Hoi, ik heb me net aangemeld op dit forum omdat ik wat informatie zoek over de Miniatuur Australian Shepherd. Het zou super zijn als je me zou kunnen helpen! ;)
1) Ik woon in een appartement van 95 m². Ik kan de hond op de volgende momenten uitlaten: 's ochtends (10-15 min), 's middags (25-35 min), bij thuiskomst van mijn werk rond 16:30 uur (1 tot 1,5 uur) en 's avonds voor het slapengaan (15-25 min). Op woensdag ben ik de hele middag thuis en in het weekend maken we grote wandelingen met het gezin en doen we aan agility-spelletjes... Zou dit schema werken?
2) Blaft een Mini Aussie veel of alleen om te waarschuwen bij gevaar?
3) Ik heb een konijn en twee kinderen (10 en 13 jaar). Zal de hond hier moeite mee hebben?
4) De hond zou zo'n 7 uur per dag alleen zijn, behalve op woensdagmiddag en in het weekend wanneer ik niet werk. Is dit te lang voor de hond?
5) Ik heb gelezen dat de schofthoogte tussen de 35 en 45 cm ligt, maar hoe groot is de hond ongeveer inclusief de kop?
6) Ik heb nog nooit eerder een hond gehad. Is een Aussie een geschikte eerste hond?
Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken met jullie antwoorden. Alvast bedankt! ;)