Mijn Australische herder loopt mank aan zijn linkerachterpoot.

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Mijn Australische herder van 7 maanden begint mank te lopen met zijn rechterachterpoot. Hij heeft geen klap gehad of zich gestoten, en hij piept ook niet... Ze hebben me verteld toen ik hem kreeg dat veel Australische herders last hebben van hun heupen... Zou het kunnen dat hij daar nu al op een leeftijd van 7 maanden last van heeft?

Rent hij misschien te veel? Of juist te weinig? Ik maak me zorgen, alvast bedankt voor de tijd die je neemt om mijn bericht te lezen...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

11 antwoorden
Sorteren op:
  • F
    Fabdel Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi allemaal, mijn pup van 4 maanden liep gisteren mank aan haar rechtervoorpoot. Na een bezoek aan de dierenarts dacht hij aan een verstuiking. Ze had ook flinke koorts (39,8 graden), wat we meteen hebben behandeld door haar te douchen en de hele nacht natte lakens te gebruiken. Vanmorgen loopt ze echter opeens mank aan haar linkerachterpoot. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb over 3 uur weer een afspraak bij de dierenarts.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, we duimen dat het goedaardig is.

Strikte rust om hem te ontlasten in de tussentijd.

Houd je ons op de hoogte...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Nou, ik ben bij de dierenarts geweest. Geen breuken of wat dan ook, maar hij schijnt last te hebben van zijn heup. Hij krijgt nu voor 4 dagen ontstekingsremmers en over twee weken heb ik weer een afspraak. Als hij dan nog steeds last heeft, worden er röntgenfoto's gemaakt. Mocht daaruit blijken dat het een ernstige dysplasie is, dan wordt het een operatie... Laten we hopen van niet. Bedankt voor jullie verhalen en advies!
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Nou, ik ben bij de dierenarts geweest. Geen breuk ofzo, maar hij lijkt last te hebben van zijn heup. Hij zit nu voor 4 dagen aan de ontstekingsremmers en over 2 weken heb ik weer een afspraak. Als hij dan nog steeds last heeft, worden er röntgenfoto's gemaakt. Mocht daarop ernstige dysplasie te zien zijn, dan wordt het een operatie... laten we hopen van niet. Bedankt voor jullie verhalen en adviezen!
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn Beauceron begon tijdens een wandeling zonder duidelijke reden te manken en wilde haar poot niet meer op de grond zetten. Ze piepte niet en er was ook geen zichtbare verwonding.

Meteen naar de dierenarts gegaan, en de uitslag... ze heeft een "teen" verstuikt (zoals hij zei ^^), waarschijnlijk op een putdeksel 🤣.

Een hond laat zijn pijn niet (of zelden) merken ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt, ik weet heel goed dat er hier geen helderzienden zijn. Ik vroeg gewoon om advies, je hoeft me echt niet voor een idioot aan te zien. Bedankt en doei.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik weet niet 100% zeker of hij geen klap heeft gehad. Ik wacht tot de dierenarts me terugbelt om vandaag of morgen langs te gaan, afhankelijk van haar agenda. Bedankt voor je tijd.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, je moet echt snel even langs de dierenarts. Dat hij niet piept, wil niet zeggen dat hij geen pijn heeft. Mijn puppy van 6 maanden had een dubbele kniefractuur en hij heeft geen kik gegeven. En dat hoort hartstikke pijnlijk te zijn, maar honden reageren nou eenmaal niet allemaal hetzelfde. De mijne kan juist om het minste of geringste gaan janken! Ik zou dat dus niet als graadmeter gebruiken. Weet je zeker dat hij geen klap heeft gehad of ergens tegenaan is gebotst? Want een ongeluk zit in een klein hoekje, ik spreek uit ervaring.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ben nog niet naar de dierenarts geweest, ik ga er vandaag nog even heen.

Vertaald Frans
    Y
    Yoyolut Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

BeCool heeft helemaal gelijk, Wamiz heeft geen röntgenapparatuur of de mogelijkheid voor onderzoek op afstand, ga dus snel naar je dierenarts!

Fijne dag nog,

Yo

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 11

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!