Puppyren voor 's nachts?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ja... het was even rustig, maar nu is het weer begonnen...
goedemorgen op deze mooie maandagochtend 👌
WIwi met een andere gebruikersnaam? lol! Het wordt hier echt paranoïde. Het is niet omdat sommigen meerdere accounts hebben dat iedereen opeens in de "bipolaire" modus gaat; waar is dat eigenlijk goed voor? Je herkent ze toch wel aan hun manier van praten en die neerbuigende, belerende toon, zonder dat ze ook maar iets aan het topic toevoegen.
Frye_2000, wat ben je nu van plan te doen voor je puppy? Laat je niet te veel storen door dit soort zijsprongetjes, je hebt in ieder geval al wat adviezen gekregen.
Hou ons op de hoogte!
Weet je Bangdji, er zijn er meer, vooral onder de "oudgedienden", die wat afstand hebben genomen van Wamiz. We reageren minder, of zelfs helemaal niet meer, of zijn zelfs compleet weggegaan (nee, Abbyo, niet jij ook nog! 😐)...
Het is simpelweg omdat de sfeer de laatste tijd achteruit is gegaan. De reacties van sommigen zijn er niet meer om te praten, te discussiëren of te helpen, maar alleen nog om te stoken, aan te vallen, te manipuleren, te insinueren, te tiranniseren, te trollen... En dat kan op den duur erg vermoeiend zijn. Je wordt het zat. En omdat de goede sfeer van Wamiz weg is en we wel wat nuttigers te doen hebben dan onze energie te steken in bepaalde nare figuren, blijven we wat meer op de achtergrond. Dat gaat helaas ten koste van de gezellige momenten met de anderen...
Wiwi heeft hiervan de nadelen ondervonden, en ze is niet de enige.
En ja, Lorna is ook vertrokken door de verslechterde sfeer op Wamiz. Zij was ook niet de enige, en misschien ook niet de laatste.
Als je bedenkt wat voor potentie Wamiz heeft, de discussies die we hier kunnen voeren om te proberen te helpen, maar dan zonder elkaar bij het minste of geringste meningsverschil in de haren te vliegen en de ander overal de schuld van te geven...
Gelukkig is dat er nog wel een beetje, er zijn nog steeds goede momenten en fijne gesprekken met leuke mensen 😌, maar dat sfeertje van elkaar achternazitten en die eindeloze ruzietjes die er zijn ingeslopen, dat is niet echt fijn. Het verpest de boel, het belemmert alles, je krijgt er geen zin meer in en dat is gewoon zonde. 😞
Maar ik ben het met je eens: Wiwi, trek je niet terug! 😉
Wiwi, je hoeft je niet af te zonderen...
Het gedoe was er al ver voordat jij je erin mengde, hoor. Maak je geen zorgen, je bent absoluut niet verantwoordelijk voor deze kinderachtige uitspattingen.
Weltrusten en nog veel plezier op het forum! 😉
Natuurlijk begrijp ik het.
Bedankt in ieder geval dat je de moeite hebt genomen om het uit te leggen en het spijt me als mijn aanwezigheid voor wat onrust heeft gezorgd.
Ik hoop dat jullie door mij geen problemen meer zullen krijgen. Fijne nacht nog allemaal
@Urh'Zae, het was aan mij om te beslissen of ik dit werkproject wel of niet zou noemen. Als iemand me hier iets toevertrouwt, ook al lijkt het onbeduidend, dan ga ik dat niet in het openbaar rondbazuinen. Zeker omdat er gesuggereerd werd dat die "arme hond" waarschijnlijk slecht behandeld zou worden; tja, een werkhond (pardon, de gebruikte term was "beveiligingshond") staat blijkbaar automatisch gelijk aan een ellendig leven. Ik heb zelf ook verwaarlozing en mishandeling gezien in die sector, ik werd er zelfs misselijk van. Dat betekent echter niet dat ik datzelfde ga doen...
Helaas voor die klikspaan met al die insinuaties: deze hond wordt precies hetzelfde behandeld als de andere twee... Hij slaapt binnen, gaat lekker mee naar buiten, en krijgt evenveel knuffels en aandacht als mijn oude teef van 10 en mijn schijterige Dober van bijna 5 jaar oud.
Laten we ook even duidelijk maken dat @AlfredW, tot het tegendeel bewezen is, nul ervaring, kennis of kunde heeft in deze wereld. Zijn specialiteit is vooral speculeren.
Kortom, ik trek me weer terug in de schaduw, ik ga dit topic niet verder vervuilen. Nu de twijfel over onze identiteit is weggenomen (hoe belachelijk en lachwekkend...), hoop ik niet meer aangesproken te worden om dit soort onzin en verwarring te moeten lezen.
Goedenacht allemaal en een dikke aai voor jullie viervoeters (zowel de werkhonden als de gezelschapshonden... )
Is aggie weer behoorlijk zwaar geworden?
Is dat al eerder gebeurd?
Ik snapte er zelf ook al niet veel van...
Het klopt dat het forum de laatste tijd weer behoorlijk vermoeiend is geworden... 🙁
Oké, bedankt voor de uitleg 👍
Waarom die ophef? Is het zo bijzonder om met een werkhond te werken?
Zeker Mechelaars hebben dat echt in hun bloed zitten; het zijn bijna kleine robotjes als je niet uitkijkt (het lastigste bij Noo was eigenlijk dat ik goed moest letten op het bewaren van een 'balans').
Je hebt het goed gezien, het is een Hollandse Herder. Hij is een speurhond (op het vliegveld). Noo is nog niet zo lang geleden begonnen; zijn eerste levensjaar stond volledig in het teken van het leren van zijn 'werk' en zijn opvoeding. Het is een vak apart, maar om dat nou zo af te kraken...
Het lijkt mij net zo bizar als klagen dat een Border Collie als herdershond wordt gebruikt, een Husky als sledehond of een Beagle als jachthond 😶😶😶
En wat betreft het onderbouwen van onze antwoorden... tja, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik daarop moet zeggen 🤣 Behalve dan dat simpelweg zeggen dat iets 'goed' of 'niet goed' is zonder je argumenten toe te lichten, me nogal... inhoudsloos lijkt.