Welke brokken voor mijn Australische herder?

C
Chicnstu Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Allereerst sorry als dit onderwerp al vaker is besproken, maar ik kan de antwoorden op mijn vragen niet echt vinden (of ik weet gewoon niet hoe ik moet zoeken).

Ik heb een Australische herder van 8 maanden die ik op dit moment nog de brokken geef die hij bij de fokker kreeg (Royal Canin Puppy Medium). Ik merk alleen dat hij ze steeds vaker laat staan en last heeft van winderigheid. Ik zou graag willen overstappen op brokken van een hogere kwaliteit (graanvrij + goed vlees?), maar ik vind het lastig om een keuze te maken. Ik zou dus graag wat hulp of advies willen bij het kiezen.

Merken die me wel goed lijken zijn Carnilove, Orijen en Wolfood (een Frans merk). Ik dacht er dus over om voor een van deze keuzes te gaan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het spoor een beetje bijster ben omdat er zo ontzettend veel verschillende lijnen zijn... Ik weet gewoon niet wat ik moet nemen.

Ik heb mijn dierenarts om advies gevraagd, maar die raadde me Royal Canin en Hill's Prescription Diet aan. Die zitten echter bomvol granen, dus dat heb ik maar even gelaten.

Alvast bedankt voor jullie hulp 😌

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Lewina
    Lewina Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond! Wat betreft de brokjes heb ik veel goeds gehoord over Wolfood (een Frans merk), en er is steeds meer kritiek op Orijen (vooral over grote leugens van hun kant over de kwaliteit van het vlees, en de kritiek dat... tja, brokjes 2000 km laten afleggen terwijl er dichterbij ook kwaliteit is, dat is best wel zonde).

De zelfgekookte maaltijden die @Aiken-Ka voorstelt zijn een goed idee, maar je moet er wel de tijd en zin voor hebben en je een beetje laten helpen bij het berekenen van de porties ^^

Je hebt trouwens ook nog de optie van gevriesdroogde voeding! Twee merken die ik heb getest en die goed bevielen (voor mij dan hè, voor wat het waard is) zijn Naku (met rijst of aardappel) en Altudog (graanvrij). Ik ben me er wel van bewust dat dit behoorlijk prijzig is.

Niet iedereen weet het, maar het is ook prima mogelijk om gecombineerd te voeren door 's ochtends brokjes te geven en 's avonds een zelfgekookte maaltijd, als je geen tijd hebt om alles zelf te doen!

Vertaald Frans
    Aiken-Ka
    Aiken-ka Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

En waarom geen huisgemaakte maaltijden? Brokken zijn niet per se de beste keuze qua voeding (persoonlijke mening).

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Carnilove is op zich een goed merk, maar de aanwezigheid van erwten kan bij sommige honden voor problemen zorgen, dus je moet echt een lange overstap maken.

Mijn hond verteert de Ownat Just Grain Free uit hun graanvrije lijn echter een stuk beter.

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer