Puppyren voor 's nachts?

F
Frye_2000 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik ben een kersverse hondeneigenaar; ik heb sinds kort een pup die nu 2 maanden oud is en de fokker adviseerde ons om hem 's nachts in een puppyren te zetten. Dat zijn we gaan doen, maar ik merk dat hij het verschrikkelijk vindt en begint te blaffen zodra we hem erin opsluiten. Eerst dacht ik dat het door de eenzaamheid kwam, maar het viel me op dat hij niet reageert of piept als hij buiten zijn ren is, zelfs als we niet direct bij hem in de buurt zijn.

Ik vraag me nu af of zo'n puppyren wel een goed idee is?

Bedankt voor je reactie en tot snel!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

50 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Maar het is al afgelopen Aggie19, Alfredw je komt pas kijken als de speeltijd voorbij is 🤣

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zullen we ophouden met dit dovemansgesprek? 🙄

Vertaald Frans
    Loulou345
    Loulou345 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

ik gebruik zelf een bench, maar die staat overdag altijd open en alleen 's nachts doe ik hem dicht. Het is echt zijn eigen plekje en de hond mag erin gaan wanneer hij maar wil en wordt niet gestoord als hij erin zit.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dus de methode was om hem in een kooi te zetten? Dat is het hulpmiddel, niet de werkwijze, maar goed. Fijne avond.

Vertaald Frans
    Axxx
    Axxx Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik probeer gewoon met je te praten om een onnodig conflict te voorkomen. Ik vraag je juist om je trainingsmethode uit te leggen. Je vindt die bench prima, oké, maar wat heb je daarnaast gedaan? Alleen de hond in de bench gestopt? Nee, ik neem aan dat je met je hond aan de slag bent gegaan? Je zegt dat ik mensen moet respecteren als ik respectvolle reacties wil, maar je begrijpt me verkeerd terwijl ik juist probeer te communiceren. En ik heb niet gezegd dat je respectloos was; ik zei "als je dat wordt", of eigenlijk had ik moeten zeggen "mocht je dat worden"... Je vloog een beetje uit de bocht door te zeggen dat mijn mening je niet aanstond. Oké, dat snap ik, maar omdat ik mijn mening niet wil veranderen, mijn excuses niet wil aanbieden of niet "politiek correct" wil doen, schiet je meteen in de verdediging. Ik denk dat we het hier beter bij kunnen laten om dit topic niet onnodig te vervuilen. Aan de andere kant zou ik echt graag willen weten welke methode je hebt gebruikt om uiteindelijk zonder die bench te kunnen. Als ik je goed begrijp is het maar een hulpmiddel, en het doel van een hulpmiddel is toch dat je het uiteindelijk niet meer nodig hebt? Ik ben gewoon benieuwd en wil graag wat leren.

Lees mijn eerste bericht nog maar eens terug, daar vind je je antwoord. Fijne avond!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik zie dat het in Bretagne nog niet echt beter gaat.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik probeer gewoon met je in gesprek te gaan om een onnodige ruzie te voorkomen.

Ik vraag je juist om je opvoedingsmethode uit te leggen. Je vindt de bench een goede oplossing, oké, maar wat heb je daarnaast nog gedaan? Alleen de hond in de bench gestopt? Nee, ik neem aan dat je met je hond hebt getraind?

Je zegt dat ik mensen moet respecteren als ik respectvolle reacties terug wil krijgen, maar je begrijpt me verkeerd wanneer ik met je probeer te communiceren.

En ik heb niet gezegd dat je respectloos was, ik zei "als je dat wordt", ik had moeten zeggen "mocht je dat worden"...

Je schoot uit je slof omdat mijn mening je niet aanstond. Prima, dat begrijp ik, maar omdat ik mijn mening niet wil veranderen, mijn excuses niet aanbied of niet "politiek correct" doe, vat je het meteen verkeerd op. Ik denk dat we het hierbij moeten laten om dit topic niet onnodig te vervuilen. Aan de andere kant zou ik echt graag willen weten welke methode je hebt gebruikt om op de lange termijn zonder bench te kunnen. Als ik je goed begrijp is het maar een hulpmiddel, en het doel van een hulpmiddel is toch dat je er uiteindelijk zonder kunt? Ik ben gewoon nieuwsgierig om bij te leren.

Vertaald Frans
    Axxx
    Axxx Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Maar Axxx, ik heb je echt niet afgekraakt. Ik gaf alleen aan dat een bench makkelijk is. Je zult toch wel toegeven dat een hond in een bench zetten om te voorkomen dat je plas moet opruimen of dat er spullen gesloopt worden, een stuk makkelijker is dan alles moeten opruimen als je thuiskomt... Het is de weg van de minste weerstand en vaak een manier om jezelf gedoe te besparen. Zonder echt aan de basis te werken (behalve die bench), blijf ik erbij dat dit alleen voor mensen is die niet de tijd willen nemen om de natuur van het dier te respecteren. Als jij wel echt aan de basis hebt gewerkt, dan is dat natuurlijk prima, maar een bench zomaar aanraden zonder uit te leggen dat er ook training met de hond bij komt kijken, is wel een beetje een eenzijdige weergave van jouw methode, toch? En als je ons nou eens uitlegt wat je precies hebt gedaan aan training naast de bench, dan zou dat tenminste constructief zijn. En als je nu agressief of respectloos wordt, puur omdat ik niet toegeef en geen diepe buiging voor je maak, dan hebben we inderdaad een probleem, want zo zit ik niet in elkaar.

Het spijt me, maar ik begrijp je echt niet. Ik heb gewoon antwoord gegeven op de vraag en uitgelegd waarom ik een bench een goede oplossing vind.

Je bent het er niet mee eens, oké. Ik heb simpelweg geantwoord dat dat JOUW mening is en dat anderen daar anders over kunnen denken.

En nu ben ik ineens agressief of respectloos?! Eh sorry hoor, haha (als je dat denkt door mijn woorden in hoofdletters, dan heb je het echt mis).

Je bent trouwens zelfs zo ver gegaan om me een privébericht te sturen om nogmaals te zeggen dat je het niet met me eens bent. Nu is het wel duidelijk, toch?

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nee hoor, je hoeft je echt niet te verontschuldigen dat je van het onderwerp afwijkt, Urh Zae; die kooi was vroeg of laat toch wel ter sprake gekomen 🙂

En no need to talk, wat is jouw standpunt hierover?

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 50

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!