Pup slaapt voor de slaapkamerdeur
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Inderdaad, ze vindt het blijkbaar heerlijk om bij ons in de buurt te zijn! Haar mand daar neerzetten staat alleen te veel in de weg, en haar eigen mand staat al op maar 2 meter van de slaapkamerdeur. Maar in ieder geval, zelfs als de deur openstaat, komt ze niet naar binnen en blijft ze er gewoon voor staan. 's Ochtends, om ons te laten merken dat ze naar buiten wil, gaat ze ervoor zitten, kijkt ze ons aan en wacht ze!
Overdag volgt hij me zodra ik beweeg. In het begin ging hij zelfs vlak achter me staan als ik aan het afwassen was. Als ik dan ÉÉN stap opzij deed om iets van het fornuis te pakken, volgde hij me en kwam hij weer direct achter me staan. En hup, dan ging ik weer terug naar de gootsteen en volgde hij me weer en kwam hij weer vlak achter me staan, ik moest er echt om lachen.
Gelukkig is hij daarmee gestopt, maar zodra hij me niet meer ziet en ik naar een andere kamer ga, volgt hij me nog steeds, tenminste in 95% van de gevallen (de keren dat hij niet of niet direct komt, is als hij aan het eten is ^^)
Ik had gelezen dat je daarvoor uit moet kijken, dat er een soort verlatingsangst achter kan zitten geloof ik? Ik zou dat weer eens moeten opzoeken.
Maar misschien is het ook wel normaal voor zo'n kleintje en stopt het in de meeste gevallen wel als ze wat ouder worden en meer zelfvertrouwen en vertrouwen in ons krijgen, ik weet het niet.
Mijn hondje doet dit ook best vaak. Nu wel iets minder, heb ik het idee.
Als ik op de bank zit en opsta om een glas water te pakken, hup, dan volgt ze me...
Het is een heel normale pup hoor, die wil gewoon graag bij zijn baasjes zijn! Als je hem geen toegang geeft tot je slaapkamer, snapt hij het vanzelf wel!
Mijn hond slaapt ook voor mijn slaapkamerdeur. Ik heb verschillende plekjes voor hem geprobeerd, maar dit is de plek waar hij wil blijven.
Overdag volgt hij me zodra ik me verplaats. In het begin ging hij zelfs pal achter me zitten als ik de afwas deed. Als ik dan één stap opzij zette om iets van het fornuis te pakken, liep hij mee en ging hij weer precies achter me zitten. En hup, zodra ik weer voor de gootsteen ging staan, volgde hij me weer en kwam hij weer vlak achter me zitten. Ik moest er echt om lachen.
Gelukkig is hij daarmee gestopt, maar als hij me niet meer ziet of als ik naar een andere kamer ga, volgt hij me nog steeds. Tenminste, in 95% van de gevallen (de keren dat hij niet of niet direct komt, is wanneer hij aan het eten is ^^).
Ik had ergens gelezen dat je hiervoor moet oppassen en dat er misschien verlatingsangst achter kan zitten? Ik zou me daar weer eens in moeten verdiepen.
Maar misschien is het ook wel normaal voor zo'n kleintje en gaat het in de meeste gevallen vanzelf over als ze wat ouder worden en meer zelfvertrouwen en vertrouwen in ons krijgen, ik weet het niet.
je aanwezigheid stelt haar gerust. Door voor de deur te gaan liggen is ze dicht bij je en merkt ze het meteen als je de kamer verlaat, klaar om je te knuffelen of gewoon met je mee te gaan... tot aan de wc toe ^^
Precies, het geeft een veilig gevoel om bij de baasjes te zijn.. ;-)
Die van mij (Labradors) hebben altijd toegang gehad tot onze slaapkamer. Ik kijk waar ze in huis het liefst gaan liggen als ze er net zijn en pas dat aan voor hun comfort.. (het is echt een gezinslid).
Mijn eerste Labrador sliep bij ons op de kamer in haar eigen mandje en de tweede sliep vanaf dat ze 2 maanden was tot ze 4 maanden en 21 dagen oud was het liefst onder ons bed. Ze zal nu wel een ander plekje moeten zoeken, want ze krijgt steeds meer moeite om eronder te kruipen nu ze groeit.. Ze heeft een mand op onze kamer voor haar dutjes en eentje in de woonkamer..
Al mijn Labradors zijn uit hetzelfde hout gesneden (echte plakplaatjes); waar ik ook ben of waar we ook zijn, ze wijken niet van onze zijde.. Altijd in dezelfde kamer.. en zodra je beweegt, lopen ze meteen achter je aan.. ;-)
Mijn Golden doet precies hetzelfde. Hij mag de slaapkamer niet in, dus slaapt hij soms gewoon voor de deur. Maakt niet uit, je moet alleen goed uitkijken dat je niet op hem gaat staan ;-)
(Dat overkomt me nogal eens als ik 's nachts haast heb, lol. De lichtknop op de gang zit niet vlak bij mijn deur)
Voor zover ik weet is de Australische herder dol op het gezelschap van zijn baasjes. Jouw aanwezigheid stelt haar gerust; door voor de deur te gaan liggen is ze dichter bij je en merkt ze het meteen als je de kamer verlaat. Ze staat dan klaar om met je te knuffelen of je gewoon overal te volgen... zelfs tot aan de wc ^^
8 reacties van 8
- Snel ritueel voor liefdesbetovering. Tel +229 50 85 06 44
- Ritueel voor de onmiddellijke terugkeer van je geliefde. Tel +229 50 85 06 44