater.

- Eventueel een regenjasje als het in jouw regio veel regent.

Vul gerust aan naar eigen wens.

Vertaald Frans
    Gabyn
    Gabyn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik laat de andere leden even antwoorden over de bevestiging, want ik heb zelf geen auto en heb daar geen verstand van. Maar ja, een laken of een hoes is zeker een goed idee, want het wordt vanaf dag 1 al vies ;-))

De fokker (samen met de dierenarts) zorgt ervoor dat je hond gechipt wordt (vraag die dag even waar de chip precies zit). Het chipnummer staat in het paspoort of het gezondheidsboekje dat je bij de pup krijgt. Penningen voor aan de halsband moet je echter zelf regelen. En daarnaast wordt de chipregistratie natuurlijk op jouw naam gezet.

Wat een knapperd met die onschuldige oogjes! Echt ongelooflijk hoe erg zijn zusje op hem lijkt.

Maar die zwart-witte daarnaast vind ik ook echt heel leuk.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat is degene die het dichtst bij de tafelpoot zit :-) De andere is zijn zus, echt een kopie 😁

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Voor zijn halsband wacht ik waarschijnlijk gewoon tot ik hem heb om er op diezelfde dag eentje uit te zoeken, dat is vast makkelijker :-)

Ik kan echt niet wachten tot hij er is, maar ik wil vooral het beste voor hem :-)

Dank je wel, ik zou die lijst heel graag willen hebben, Misanthrope :-)

Normaal gesproken heeft hij vast alles wat hij nodig heeft, maar het is beter om het even te checken (ik heb voerbakken, brokjes, een lange lijn, een nylon riem, bergen speelgoed, een clicker, een groot kussen, shampoo...) maar er is natuurlijk zoveel nodig dat je makkelijk iets kunt vergeten.

Ik heb het geluk dat ik een soort veld heb (nou ja, het is meer een grasveld dat door de gemeente wordt onderhouden) en een klein bos vlak naast de deur waar hij lekker kan rennen en spelen :-) Wat de frisbee betreft, heb ik gelezen dat ik beter kan wachten tot hij groot is, dus ik heb voor kleine tennisballetjes gekozen.

Om hem bezig te houden als ik weg ben, hebben ze me een speeltje aangeraden dat ik hem alleen op die momenten moet geven: een Kong met snoepjes. Zo is hij lekker bezig en voorkom ik dat hij kattenkwaad uithaalt (al hoort dat natuurlijk bij het leerproces)... Ik herinner me nog dat mijn vorige hond als puppy echt veel heeft uitgevroten: zijn behoefte doen tegen de gordijnen in de tijd dat ik even naar de brievenbus liep, aan de poten van de meubels en de plinten kauwen...

En is dit type autogordel goed voor in de auto?

Ik ben van plan om een beschermhoes over de stoelen te leggen, anders kan ik mijn leren bekleding wel gedag zeggen .👋

Ja, ik denk dat ik wel meerdere halsbanden voor hem koop. Die van leer zijn heel stevig, maar ik haal er waarschijnlijk ook een simpelere voor als ik hem meeneem naar een plek met water...

Geeft de dierenarts er geen eentje met het chipnummer erop? Ik dacht dat ze dat bij mijn vorige hond wel hadden gedaan.

Hier is een foto van hem van een paar dagen geleden:

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 20

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!