Mijn puppy van 2 maanden eet heel weinig

Vangohan
Vangohan Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

We hebben een kleine Australische herder pup van twee maanden geadopteerd.

We hebben hetzelfde merk gekocht als de fokker (Eukanuba).

Maar mijn pup eet niet veel of echt heel weinig.

Ik heb al geprobeerd om het te mengen met wat kip, maar hij vist de stukjes er gewoon tussenuit. Ik heb de brokjes ook al natgemaakt met water, maar dat helpt ook niet.

Wat kan ik doen?

Bedankt alvast!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

28 antwoorden
Sorteren op:
  • Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoelang heb je hem al?

Eukanuba staat niet per se heel goed bekend, maar voordat je overstapt op ander voer, moet je de pup wel even de tijd geven om aan zijn nieuwe gezin te wennen...

Vertaald Frans
    L
    Lolo80 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, ik heb precies hetzelfde probleem met hetzelfde merk voer voor mijn golden van 2 maanden (ook 6 kg). Zijn ontlasting is ook niet best (sinds gisteren diarree), maar hij blijft gelukkig wel goed gehydrateerd. Hoe is het daarna met je pup gegaan?
    Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, geen extreme activiteiten zolang de groei nog niet voltooid is; en meerdere keren per dag korte wandelingen.

Wat een knapperd! 👌

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Mijn dochter van 12 is me echt de kop gek aan het maken ^^ om een Aussie te nemen. Ze vindt elke dag wel weer prachtige puppy's op YouTube... We zitten eraan te denken om deze zomer naar een maatje voor onze Labrador te gaan kijken.

Ja, tijdens de groei is het inderdaad veel verstandiger om trappen en springen te vermijden...

en maak de wandelingen vooral niet te lang...

https://www.chiens-de-france.com/photo/eleveurs/239/47662/presentations/5ac58585-7b67-e404-29d9-65457565b4df.jpg

Vanmiddag ben ik weer op het forum te vinden...

Tot straks!

Hebben jullie nog vragen over BARF?

🙂🙂

Vertaald Frans
    Vangohan
    Vangohan Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wie gaat je daar nou op aanspreken?

Ik had gelezen dat je ze niet mag laten springen omdat dat riskant is voor de botten.

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Australische herders zijn best wel aanstellers (vraag het maar aan de dierenarts) en ze houden niet zo van veranderingen in hun voer.

Dat is niet zo'n groot probleem (behalve als je ze medicijnen moet geven, want ze doorzien al je slimme trucjes), ze laten zichzelf sowieso niet verhongeren.

Maar als je moet kiezen tussen te weinig en te veel, kies dan voor te weinig. Een beetje te veel is vroeg of laat namelijk altijd een ramp voor de gezondheid.

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

ah, ik ken er eentje van 12 die me de kop gek gaat zeuren voor haar Aussie.. 😁

Oslo is prachtig! Wat een engelenkoppie.. Bedankt

Goed om te weten is dat een Australische Herder qua eten soms wat rustiger aan kan doen (of zelfs kieskeurig kan worden). Dat is bij Olbia ook het geval, ze heeft haar baasje echt verrast, die slimmerik.. ze haalt haar neus op voor groenten..

En als ze nog een pup zijn, moet je trouwens echt heel goed opletten met hun sprongen tijdens de groei!! Het is net dynamiet...

Olbia heeft een flinke operatie gehad door het spelen, ze had botbreuken.

Dikke knuffels voor Oslo

Weltrusten, is hij een beetje rustig?

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

Ehm, zijn er ook wat fotootjes mogelijk van Oslo? ;-)

Hij is vast om op te vreten...

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

Net als Aggie 19 is hij even helemaal van slag..

Hij is nog niet lang genoeg bij je om nu al rauw vlees te krijgen..

Hij zou er diarree van kunnen krijgen.. (over een goede week, als hij eenmaal aan je huis gewend is, zijn kleine stukjes rauw gevogelte als snack of bij de voeding een echt feestje.. of nog beter, lees je eens in over BARF-voeding.. doen hoor, voor hem!..

In plaats van vlees kun je beter wat biologische kokosolie over zijn brokken doen.. (gewoon in de supermarkt of bij de biowinkel..) een halve theelepel, en het is trouwens ook heerlijk voor in je eigen keuken..

https://www.vismedicatrixnaturae.fr/remedes-recettes/l-huile-de-noix-de-coco-une-panacee-indispensable/

Zoals Petyrlechon al adviseerde, is het bevochtigen van de brokken heel goed..

Over de hoeveelheid brokken heb ik echt geen idee meer, na 3 honden op BARF-voeding..

Op het BARF-forum staan twee Australische Herders, een volwassen hond en een pup, die echt prachtig zijn..

Olbia en Harry ..

Mijn Labrador Oxane is er met twee maanden mee begonnen.. je kunt haar zien via mijn Pinterest-link, op het BARF-forum of hier op Wamiz..

Dikke knuffels voor je kleintje

🙂

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 28

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer