Welk vlooien-/tekenmiddel voor de Australische Herder?

O
Ollielaustralienne Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Om mijn honden een leven te geven met zo min mogelijk vlooien en teken, kies ik zelf voor vlooien- en tekenmiddelen in tabletvorm. Ik heb echter een Australische Herder en ik zou graag willen weten welke merken worden aangeraden en welke ik echt moet vermijden of verbannen vanwege het MDR1-gen?

Nexgard? Comfortis? Of iets anders? (Ik geef ook de voorkeur aan tabletten die ongeveer 1 maand werken in plaats van Bravecto, dat 3 maanden werkt).

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

27 antwoorden
Sorteren op:
  • Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

🙂Graag gedaan, leuk om ervaringen uit te wisselen over onze viervoeters ..

Vertaald Frans
    E
    Errinette Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Errinette https://www.vismedicatrixnaturae.fr/remedes-recettes/rhaaaaaaaaaa-les-puces/ vlooien preventief aanpakken.. Diatomeeënaarde is een optie als je hond niet elke dag het water in gaat. Vierdievenazijn werkt ook best goed. In de zomer (essentiële oliën laat ik persoonlijk in de kast staan, zoals tea tree en pepermuntolie...) heb ik voor het echte werk (als er echt te veel vlooien zijn en voor teken) niet direct dé oplossing, ik gebruik liever natuurlijke middelen voor mijn retrievers.. Maar bij een echte plaag stap ik met tegenzin toch weer over op Advantix pipetten om er zeker van te zijn dat ik ze uitroei.. Voor een Australische herder kun je Neemolie overwegen, maar begin wel met een huidtest van 48 uur.. Het heeft zeker goede eigenschappen.. 🙂

Super bedankt voor je uitleg :)

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

Hoi Errinette

https://www.vismedicatrixnaturae.fr/remedes-recettes/rhaaaaaaaaaa-les-puces/

Vlooien preventief aanpakken.. Diatomeeënaarde werkt goed als je hond niet elke dag het water in gaat.

Vierdievenazijn is ook best goed.

In de zomer berg ik de essentiële oliën (zelf gebruik ik tea tree en pepermunt) meestal op in de kast..

Als het echt curatief moet (bij een vlooienplaag of teken), heb ik niet direct de oplossing. Ik hou het voor mijn retriever-teven liever natuurlijk.. Maar bij een te grote plaag stap ik met tegenzin toch weer over op Advantix pipetten.

Om er zeker van te zijn dat ze echt uitgeroeid worden..

Voor een Australische Herder kun je neemolie overwegen, maar begin eerst met een huidtest van 48 uur..

Het heeft zeker goede eigenschappen..

🙂

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Hoi allemaal... De site geeft aan dat er op mijn vraag is gereageerd... alleen zie ik nergens waar...

Zouden jullie daarom op dit bericht willen antwoorden?

De vraag was: welke producten kun je het beste gebruiken om vlooien, teken, enz. te bestrijden bij Australische herders, maar dan de natuurlijke variant? Bijvoorbeeld welke etherische oliën, in welke dosering en waar moet je het aanbrengen? Zijn er nog andere oplossingen?

Bedankt voor jullie begrip :)

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Omdat ik met mijn eigen ogen een hond heb zien sterven door die rotzooi van tabletten, zou ik er echt geen één aanraden. Voor mijn hond ben ik overgestapt op natuurlijke middelen zoals diatomeeënaarde, essentiële oliën en appelazijn. Maar in periodes waarin er veel vlooien en teken zijn, gebruik ik daarnaast de Seresto-halsband. Hij draagt hem nu 3 à 4 maanden en sindsdien nergens meer last van gehad.

Hoi!

Welke producten gebruik je precies (bijv. welke essentiële oliën, welke dosering, waar breng je het aan?...) en hoe gebruik je ze?

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

net als analie kies ik voor maximaal natuurlijk, ik vermijd het om giftige stoffen in hun bloed te krijgen

Hoi!

welke producten zijn dat precies en hoe gebruik je ze?

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
    Merline
    Merline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, omdat ik zelf een Duitse Dog ben verloren door vlooien- en tekentabletten, en gezien het aantal sterfgevallen na het slikken van deze medicijnen (ze bevatten allemaal dezelfde werkzame stof :/ ), raad ik je echt alleen pipetjes of sprays aan... Dierenartsen vertellen je de mooiste verhalen over die tabletten, maar stel je eens voor dat je je kinderen insecticide zou laten drinken als ze met luizen thuiskomen van school...???? Nou, dat is dus precies hetzelfde... Ik kwam er te laat achter en ben mijn lieve Dog verloren... maar zolang ik anderen kan waarschuwen, doe ik dat (en ik wil wel even vermelden dat de fabrikant officieel heeft erkend dat onze hond slachtoffer is geworden van de tablet).

PS: Bij ons ging het om Bravecto en de hond van mijn schoonvader kreeg last van epilepsie na Nexgard :/

Vertaald Frans
    Jaimie
    Jaimie Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Deze informatie komt van 20 sept 2018. Ik heb een vertaal-app gebruikt om het wat makkelijker te maken voor de Nederlandstaligen hier: "De Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) waarschuwt baasjes en dierenartsen voor mogelijke neurologische bijwerkingen bij honden en katten die behandeld worden met medicijnen uit de isoxazoline-groep.

Sinds deze producten de officiële goedkeuring van de FDA hebben gekregen, laten gegevens die de instantie via de gebruikelijke controles na de marktintroductie heeft ontvangen zien dat sommige dieren die Bravecto, Nexgard of Simparica kregen, last kregen van bijwerkingen zoals trillende spieren, ataxie (coördinatiestoornissen) en toevallen. Een ander product uit deze groep, Credelio, is onlangs goedgekeurd door de FDA. Deze middelen zijn goedgekeurd voor de behandeling en preventie van vlooienbesmettingen, en voor de behandeling en bestrijding van tekenbesmettingen." https://www.fda.gov/.../NewsEvents/CVMUpdates/ucm620934.htm

Beheren

fda.gov

Animal Drug Safety Communication: FDA waarschuwt baasjes en dierenartsen voor mogelijke…

Vertaald Frans
    M
    Maximobijy Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Om mijn honden een leven met zo min mogelijk vlooien en teken te geven, kies ik zelf voor vlooien- en tekentabletten. Nu heb ik echter een Australische Herder en ik zou graag willen weten welke merken worden aangeraden en welke ik echt moet vermijden of verbannen vanwege het MDR1-gen? Nexgard? Comfortis? Of iets anders? (Ik geef ook de voorkeur aan tabletten die ongeveer een maand werken in plaats van Bravecto, dat 3 maanden werkt). Alvast bedankt voor jullie reacties!

https://inro.in/showbox/ https://inro.in/mobdro/ https://inro.in/tutuapp/

Net als analie ga ik voor zoveel mogelijk natuurlijk, ik vermijd het liever om giftige troep in hun bloed te stoppen.

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

Hoi Sky

Ah? Ja, ik haal de posts weer naar boven... 🤪 ik ben te oud om die aanpak te begrijpen 😁

Bedankt Sky

Groetjes

🙂

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 27

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!