Puppyren voor 's nachts?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ja, maar er werd inmiddels wel over een bench gesproken!
En nee, een puppyren is geen goed idee. Je hoeft die pup alleen maar te laten merken dat de familie in de buurt is...
Wat vind je daarvan?
No need to Talk, klopt, mijn reactie ging in de basis over de puppyren. Daarna heb ik op Axxx gereageerd over een bench (omdat die reactie daarover ging), sorry dat ik een beetje ben afgeweken van het onderwerp.
De oorspronkelijke vraag gaat over het gebruik van een puppyren en absoluut niet over het gebruik van een bench.
Hoi!
De bench is prima, maar laat hem wel open staan zodat de pup zich niet 'in de val' voelt; hij leert dan vanzelf om zich er prettig in te voelen.
Maar Axxx, ik heb je echt niet zwartgemaakt. Ik gaf alleen aan dat een bench een makkelijke oplossing is. Je zult toch wel toegeven dat een hond in een bench stoppen om te voorkomen dat hij binnen plast of dingen sloopt, een stuk makkelijker is dan alles moeten opruimen als je thuiskomt...
Het is een manier om jezelf werk te besparen en het voorkomt vaak een hoop gedoe. Zonder echt aan de basis te werken, behalve dan die bench, blijf ik erbij dat dit alleen is voor mensen die de tijd niet willen nemen om de natuur van het dier te respecteren.
Als jij dat basiswerk wel hebt gedaan, is dat natuurlijk prima, maar om dan zomaar een bench aan te raden zonder uit te leggen dat er ook training met de hond bij komt kijken... dat doet je eigen methode toch tekort? Misschien kun je eens uitleggen wat je naast die bench nog meer hebt gedaan qua training? Dat zou pas constructief zijn.
En als je nu agressief of respectloos wordt, puur omdat ik niet toegeef en geen diepe buigingen voor je maak, dan krijgen we inderdaad een probleem, want zo zit ik niet in elkaar.
Ik begrijp je standpunt heel goed, dit is immers een plek voor discussie en om ervaringen te delen. Ik ben het alleen simpelweg niet met je eens en ik herhaal het nog maar een keer: suggereren dat bench = gemakzucht, is en blijft een oordeel van jouw kant. Dat is JOUW visie!
Ik heb mijn mening gegeven zonder jouw manier van doen af te kraken. Jij zou hetzelfde moeten doen als je op een respectvolle manier van gedachten wilt wisselen.
Ik wil trouwens mijn excuses aanbieden dat ik hier op @Axxx heb gereageerd in plaats van privé, maar ik wilde dat dit voor elk forumlid duidelijk is.
Voor de poster: vertrouw op jezelf en vertrouw op je hond. Je hebt een herder, een gevoelige en intelligente hond. Onderschat dat niet, maar leer het in je voordeel te gebruiken. Jullie band zal er alleen maar mooier door worden.
Maar Axxx, het is mijn goed recht om mijn mening te geven. Als die je niet bevalt, vergeet dan niet dat anderen het er wel mee eens zijn 👍. Ik zie niet in waarom een bench geen gemakzuchtige oplossing zou zijn. Je moet de tijd nemen voor een hond en hem leren om rustig te worden en te gaan liggen zonder dwang te gebruiken; je moet met een hond samenwerken. Ik ben niet op dit forum om politiek te bedrijven. Als ik ergens een mening over heb, dan zeg ik dat, en voor mij blijft het gebruik van een bench een makkelijke uitweg. Als ik iedereen te vriend had willen houden, had ik me wel verkiesbaar gesteld voor de verkiezingen.
Laten we wel wezen: ik zoek geen ruzie, maar ik doe geen water bij de wijn wat betreft mijn ideeën en waarden, puur om politiek correct te zijn of vanwege "wat de mensen er wel niet van zullen denken". Ik ben een oprecht en eerlijk persoon, dus ik zeg wat ik denk, precies zoals ik het denk. Als dat voor sommigen een probleem is, nodig ik je uit om je onvrede via een PB te laten weten, dan bespreken we dat als beschaafde volwassenen. Heb je daar geen zin in, laten we dan ophouden met onze rekeningen te vereffenen in het topic van de poster, want daar schiet diegene niets mee op.
Frye_2000
je puppy ziet de ren nu als een straf. De ren is geen plek waar je hond urenlang wordt opgesloten, maar juist een fijne plek waar hij zich elke keer dat hij erin gaat prettig voelt, gemotiveerd is en zich vooral veilig voelt.
Hetzelfde geldt voor een bench of hondenhok, voor binnen of buiten: het mag geen straf zijn voor je hond, maar een fijne rustplek waar hij later graag uit zichzelf naar terugkeert om te slapen.
Er is een verschil tussen het beperken van zijn vrijheid en het creëren van een veilige zone voor wanneer je niet thuis bent. Door je hond in een ren te zetten, geef je hem een plek die helemaal op hem is aangepast en waar hij veilig is met al zijn eigen spulletjes.
Zelfs in een woonkamer liggen allerlei risico's op de loer.
Of het nu een babyhekje is, de bijkeuken, de gang, de garage, een kennel of de woonkamer: eigenlijk verandert alleen de grootte en de naam van de 'ren'.
De slaapkamer, het bed, de bank... of je dat wel of niet toestaat is meer een kwestie van hygiëne of zelfs gezondheid. Het is en blijft jouw keuze waar je de rest van het leven van de hond de verantwoordelijkheid voor draagt.
Het is aan jou om met je puppy te oefenen zodat de ren zijn plekje wordt voor rust en ontspanning, waar hij kan spelen, lekker gek kan doen en waar hij zijn eten, water en een veilige haven vindt.
Het hangt er helemaal vanaf hoe je zo'n ren gebruikt. Persoonlijk zie ik er, net als bij een bench, totaal geen probleem in. Het hoofddoel is om een rustige plek voor de hond te creëren, een plek waar hij niet gestoord wordt. Dus echt ideaal voor bijvoorbeeld een gezin met kinderen.
De pup moet de bench als iets positiefs zien. Hem er urenlang in laten janken, hem opsluiten als straf of hem gebruiken om de pup "op te bergen" als hij te druk is, zijn dingen die je absoluut niet moet doen.
Ik heb zelf een bench gebruikt en ik vond het echt een uitkomst. Ik had een pup die nooit uit zichzelf rust nam en me werkelijk overal volgde. Ik moest zelf stil gaan zitten voordat hij eindelijk in slaap viel. Hij had al heel snel door dat wanneer hij in zijn bench ging, het tijd was om te rusten. Tegenwoordig gaat hij er uit zichzelf in.
Ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat een bench (of een ren) bedoeld is voor mensen die geen moeite willen doen. Het is een manier van opvoeden zoals elke andere, en hoewel jij het niks vindt, moet je niet vergeten dat anderen er juist wel goede ervaringen mee hebben...!