Hoelang wandelen met een hond van 7 maanden?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Iselys, voor trucjes is de enige beperking je eigen fantasie.
Elke twee weken leer ik mijn hond weer nieuwe kunstjes.
Ik heb haar leren rollen, voor dood liggen, mooi zitten en kusjes geven op commando (als ik op een dreigende toon "wegwezen" zeg lol). Daarna heb ik sommige trucjes verder uitgebouwd. Bijvoorbeeld pootje geven is veranderd in de Spaanse pas. Een pirouetje werd dansen. Ik heb haar ook geleerd om achtjes om mijn benen te draaien. En ook achteruitlopen op commando. Ik heb haar zelfs geleerd om sokken in een doos op te ruimen... kortom, de mogelijkheden zijn eindeloos en het is echt superleuk. Er staan genoeg video's op internet :-)
Nou, 7 x 5 is dus inderdaad 35 min, zoals Caroline-EG al zei. Oeps, iedereen maakt wel eens een foutje, maar het rekensommetje is makkelijk zat...
Maar die pup is al 7 maanden oud hoor lol
dus als je er nog 2 maanden bij rekent, kom je op 35 minuten uit
Maar goed, met 7 maanden maakte ik al wandelingen van een uur met mijn hond. We zullen in de toekomst wel zien of dat nou goed was of niet :-s
leeftijd in maanden x 5 minuten wandelen, dus 5 maanden x 5 min = 25 min met 5 maanden. Dat is wat mij werd aangeraden.
Hoi
Met mijn hond deed ik altijd wandelingetjes van 5 tot 10 minuten en daarna speelde ik met hem of leerde ik hem trucjes. Ik kan je vertellen dat hij daarna echt wel moe was! Laat het me weten als je wat aan deze tip hebt gehad. Doei
Goedenavond! Of goedemorgen...?
Ah, de Australische Herder... Ik heb er zelf ook zo eentje, dus ik weet precies hoe het is: ze zijn onvermoeibaar x) Geef hem wat mentale uitdagingen, bijvoorbeeld korte trainingssessies. Honden worden echt supersnel moe als ze hun hersens moeten gebruiken! Het is ongelooflijk! Soms kom ik terug van een wandeling en is mijn hond nog steeds hartstikke druk, maar na 5 minuutjes trainen ligt hij al te slapen. xD Bied hem zoveel mogelijk hersenwerk aan en je zult zien dat hij veel rustiger wordt, het werkt echt supergoed! ^^
Goed idee ook Arod, ik ben net terug van een wandeling en Iago was nog niet echt moe. Er waren andere hondjes in de buurt, dus hij was nogal opgewonden. Ik heb even 5 minuutjes de tijd genomen met wat worstjes om hem met de clicker het commando "tijgeren" te leren en nu ligt hij lekker te slapen. Ik denk dat ik dit voortaan ga doen. Maar doe het niet te lang, want hersenwerk is erg vermoeiend voor een hond. Ik zou zeggen maximaal 3 sessies per dag van ongeveer 5 minuutjes per keer, want na een tijdje haken ze af. Je hoeft niet per se commando's aan te leren, je kunt ook gewoon voer of iets anders verstoppen. Dat hoort ook bij de mentale uitdaging als de hond moet gaan zoeken.
Om zijn gewrichten te sparen kun je hem beter niet te lang achter elkaar uitlaten. Op deze leeftijd is het advies zo'n 35 minuten per wandeling (is maar een richtlijn hoor), ongeveer 3 keer per dag of vaker. Houd wel 2 uur pauze tussen de wandelingen door, en wacht na het eten ongeveer 4 uur voordat je hem weer mee naar buiten neemt. Dus ik zou adviseren: als hij niet moe is, maak de wandelingen dan wat korter maar ga simpelweg wat vaker op pad.
Bied hem ook wat mentale uitdaging aan. Leer hem wat trucjes. Dat is ook nog eens superleuk!
10 reacties van 10