Puppyren voor 's nachts?

F
Frye_2000 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik ben een kersverse hondeneigenaar; ik heb sinds kort een pup die nu 2 maanden oud is en de fokker adviseerde ons om hem 's nachts in een puppyren te zetten. Dat zijn we gaan doen, maar ik merk dat hij het verschrikkelijk vindt en begint te blaffen zodra we hem erin opsluiten. Eerst dacht ik dat het door de eenzaamheid kwam, maar het viel me op dat hij niet reageert of piept als hij buiten zijn ren is, zelfs als we niet direct bij hem in de buurt zijn.

Ik vraag me nu af of zo'n puppyren wel een goed idee is?

Bedankt voor je reactie en tot snel!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

50 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het hangt er wel vanaf, als een hond in een ren zit haalt-ie geen rottigheid uit

Maar wie is deze troll???

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een puppyren voor een moederhond die net bevallen is en haar pasgeboren pups van een paar dagen of weken oud? Ja, zeker doen voor dat gevoel van veiligheid. Maar een ren voor een jong dier dat juist de wereld aan het ontdekken is, dat is eigenlijk best wel stom en tegennatuurlijk.

Tenzij de pup nog bij de fokker is en de ren — die dan natuurlijk wel openstaat — nog steeds zijn vertrouwde, rustige plekje is.

Maar als een hond het niet fijn vindt, is het simpel: dan moet je deze rare mode gewoon vergeten.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Kikaah ik ken je niet, ik ben een nieuw lid dus ik wil geen gedoe

Maar ik ook niet hoor, maak je geen zorgen ^^ We kunnen het best met elkaar oneens zijn zonder elkaar in de haren te vliegen, toch? Niks aan de hand ;)

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Kikaah, ik ken je niet, ik ben een nieuw lid dus ik wil geen gedoe, maar ik blijf erbij dat een herder in een ren zetten (trouwens, dat geldt voor elke hond) een makkelijke oplossing is. Ik schud de eigenaren liever een beetje wakker dan dat ik de zoveelste Australische herder verpest zie worden door dit soort gemakzuchtige methodes, geadviseerd door mensen over wie ik verder maar mijn mond zal houden.

Ik weet zeker dat ze het goed bedoelen, en juist om het goed te doen moet die ren de deur uit.

Groetjes

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

« Een puppyren is voor mensen die niet echt betrokken willen zijn bij de opvoeding van hun hond. »

Ik zou eerder zeggen dat het voor mensen is die gewoon advies opvolgen zonder echt na te gaan of het wel verstandig is.

Want zeggen dat ze niet betrokken willen zijn, is wel een beetje kort door de bocht.

Kortom, advies krijgen van professionals of anderen is prima, maar volg het niet blindelings op want niet elk advies is per se goed ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

+1 met Alfredw, ik zou zelfs nog wel een stapje verder willen gaan: een puppyren is er eigenlijk voor mensen die zich niet echt willen inzetten voor de opvoeding van hun hond. Een hond moet bewegen, leven, ontdekken en leren, en dat gebeurt simpelweg niet in zo'n ren.

Je hebt een herder geadopteerd, dus je begrijpt vast wel een beetje wat voor vlees je met dit type hond in de kuip hebt. Gebruik dat inzicht op een slimme manier en dan komt het helemaal goed.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, ik vind zo'n puppyren echt een modedingetje. Het is niet leuk voor de pup en het helpt hem helemaal niet om te leren alleen te zijn of om niks te slopen... eigenlijk heb je er niks aan.

Je zou hem dan ook gewoon lekker uit de ren moeten laten...

Vertaald Frans
    F
    Frye_2000 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nee, we zetten hem regelmatig 4 keer per dag in de puppyren en hij piept en blaft de hele tijd door. Dus wat raden jullie me aan? Moet ik hem uit de ren halen, of hem juist laten zitten en afwachten, aangezien hij er pas twee dagen is?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Gebruik je het alleen 's nachts? Als hij juist op dat moment veel huilt en blaft, is de nacht misschien beangstigend voor hem. Als je hem net in huis hebt, kan hij bang zijn om alleen te zijn, zonder zijn moeder en broertjes en zusjes. Jij bent nu zijn enige houvast! Op dit forum adviseren we vaak om hem – zonder dat dit de opvoeding van de pup in de weg zit – een paar dagen in een mandje bij je op de slaapkamer te houden om hem gerust te stellen. Daarna kun je hem stap voor stap wat verder weg zetten wanneer hij zich wat veiliger voelt. Sommige mensen raden ook aan om een paar nachten op de bank te slapen om bij hem te blijven. Dat is hoe je een vertrouwensband opbouwt met je pup. 😉

Vertaald Frans
  • 50 reacties van 50

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!