Welk vlooien-/tekenmiddel voor de Australische Herder?

O
Ollielaustralienne Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Om mijn honden een leven te geven met zo min mogelijk vlooien en teken, kies ik zelf voor vlooien- en tekenmiddelen in tabletvorm. Ik heb echter een Australische Herder en ik zou graag willen weten welke merken worden aangeraden en welke ik echt moet vermijden of verbannen vanwege het MDR1-gen?

Nexgard? Comfortis? Of iets anders? (Ik geef ook de voorkeur aan tabletten die ongeveer 1 maand werken in plaats van Bravecto, dat 3 maanden werkt).

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

27 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • O
    Rapporteren
    Ja enicia, ik ben het met je eens. Bravecto werkt 3 maanden lang, dus de concentratie is veel te hoog. Daarom zijn er ook zoveel problemen met dit middel.
    Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Het is de werkzame stof milbemycine die voor problemen zorgt bij honden met een MDR1-mutatie, omdat deze zich in de hersenen ophoopt zonder dat het afgevoerd kan worden. In principe zijn alle tabletten waar dit niet in zit dus gewoon veilig voor je hond. Geef dit wel duidelijk aan bij de dierenarts of de apotheek als je de tabletten gaat ophalen (het komt vaker voor, dus ze zijn er wel mee bekend), dan hoef je je nergens zorgen om te maken.

Nog een fijne dag!

Mélanie - Diergeneeskundestudent aan de École Nationale Vétérinaire d'Alfort ( EnvA ) Projectmanager voor ProVéto Junior Conseil, de Junior-Consultancy van de EnvA http://proveto.net/

Vertaald Frans
    Enicia
    Enicia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik ben het met de rest eens: vermijd chemische middelen zo veel mogelijk. Gebruik natuurlijke producten voor de preventie en gebruik pas chemische troep als er echt sprake is van een enorme plaag. Mijn eigen hond is vergiftigd geraakt door de 3-maandenpil van Bravecto. Er is zelfs een website opgericht tegen deze pil en tegen de andere chemische pillen die je noemt, met verhalen van eigenaren van wie de honden in de ergste gevallen zelfs zijn overleden.

Ik heb zelf ook lang pillen gebruikt vanwege het gemak. In het begin ging dat prima, maar na al die gifstoffen in het lichaam van mijn hond te hebben gepompt, zakte hij op een dag ineens op de grond met zware stuiptrekkingen. Ik dacht echt dat hij doodging... Als je tijd hebt, deel ik hier de link van het bericht dat ik destijds plaatste toen ik besefte hoe gevaarlijk die chemische pillen echt zijn... hopelijk om te voorkomen dat andere honden hier ook de dupe van worden.

https://wamiz.com/chiens/forum/sos-crise-de-convulsions-de-mon-chien-71533.html

Sorry, ik weet dat dit vast niet het antwoord is waar je op hoopte, maar ik denk dat áls je dan toch chemische middelen wilt gebruiken, je ze beter uitwendig (plaatselijk) kunt aanbrengen in plaats van inwendig, gezien hoe gevaarlijk de stoffen in die pillen zijn.

Vertaald Frans
    O
    Rapporteren

Bedankt voor jullie reacties, maar de pipetjes werkten bij mijn andere honden niet altijd even goed. Daarom kies ik nu voor tabletten.

Vertaald Frans
    Lena2809
    Lena2809 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Net als analie ga ik voor zo natuurlijk mogelijk. Ik probeer echt te vermijden dat er giftige troep in hun bloed terechtkomt.

Vertaald Frans
    Floflo74140
    Floflo74140 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, zelf gebruik ik de pipetten van Advantix en ik heb nog nooit iets gevonden!

Vertaald Frans
    Analie
    Analie Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Omdat ik met eigen ogen een hond heb zien sterven door die rotzooi van tabletten, zou ik ze echt aan niemand aanraden.

Voor mijn eigen hond ben ik overgestapt op natuurlijke middelen zoals diatomeeënaarde, essentiële oliën en appelazijn. Maar in de periodes dat vlooien en teken veel voorkomen, gebruik ik er ook nog de Seresto-halsband bij. Hij draagt hem nu een maand of 3-4 en sindsdien heeft hij nergens meer last van.

Vertaald Frans
  • 27 reacties van 27

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!