Bult op de kop van mijn Australische herder
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi allemaal,
Even een update: ik ben naar de dierenarts gegaan voor meer informatie, omdat die bult steeds groter werd. De arts heeft een punctie gedaan en het bleek om een huidcyste te gaan. Dit kwam door de haarkam (de 'ridge') waar zich vuil had opgehoopt (omdat deze niet goed gesloten was toen hij nog klein was). Je moet hier echt mee oppassen, want sommige cysten kunnen kwaadaardig zijn. Na onderzoek bleek het gelukkig geen kanker te zijn, maar we moeten nu wel goed opletten dat hij er niet vaker last van krijgt. De dierenarts heeft hem voor 10 dagen antibiotica voorgeschreven en de bult is inmiddels verdwenen. De arts gaf aan dat als de cyste niet was weggegaan met de antibiotica, hij onder volledige narcose geopereerd had moeten worden om de cyste te verwijderen. En zo'n operatie heeft blijkbaar een behoorlijk lange hersteltijd.
Dus, voor iedereen die dit soort problemen bij zijn hond ziet: ga echt even naar de dierenarts om de cyste te laten checken.
Ik hoop dat jullie zo voldoende informatie hebben. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
Groetjes,
Super bedankt voor je reactie. Het klopt inderdaad dat mijn Australische herder het afgelopen jaar een kilo is aangekomen, misschien heb je de verklaring wel gevonden. De bult op zijn kop is alleen wel zo groot als een kers... ik hoop dat hij niet groter wordt. Nogmaals bedankt.
Ik vind ook dat mijn Australische herder een soort 'kammetje' op die plek heeft, ik neem aan dat het typisch is voor het ras. Ik kan me voorstellen dat je het meer of minder voelt naarmate de hond aankomt of afvalt?
3 reacties van 3