Hoi allemaal,
Mijn pup van 5 maanden is 's ochtends bij het wakker worden heel erg druk. Hij springt tegen ons op, hapt steeds vaker en heeft echt moeite om weer rustig te worden.
Voor mij gaat het nog wel; ik negeer hem een paar minuten en zeg duidelijk "nee" als hij springt, dan gaat het wel beter... maar voor mijn partner en onze dochter is het een stuk lastiger!
We laten hem 's ochtends en 's avonds zo'n 30 tot 60 minuten uit en verder kan hij overdag de tuin in.. ik speel dan ook met hem of houd hem daar bezig.
Wat voor houding moeten we aannemen? (vooral 's ochtends als hij zo onrustig is)..
Ik vermoed dat ik het advies zal krijgen om hem langer uit te laten, maar we werken allebei... bovendien is hij zelfs na een wandeling nog steeds druk. Ik moet hem dan echt dwingen om op zijn plek (zijn kleedje) te gaan liggen zodat hij een beetje kalmeert..
Ik hoop op wat tips, vooral van mensen die tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen.. In september heb ik me ingeschreven bij een hondenschool voor puppycursus, dat zal misschien ook wel helpen...