Puppy te klein voor zijn leeftijd

Pogo01
Pogo01 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Ik heb mijn kleine Pogo nu 3 maanden geleden geadopteerd. Alles gaat echt supergoed, hij is snel gewend geraakt aan zijn nieuwe omgeving en heeft zijn plekje binnen ons gezin echt gevonden. Het is een heel energieke pup van 5 maanden, ik laat hem zo'n 2 tot 3 uur per dag uit.

Vanmiddag ben ik bij de dierenarts geweest voor zijn herhalingsprikjes. Alles is goed, hij is in topvorm, dus helemaal perfect.

Mijn dierenarts vindt hem alleen wel "klein" voor zijn leeftijd en zegt dat het vast een Miniature Australian Shepherd is. Hij weegt met 5 maanden namelijk pas 10 kg en is niet echt hoog op de pootjes. Toen ik hem bij de fokker kocht, zei ze dat hij rond de 35 kg zou wegen als hij volwassen is... Ik snap er nu dus niks meer van... Kan mijn hond ineens een groeispurt krijgen?! Zou de fokker tegen me hebben gelogen?!

Alvast bedankt voor jullie reacties 🐶

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

21 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Nee, ik denk niet dat de fokker tegen je heeft gelogen.

Iedere hond is uniek en sommige kunnen groter of kleiner zijn dan gemiddeld, net als bij mensen. Dat is van tevoren lastig te voorspellen.

Mijn Papillon-pup weegt nog geen 2 kg met bijna 10 maanden, terwijl ze eigenlijk tussen de 2,5 en 5 kg zou moeten wegen.

Wat betreft een plotselinge groeispurt: het zou kunnen, maar het is niet erg waarschijnlijk.

Als hij verder gezond is en niet te mager of dun, is hij gewoon wat kleiner van stuk. Niks om je zorgen over te maken hoor.

Een hond van een groot ras kan trouwens doorgroeien tot hij twee jaar oud is.

Vertaald Frans
  • 21 reacties van 21

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!